Ravinelle Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Har akkurat bygd opp en ny PC, men den starter ikke. Heller ingen vifter eller lamper, utenom en SB-pwr pa hovedkortet som blinker gront. Har sett over koblingene flere ganger, og er ganske sikker pa at det ikke er noe jeg har oversett. Noen ideer? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Start ved stikkontakten og let deg innover i PCen etter feil. Har du koblet til lednignen i begge ender, skrudd på PSU, koblet alle ledningene derfra riktig (og koblet til alle steder det skal kobles til), plugget altte komponentene riktig til hovedkortet.....osv.. Og det kan være greit om du gir litt info om spesifikasjonene til PCen, og om du har byttet ut alle delene. Lenke til kommentar
Ravinelle Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Alle ledninger ser ut til a vaere koblet riktig. Det er ett asus p5w dh deluxe med en e6600 prosessor. Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2gb ram. Stromforsyninga er en corsair 620w. Men seriost, provde a koble til ett litt eldre hovedkort ga samme feil. Kan ikke det tyde pa at stromforsyninga er defekt, siden ikke en gang viftene starter? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hmm...det var litt merkelig dette har. Hvis maskinen ikke reagerer i det hele tatt på startsignal fra hovedkortet, er det sansynligvis PSU det er noe galt med. Men du sier at det lyser et power-lys på HK, noe som tyder på at det står spenning klar til å brukes... Du kan prøve å jumpstarte PSU, og se om den starter. Tror du må ha noe koblet til, f.eks. en harddisk. Se HER for veiledning til jumpstart av PSU. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hvis CPU er ødelagt så starter ikke pc. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Harddisker og vifter skal da likevel starte. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 er det ikke ekstra strøm tilkobling på det hovedkortet? huska og plugge i der? kobla power knappen på riktige jumpere? Lenke til kommentar
Ravinelle Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Du tenker pa den 4pin kablen? Den er ogsa koblet til ja. Jumpere ogsa. Den lampen blinker, den skal jo egentlig lyse gronn, ikke blinke. Det kan jo indikere at den ikke for nok strom til kortet...? Skal prove a jumpstarte hvis jeg kan finne en binders ett eller annet sted Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Se i bruksanvisningen til hovedkortet hva symptomet på blinkende lys er. Og du trenger ingen binders for å jumpstarte PSU, hvilken som helst type metall skal gå greit. Lenke til kommentar
Ravinelle Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Jumpstarta stromforsyninga. Den fungerer! Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Ta ut prosessoren og se om du får noen pipelyder fra hovedkortet når du prøver å starte. Lenke til kommentar
Ravinelle Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Ingen pipelyder, bare fortsetter a blinke. Virker som det kan vaere hovedkortet da..? Var en demovare jeg kjopte. Kanskje en darlig ide Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det kan godt hende det er hovedkortet ja. Ta kontakt med butikken der du kjøpte kortet og konfronter dem med problemet. De vet hva du har krav på av service og vet sikkert litt mer enn meg. Lenke til kommentar
Ravinelle Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Skal gjore det! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Du ser sikker på at du bare ikke har kobla av og på knappen feil på hovedkortet? Lenke til kommentar
Ravinelle Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Ja, jeg er det :-) Skulle onske at feilen hadde vaert sa simpel. Hadde spart meg for mye hodebry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå