Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[løst]Trenger ny IP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flyttes til nettverk

Ser av loggen at du har telenor som ISP, dei leverer dynamiske adresser så det skal vere mulig med å ta ein ipconfig /release og så ipconfig/renew

Dermed skal du kunne få ei ny ipadresse.

Ps viss det er eit spel du har blitt blokka frå så er det nødvendigvis ikkje ipen som er den einaste unike referansen.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg vet at dette ikke er det rette stedet får dette spørsmålet, men hvordan kan jeg få byttet IP adresse?

EDIT: Setter også pris på at GM flytter posten min :)

7912507[/snapback]

GM :!: triur det heter moderator her :) kansje det heter game master på wow :cool:

Lenke til kommentar
Flyttes til nettverk

Ser av loggen at du har telenor som ISP, dei leverer dynamiske adresser så det skal vere mulig med å ta ein ipconfig /release og så ipconfig/renew

Ps viss det er eit spel du har blitt blokka frå så er det nødvendigvis ikkje ipen som er den einaste unike referansen.

7913560[/snapback]

Hvordan får jeg da tatt en ipconfig?

Lenke til kommentar
Flyttes til nettverk

7913560[/snapback]

Hvordan får jeg da tatt en ipconfig?

7914904[/snapback]

CMD

start ->run (kjør)-> skriv cmd. så får du opp eit svart vindu med kvit tekst skriv då inn ipconfig /release og trykk enter, så tar du skriver inn ipconfig /renew (legg merke til mellomrom og / dei skal vere med. For å sjekke om du har fått skifta ip så kan ta ipconfig åleine først.

Men det som kan vere eit lite problem er viss det er ein router du har, då må dette gjerast på routeren og det er ein anna prosedyre.

Det du vil kunne sjå om adslboksen din er router er viss ipen som blir rapportert med ipconfig starter på 10.0.x.x, 192.168.x.x eller 172.x.x.x.

Då trenger vi meir info om kva boks som står der for å kunne hjelpe deg.

Når det gjeld Glenn si løysning vil det berre fungere der modemet er av i dchp-releasetida, dermed blir den gamle adressa gitt ut igjen til andre mens du sjølv får ei ny. Altså at modemet bør vere av i 12-24 timer.

Lenke til kommentar

Regner med at telenor har ca 7 timer leasetime på sine ipadresser. Det kan du eventuelt finne ut ved å ringe de på 05000.

Dvs. at du må skru av modemet ditt i minst 7 timer før du setter det på igjen, i tillegg på du håpe på at noen andre har "claimet" "din" ip.

EDIT: Ser at Jankee har vert flink gutt og informert deg alt ^^

Trur leasetiden er 7 timer, men du må i tillegg antageligvis ha flaks med at noen andre claimer ip din etter leasetiden er over ^^

Endret av jonsogn
Lenke til kommentar
Regner med at telenor har ca 7 timer leasetime på sine ipadresser. Det kan du eventuelt finne ut ved å ringe de på 05000.

Dvs. at du må skru av modemet ditt i minst 7 timer før du setter det på igjen, i tillegg på du håpe på at noen andre har "claimet" "din" ip.

Trur leasetiden er 7 timer, men du må i tillegg antageligvis ha flaks med at noen andre claimer ip din etter leasetiden er over ^^

7915041[/snapback]

Nei, du skal få ny IP etter en ny oppkobling (Telenor bruker PPPoE).

Å renewe IP'en via Windows fungerer dårlig om du er koblet til et routermodem. De fleste som har Telenor har dette.

Men er du tilkobla et bridgemodem rett inn i PCen vil dette muligens fungere.

Det enkelste å få ny IP på hos Telenor er å restarte modemet!

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

7915041[/snapback]

Nei, du skal få ny IP etter en ny oppkobling (Telenor bruker PPPoE).

Å renewe IP'en via Windows fungerer dårlig om du er koblet til et routermodem. De fleste som har Telenor har dette.

Men er du tilkobla et bridgemodem rett inn i PCen vil dette muligens fungere.

7915159[/snapback]

Vis det skjer hos deg, er det noe galt. De har leasetime på sine ipadresser.

Til trådstarter:

Dersom du har en ruter kan du sette modem i bridge, legge pppoe i ruter. Da får du ny macadresse, noe som antageligvis gjør det mulig for deg å lease en ny ip. Men vet jo igrunn ikke hva dhcp serveren til telenor benytter som referanse.

Lenke til kommentar

Det tror jeg de fleste som har Telenor kan bekrefte. Det er ingenting galt :)

Får ny IP etter jeg restarter modemet mitt jeg. (Er et rent modem).

Har lagt inn PPPoE-info i routeren.

Til trådstarter: Sjekk http://www.online.no/kundeservice/ip.html før du prøver å restarter modemet, og noter IPen.

Slå av modemet, vent noen minutter og slå det på igjen.

Gå tilbake på sida (husk å oppdater den) igjen å sjekk om IPen har endra seg.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Med mindre du har postet det første innlegget ditt og de siste på forskjellige steder, så har du skiftet ekstern IP-addresse.

Spill IP-bannes veldig skjelden, sannsynligvis er det din spillkonto/CD-nøkkel som er bannet. Dog trenger vi et navn på spillet for å svare på akkurat det :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...