Anathema Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hei, Har nå gjentatte ganger prøvd å installere Windows Vista Ultimate Edition (32bit) på min nye PC uten hell. Det som skjer er at jeg kommer til steget ved navn "Collecting Information" Og her får jeg beskjed om at hvis jeg har noen optiske CDrom, floppy, DVD rom eller lignende må dette instaleres drivere for. Så går den i gang å søker høyt og lavt etter drivere, noe den selvsagt ikke finner. Jeg kan ikke gå videre etter dette, så hver gang har jeg måttet restarte pc'en manuelt og gi opp hele greia :/ Nå har jeg tenkt å prøve å instalere med en ekstern DVD spiller i håp om at det kanskje hjelper. Fargene i bakgrunnen er forresten helt rare, de er kun i 3 farger, lyst blått, grått og hvitt. Skjermkortet jeg bruker er Gforce8800GTS og CPU er Intel core2 6300. Har noen vært borte i noe lignende? Hvilke drivere er det egentelig den vil ha? Hva må jeg gjøre for å få mitt nye OS til å fungere?! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Høres ut som om du trenger drivere til S-ATA kontrolleren? Hvilket hovedkort har du og bruker du S-ATA disker? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Du har kjøpt vista ja? For mange av de utgavene som ligger på nette fungerer ikke! Har selv planer om å vente en god stund på vista Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Kjøpt ja, og jeg har den på en annen PC allerede. Hovedkortet mitt er av typen Asus P5W DH Deluxe, jeg har en S-ATA disk på 250gb. Den har jeg ikke gjort noe som helst med for å få til å virke, den bare fungerte kan du si ;p Edit: Skal teste med en ekstern dvdrom nå, kommer tilbake til tråden om en time eller 2 når den har fått vist hva den er god for. Endret 10. februar 2007 av Jerix Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Ekstern dvdspiller var ikke løsningen, denne kunne den ikke engang boote fra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå