avtrekkeren Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Vurderer litt å importere Vista Ultimate, har funnet det på Buy.com til 379.99$ inkl frakt, noe som er ca 2376 kr. Vet at det blir lagt til 25% mva, og da er vi oppe i 2969 kr. I tillegg kommer fortollingsgebyr fra posten som ligger på rundt 70 kr. Da er vi oppe i ca 3039 kr. Fortsatt over 1000 spenn billigere enn billigste webshop i Norge. Men, prøvde å lese gjennom alle tollregler på Toll.no, men blir bare forvirret av alle paragrafene og avsnittene og egentlig det meste der... Så, er det noen som vet tollsatser på software og hva jeg evt kan forvente å måtte betale for å fortolle varen? Noen som har importert "dyr" software før? Så vidt jeg kunne skjønne var det forskjell på å kjøpe varer mellom 200-1000kr (da trengtes bare mva å legges til), og varer over 1000 kr (som også måtte fortolles visstnok). Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det skal ikkje vere noko sum anna enn den mva-frie grensa på 200. Alle varer må legges til mva om beløpet er over 200. Toll kjem inn der produktet/produktgrupper har egne avgifter som blir lagt oppå. Eksempel: alkohol, jordbruksprodukter, parfyme. Etter å ha søkt på tolldirektoratet sine sider så ser det ikkje ut som programvare har noko ekstra tollbelastning. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Ok, takker for svar - får vurdere hva jeg skal gjøre. Men det frister veldig å spare 1000kr... Er sykt at samme versjon skal koste nesten det dobbelte i Norge enn det den gjør i USA (uten mva, vet ikke hva denne ligger på der - men er vel neppe like høy som i Norge). Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Kjøp de på windowsmarked.com (Er ikke helt sikker på hva det heter) tror du kan laste det end derfra så da blir det jo mye billigere pluss at det er ca. halv pris fra norsk fra før av Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Kan kun kjøpe upgrade der, går ikke til OEM av XP så vidt jeg vet, dessuten vil jeg ha "the complete package", både 32-bit + 64-bit versjon. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Har vært i kontakt med tollvesenet, her er spørsmål og svar: Hei, jeg har tenkt å bestille software, nærmere bestemt Windows Vista, fra USA. Produktet koster ca 400$ inkl frakt, noe som utgjør ca 2500 kroner. Dette er da en DVD med software, samt instruksjonsmanualer. Sånn som jeg forstår det, vil det tilfalle 25% MVA på dette beløpet, noe som utgjør ca 625 kr. Spørsmålet mitt er, er det noe tollavgift i tillegg eller andre ekstra utgifter, bortsett fra tollgebyret som posten krever for å fortolle varen? Mvh, xx meg xx xx meg xx. Nei, det tilkommer ingen andre avgifter enn de du nevner. Vennlig hilsen Infosenteret Tollregion Oslo og Akershus Telefon: 0 30 12 Telefax: 22 34 68 30 E-post: [email protected] www.toll.no Så nå skal det spares peng Endret 13. februar 2007 av KriFos Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Er ikke lurt å gi ut navnet ditt på verdens 6. største forum, nei.. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Vel, det er jo allerede publisert i bruktmarkedet - med epost-adresse, hjemmeadresse, telefonnummer og det hele, så... Endret 13. februar 2007 av KriFos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå