Gå til innhold

Spørsmål om lærling befal (F-16 våpensystem)

Nedward

Anbefalte innlegg

I fjor høst var jeg, med resten av klassen jeg går i (og en god del andre skoler) i Kjevik på luftforsvarets skolesenter. Der fikk vi en god del informasjon om utdanninger i forsvaret osv.

Så var det en utdanning som fattet min interesse spesielt, F-16 våpensystem. Så det jeg lurer på er om det er noen som har prøvd seg på den, eventuelt fullført den. Hvordan er det å få seg jobb utenfor forsvaret i etterkant? Er det en helt bortkastet utdannelse hvis man ikke har tenkt å fortsette å jobbe i forsvaret etter bindingstiden?. Det står følgende på siden

Utdanningen gir dokumentert lederutdanning og en godkjent grunnleggende flyteknisk utdanning i henhold til europeiske luftfartsforskrifter (gjelder ikke Luftovervåkning og stridsledelse).

Hva vil det si? At man kan flytte et et hvilket som helst europeisk land og begynne å jobbe som våpentekinker på F-16, eller betyr det at man kan flytte seg over på sivilluftfart og begynne å jobbe som tekniker?

Og hvordan er det med fagprøven? Får man fagbrev som automatikkmekaniker _og_ som våpentekniker på F-16, eller bare en av delene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...