Gå til innhold

Nei til jenter i forsvaret!


Anbefalte innlegg

Blant dyr som bor i flokk/par så er det hannene som slåss, og om alt går galt, må hunnene ha farten til å rømme.

7934212[/snapback]

Hva i all verden er dette for et argument? :no:

 

(Vi diskuterte mennesker. Digresjoner passer dårlig i diskusjoner.)

Endret av trøls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mann og kvinne møtes til slosskamp mitt ute i feltet. Mannen slår kvinnen en gang og hun ligger nede. - Kvinnen slår mannen alt for mange ganger og mannen står.

 

Jeg leste på VG for en stund siden ( god stund, husker ikke helt om det var VG ) men der sto det iværtfall at en gjennomsnittlig kvinne må slå 20 ganger for å få samme kraft som en gjennomsnittlig man får via et slag. Uansett, kvinner passer i militæret, men de må kanskje ha *litt* andre oppgaver?

Lenke til kommentar

Kvinner passer fint i militæret. Fysisk styrke er nødvendig til et visst punkt, over dette punktet så handler det utelukkende om det du har i skallebarken.

 

Hallo i luken ... det er som kung fu filmer ... "jeg finner BARE 13 ting i rommet jeg kan drepe deg med".

 

Gå da ikke rundt og tro at spess.ops er de eneste som brukes i krig da. Jeg var i infantereiet ... der var det mye dårlig syn, rævva knær og uggen rygg. Kanonføde kalles slikt, og det er en grunn til at de trengs :)

 

USA har forsøkt å bruke navy seals til ordinære opperasjoner, slik man drømmer om på film ... det funka så dårligt som det måtte funke. De døde som fluer.

 

Kvinner funker helt glimmrende i forsvaret.

Lenke til kommentar
Greit gutta. La oss si at jenter er bra å ha i forsvaret med tanke på at de skaper bedre miljø (ikke etter min mening, men la oss leke det). Jeg tror ærlig talt ikke det "gode" miljøet vil ha så forbanna mye å si i en eventuell krig. Er nokså sikker på at jenter vil yte dårlig straks de er bak fiendens linjer.

7918754[/snapback]

Temmelig sikker på at de fleste guttene ikke akkurat yter optimalt når sjansene for å få smake mors kjøttkaker er små heller...

 

En del innlegg som er noe "wannabe big macho Rambo" her. Når jeg var inne både til førstegangstjenesten og rep-øvelser, så skal det ikke stikkes under en stol at den fysikken dere skryter av er mye fraværende. Ikke mange av guttungene som er inne til førstegangstjeneste nå tror jeg ville klart å bært meg til trygghet alene heller med mine 95Kg + oppakning.

 

Vær for all del klar over at svært mange jenter har en noe bedre utviklet psyke. Jeg fikk dessuten prøve det jentefrie miljøet og miljøet med jenter under førstegangstjeneste. Ingen tvil om at jentene hadde en positiv effekt på miljøet... i allefall for meg som følte litt at jeg hadde vokst fra prompe-humor.

 

Dessuten... et lite spørsmål... Har du ligget i en skyttergrav mens granater hagler rundt deg og en masse fiender ønsker å drepe deg og dine kompiser?

Hvis ikke... hvorfor er du så sikker på at du yter noe bedre ei 8 år gammel jente?

 

Ikke alle jenter egner seg for livet i forsvaret... helt sant, men en uholdbar stor andel gutter er jaggu ikke noe bedre egnet.

 

Skulle nesten tro det var bestefaren deres som har fortalt dere hva dere skal synes....

 

Og når Ola McDonald på 130Kg ligger ned foten revet av i et granatangrep... hvem av dere barske Ramboer går bort til ham og legger ham kjekt over skuldra og springer som en gaselle bort til saniteten med ham?

Lenke til kommentar
En del innlegg som er noe "wannabe big macho Rambo" her. Når jeg var inne både til førstegangstjenesten og rep-øvelser, så skal det ikke stikkes under en stol at den fysikken dere skryter av er mye fraværende. Ikke mange av guttungene som er inne til førstegangstjeneste nå tror jeg ville klart å bært meg til trygghet alene heller med mine 95Kg + oppakning.

7937296[/snapback]

Så du mener at siden norske gutter er i dårligere form enn tidligere (noe alle eldre mennesker til alle tider har ment, forøvrig), rettferdiggjør det å senke nivået ytterligere med å trekke inn jenter?

Lenke til kommentar

Altså, om jeg stoler på en person eller ikke går ikke på kjønn, men karakter. Feks når jeg klatrer ( jeg har sinnsyk høydeskrekk ) så klatret jeg vanligvis sammen en kompis, men han var nervøs selv når jeg klatret og han sikret, så jeg følte meg ikke helt 100% trygg. Når jeg skulle prøve 15 meter så turte ikke han, og jeg spurte en ganske erfaren jente om hun kunne hjelpe. Hun hjalp, jeg tok i taket, og var kanskje mer sikker med jenta enn med kompisen min.

Lenke til kommentar
Så du mener at siden norske gutter er i dårligere form enn tidligere (noe alle eldre mennesker til alle tider har ment, forøvrig), rettferdiggjør det å senke nivået ytterligere med å trekke inn jenter?

 

Dæven døtte...

Javel så mannfolka ... nei stryk det ... så guttungene er så bra at de overgår jenter garantert??

Det har vært fagmilitære og uttalt seg opp og ned i mente at de må bruke mer tid nå enn noen sinne på å trene datanerdene før de får gjort noe som helst med dem. Det er jo like før de bruker argumentet med norsk ungdom ikke orker å løfte AG'en for å bytte ut det våpenet med G36 eller M4.

 

Pell deg i militæret og ta deg en titt. Kom så tilbake og si at jenter ikke har noe der å gjøre, at det ikke finnes plass til dem, at det er bedre at de sitter hjemme, at de er for svake.

Det er militæret vi snakker om?? ikke BARE FSK?

Til og med TMBN er ikke så hardt at jenter blir eksludert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg jobber i Forsvaret og er på samme avdeling som to medlemmer av det motsatte kjønn. Begge to løper kjappere enn 95% av alle gutter i Forsvaret på 3k meter, de kan skyte bedre enn de fleste (inkludert meg om vi snakker om Glock) og er sinnsykt flinke med mennesker. Dette er to personer som er fantastiske offiserer og "soldater" og grunnen til at jenter i Forsvaret kan være positivt. Kvotering er jeg imidlertid ingen fan av, ettersom jeg har sett så mange jenter som er mer habile enn gjennomsnittet av gutter som tjenestegjør i Forsvaret.

 

Ja til jenter i Forsvaret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ikke de mest vanlige jenter det der wh1te. De hadde uansett sluppet inn ved å springe mye treigere enn gutta.

7943630[/snapback]

 

Ikke på den linjen de gikk på befalsskolen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dine erfaringer er fra befalsskolen. Hvordan tror du det blir når man trekker jenter inn i menige stillinger?

7944128[/snapback]

 

Mine erfaringer er fra daglig tjeneste.

 

Menige jenter fungerer også utmerket i mange tilfeller, men langt i fra i alle, som det også er med gutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...