Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[løst]Trenger ny IP


Anbefalte innlegg

Med mindre du har postet det første innlegget ditt og de siste på forskjellige steder, så har du skiftet ekstern IP-addresse.

 

Spill IP-bannes veldig skjelden, sannsynligvis er det din spillkonto/CD-nøkkel som er bannet. Dog trenger vi et navn på spillet for å svare på akkurat det :)

7915787[/snapback]

Lineage 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der er det ein konto og då er nok den kontoen banna.

Og etter kva eg les så er bangrunn:

cheat, bots, hacks o.l

Så viss du har gjort deg skuldig i nokon av desse "forbrytelsene" så er nok den kontoen stengt for alltid.

7916410[/snapback]

Ja, den er stengt får altid, men, ikke får at jeg har gjort noe sånnt: "cheat, bots, hacks",

Men fordi jeg krangla med Admin.

Der er det ein konto og då er nok den kontoen banna.

7916410[/snapback]

Ja, den er banna, den er IP-banna.

Så derfor trenger jeg ny IP.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at den er IP-banna?

Ip-ban blir brukt til å stenge tilganger frå enkelte lokaliasjoner/ land / bedrifter

At du krangla med ein admin så trur eg heller at denne adminen har satt noko lock-out-status på kontoen din og då kan du nok skifte iper til du blir blå, men likevel ikkje komme deg inn igjen.

 

Kva melding får du når du prøver å logge deg inn?

Lenke til kommentar
Er du sikker på at den er IP-banna?

Ip-ban blir brukt til å stenge tilganger frå enkelte lokaliasjoner/ land / bedrifter

At du krangla med ein admin så trur eg heller at denne adminen har satt noko lock-out-status på kontoen din og då kan du nok skifte iper til du blir blå, men likevel ikkje komme deg inn igjen.

 

Kva melding får du når du prøver å logge deg inn?

7916894[/snapback]

Jeg får ikke noe melding, jeg kommer bare ikke inn.

Jeg er IP-banna, du kan prøve å komme inn selv..

Hvis han bare har banna meg, er det jo bare å lage en ny konto, og det kan jeg ikke.

Lenke til kommentar
En lett måte å finne ut om du faktisk er IP-banna: Ta med laptop/install-cd til en venn, og prøv å kople til der. Går det, så er du ip-banna, går det ikke, vel, tough luck.

7918422[/snapback]

De sa faktisk at jeg er IP-banna, + at det står på hjemme-sida at jeg er IP-banna.

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar
Hm :(

Så det er ikke mulig å bytte ut hele IP'n?

7921176[/snapback]

Du kan være heldig og havne på en helt annen range til telenor når du bytter IP, men er 99% sikker på at du havner innen den samme rangen vær gang. (Ikke sikker på hvordan telenor fordeler ipadressene sine, men de har flere ranger.)

Lenke til kommentar
Hm :(

Så det er ikke mulig å bytte ut hele IP'n?

7921176[/snapback]

Du kan være heldig og havne på en helt annen range til telenor når du bytter IP, men er 99% sikker på at du havner innen den samme rangen vær gang. (Ikke sikker på hvordan telenor fordeler ipadressene sine, men de har flere ranger.)

7921431[/snapback]

Kan jeg snakke med Telenor får å få ny IP?

Lenke til kommentar
Kan jeg snakke med Telenor får å få ny IP?

 

Du, nå har flere her sagt at det bare er å restarte modemet. Hva med å gjøre det? Vi mener da ikke å restarte pcen, men enten modem eller router. Du kan ta strømmen på (gjerne begge deler) og la de(m) være frakoblet et øyeblikk, når du kobler opp igjen har du ny ip.

 

For å sjekke dette kan du gå til start > kjør - og skriv: cmd

I vinduet som kommer opp skriver du ipconfig /all

Notér deg IP Adress.

Restart så modem/router.

Start på nytt med ipconfig /all og sjekk hvilke ip du nå har.

 

Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Jeg gjør det veldig enkelt på mitt Topcom modem/router fra Telenor. Logger inn via terminal/web og reconnecter PPP. IPene er veldig varierende, men de starter ofte på 85.167.*.*. Å skru av modemet fysisk tar mye lengre tid, effekten er den samme. Trenger absolutt ikke vente 1 minutt på å tilkoble på nytt.

7921710[/snapback]

Skjønner dere ikke? Jeg er IP-banna, ikke bare det, men ISP banna :(

Derfor trenger jeg en HELT ny IP, og da hjelper det jo ikke å restarte Modemet.

(Alle de fire boksene med tall i IP'n må være byttet ut)

 

Kan jeg gjøre dette ved å snakke med Telenor?

Endret av blomstkraft
Lenke til kommentar

Når du lagde førsteposten hadde du ein ip (eg kan sjå det sidan eg er moderator) mens dei siste innlegga dine i tråden har vore frå ein anna ip.

Å få ein ip som ikkje tilhører telenor sin ip-range er mulig, men det kalles bytte av operatør.

 

 

Viss admins i linage 2 har våre så "smarte" at dei har ip-banna din isp så har dei samtidig stengt tilgangen til spelet for over halvparten av dei som har bredbånd i Norge. Tenkt om Blizzard skulle gjort noko slikt? ca 20-25k av spelarane i WoW som er norske hadde forsvunne over natta.

 

 

Sjølv om dei kaller det ein ip-ban så er det ein kontoban, kontoen din er stengt, for er det ikkje litt meiningslaust at du skulle få spele frå andre maskiner men berre ikkje di eiga?

Men kjem du deg inn på forumet til linage 2? der er sikkert mulig å spørre der om kvifor kontoen din har blitt stengt.

 

Dessutan bruker IP-ban mest der ipen genererer spam eller andre plagsomme ting.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...