VgRD Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hei Jeg la inn Win xp på min D: disk. Denne er på kun 5 gb og den er nå full. Og når jeg starter daten så booter windows i D:. Er det mulig å skifte slik at windows starter i C: ikke D:? Om dere kjønte den Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hvis du fjerner alle partisjoner og lager en ny, så vil den bli C: Du har muligens hatt Windows på C, og så slettet du partisjonen da du reinstallerte? Da kan det bli slik at den nylagde partisjonen blir D: Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Så hvis jeg sletter begge partisjonene, har D og C, så vil den boote den? Men jeg har både windows home og xp pro da Og, hvordan sletter jeg partisjonene? Endret 10. februar 2007 av VgRD Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) ops, den ble dobbel Endret 10. februar 2007 av VgRD Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hvis du sletter partisjoner så forsvinner alt, bare så du er klar over det. Når du booter Windows CD for å installere så kommer du først til et valg med partisjonering (se bilde 5 i guide). Her kan du slette alt, da blir disken helt tom. Så lager du en eller flere nye partisjoner. http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 ok, takk:) Men når jeg instalerte windows i går boot den fra cden, men nå, får jeg bare spm om vilken OS jeg vil starte.. why Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Når du booter med CDen inne får du spørsmål om du vil boote fra CD, det ser du på bilde 1. Hvis du da ikke bruker tastaturet innen et par sekunder vil den ikke boote fra CD men fortsetter og booter fra harddisk. Og siden du hadde installert flere Windows er det naturlig at det kommer en meny med valg. Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 kommer ikke no spm om å boote fra cd.. bare hvilken OS jeg vil bruke Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har du sjekket i BIOS, der finner du en meny for bootrekkefølge. CD/DVD skal stå foran harddisk. Eksempel på slik meny: http://www.tomshardware.com/2006/01/04/bio..._priority_order Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Ja var det;) heheh. Fikk fiksa det nå. alt er slettet og det var jammen godt. Tusen takk for topp hjelp hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå