Gå til innhold

Neste firma som kommer med en konsoll?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror Sony trenger å revurdere litt før de kommer med noe ny håndholdt på markedet, PsP blir jo totalt slakta av DS salgsmessig, samt at den store satsingen med UMD gikk jo totalt floppings.

Tror ikke vi får noen nye med det første, får nå håpe først at Sony overlever på konsollmarkedet, i.o.m at de satser høyest denne generasjonen kan de og risikere at de ramler ut vis Blu-Ray og PS3 konsolle tar en UMD.

Tror det er MS som tar steget videre med konsollen, men det er for tidlig å si. Utviklerne jobber med å gjøre seg kjent med 2 nye og 1 "olding", så det blir vel å vente på seg.

Lenke til kommentar
Om IBM hadde prøvd seg, så tror jeg de hadde klart seg godt. Dem produserer trossalt alle(?) prossessorene til dagens konsoller. Dem har helt klart ressursene!

gogo IBM

7913538[/snapback]

Derfor de ikke vil prøve seg. De vil selge sine produkter til forskjellige konkurrenter og ikke bli en selv

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Derfor de ikke vil prøve seg. De vil selge sine produkter til forskjellige konkurrenter og ikke bli en selv

7913616[/snapback]

Om dem utvikler sin egen prossessor til sin konsoll, og samtidig produserer til alle de andre, så tjener jo egentlig IBM på det.

Dem vet jo antakeligvis styrkene og svakhetene til Cell, og cpu'ene til Wii og Xbox. Så da kan dem jo antakeligvis lage prossessor som overgår de andre sin konsoll (og samtidig holde sin prossessor og teknologi en hemmlighet for dem andre), og overgå de andre konsollene!

Og kan egentlig Microsoft, Sony og Ninendo trekke seg fra IBM og designe egne prossessorer? Tvilsomt (tror jeg!). Mulig dem kan samarbeide med Intel eller AMD. Det hadde også vært spennende imo.

Jeg bare gjetter.

Lenke til kommentar

Smart tanke BåGan!

Det vil vel strengt talt bli noen år før vi får enda noen next-gen konsoller på markedet!

Syns jeg har hørt at Nintendo kommer til å lage noe før Sony/MS siden de ikke satset på en "stor" konsoll som Sony/MS gjorde. Eller kanksje jeg er helt på viddene?

iRiver lager/har laget en portabel spillmaskin forresten

Lenke til kommentar

Apple iPhonegamevideopod kommer jo i løpet av året.

tror ikke Microsoft kommer til å være først neste gang.

Playstation 4 blir muligns den første til å dukke opp hvis PS3 gjør det dårlig.

På det håndholdte markede tror jeg vi får PSP mini i år og

DS Micro i 2008.

Endret av Steinegal
Lenke til kommentar

Kanskje MS har planer om en håndholdt, og spre den multiplatform mellom konsoll, PC og mobil samt andre enheter. Om det blir like bra som f.eks linkingen av NGC og GBA (f.eks Tinkeltuner for de som vet hva det er) er et annet spørsmål, Nintendo har og perfektsjonert hånholdt maskinene sine så det er spennende om MS blir å gidde å vandre ut på et slikt marked, eller heller overlate det til Nintendo (og Sony) og heller fokuserer på mer sammarbeid mellom PC og konsoll.

Er vel bare MS som per i dag kan lage et slikt forhold, ettersom Nintendo og Sony ikke har sitt eget OS de kan implementere slike ting med. At det muligens kan komme til andre konsoller og (med et program som komuniserer dem imellom) er et annet spørsmål.

En ting er sikkert, konsollmarkedet blir aldri det samme igjen.

Lenke til kommentar

Da ville dem jo konkurret mot seg sjøl mtp. at de leverer brikker til MS og Sony :p

Isåfall måtte MS og Sony ha mekket sammen noe annet fra andre leverandører ved neste generasjon etvc. Tror Nvidia /ATi tjener fett som det er ved å vere leverandør for Sony og MS.

Lenke til kommentar

Hehe, tror Nokia holder seg på mobilfronten en stund til.

Konsoll fronten er blitt meget tung for tiden, og det skal seriøst med tung skyts for å bølle seg inn på markedet. Tror det er tyngere å komme seg gjennom på konsoll markedet i dag enn det var når PSX bøllet seg plass på markedet. Mye tyngere, pengebetonet, marked i dag.

Ikke det, om noen har store midler og vil prøve seg så er de velkommen til det, men med MS, Sony og Nintendo å konkurere med tror jeg det skal ufattelig mye til for å kapre det som trenges av støtte fra markedet.

Lenke til kommentar
Hva med Nokia da? De prøvde seg jo med den mobil/spill maskinen :p

Kanskje de prøver seg igjen? :)

7918235[/snapback]

Nokia skulle faktisk lage oppfølger til N-Gage, men de droppet det åp grunn av at de var redd det ikke ville være folk som skulle kjøpe den(husker ikke helt hvorfor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...