Haze2003 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Hei! Hvordan åpne porter i Xavi XB221r-B Modem? (Ventelo) Jeg trenger ident for og komme inn på noen ftps jeg bruker. Dette funket fett før, jeg re-innstalerte windows... men.. nå virker det som alle portene er stengt. Og den modelen ligger ikke i portforward.com lista... Er flere Xavi modemer som står i lista, men.. ikke den jeg har... EDIT : Netopp koblet til "Linksys Phone Adapter with Router" (IPLink) Koblet ut denne, da fikk jeg at porten var åpen. hm..? Da er denne "problemet" da..? Endret 12. februar 2007 av Haze2003 Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det modemet har ingen router, det er bare et rent bridge modem. Du trenger altså ikke å åpne porter om du ikke har noen router mellom modem og maskin. Har du IP telefon adapteret koblet mellom maskinen og modemet? Isåfall må du åpne porter i adapteren, siden den har integrert en NAT vegg. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Oki! Takk for svar. Se vedlegg hvordan jeg har koblet opp... (Alternativ 2) Den er vel best for meg? Router som IPLink bruker heter Linksys SPA2102 Endret 11. februar 2007 av Haze2003 Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Oki! Takk for svar. Se vedlegg hvordan jeg har koblet opp... (Alternativ 2)Den er vel best for meg? Router som IPLink bruker heter Linksys SPA2102 7919188[/snapback] Om det er koblet sånn må du som jeg sa antageligvis åpne porter ip ip telefon adapteren. Dette står det sikkert noe om i manualen til den. Alternativet er å koble en hub eller switch mellom modem og ip telefon adapter og koble maskinen og ip telefon adapteren direkte i den. Da får du en offesiell adresse på hver av enhetene. Bakdelen er da at du mister trafikk prioriteringen i ip telefon adapteren om den har dette. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Oki! Er det sånn trafikk priotering i denne Linksys routern da? Skulle gjerne hatt at den alltid blir priotern først ja... Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Oki! Er det sånn trafikk priotering i denne Linksys routern da? Skulle gjerne hatt at den alltid blir priotern først ja... 7919337[/snapback] Jepp, går ut fra det. Det er jo det som er hele poenget med å koble maskinen gjennom den. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Oki.. det høres jo toppers ut.. men.. da får jeg lese manualen.. og titte litt på nettet.. Takk for hjelpen, så langt!... EDIT : Finner ikke ut hvordan jeg åpner porter på den.. noen som kan hjelpe?? Endret 12. februar 2007 av Haze2003 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 http://portforward.com/english/routers/por...A-2102index.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå