Gå til innhold

Acer eller Hp

Anbefalte innlegg

:hmm:

Måtte starte en ny tråd.

Ellers ville mene tittelen blitt helt feil..

Har store problemer med å bestemme meg for hvilken bærbar jeg skal velge

Valget står mellom Acer5103 og Hp nx7400

Acer 5103

https://prisguiden.no/product.php?productId=52933

HP nx7400

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326052&cks=WYO00

Fordeler og ulemper slik jeg ser det

----------------------------------------------------------------------------

Acer

+Eget skjermkort

+Vista Premium

+intgr Webcam

+stor harddisk

-Batteritid

-Vekt

-ikke bluetooth

-ikke firewire

-Støy?

------------------------------------------------------------------------------

HP

+Bra prossesor

+Bra batteritid

-Elendig skjermkort

-Vista buisness

-liten harddisk

-----------------------------------------------------------------------------

Noe jeg lurer veldig på er støy`en på Acer, noen sier den støyer mye, andre synes det er helt ok....

Håper noen har erfaringer, forslag til hva som er å satse på.... :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo helt på hva du skal bruke maskinen til, og man får mye bedre svar hvis man er flink til å utfylle dette.......

HP hadde jeg kjøpt hvis spill ikke er et alternativ,, og mest på grunn av en bedre prosessor som sparer deg for plagsom støy samt gir bedre batteritid.

Acer maskinene er ikke noe rå på spilling den heller men har et klart bedre skjermkort en HP maskinen.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Acer maskinene med AMD prosessor har en tendens til å støye skjønner jeg (Feel free to correct me). Men sånn ellers kommer det mye an på bruken som Jada-jada sier. Av disse to ville jeg valgt Aceren, men det er mest fordi jeg ihvertfall ikke villa valgt HPen. "liten" harddisk, og Vista Business er ikke noe å rope hurra for. Da hadde jeg heller tatt litt støy.

Bruker du firewire, eller bare "må" du ha det? ;)

Lenke til kommentar

80 Giga harddisk bør holde på en pc i denne katogorien, hvis ikke så kan man evt kjøpe seg en ekstern på 300 giga som er greit i mange sammenheng....

Vista utgaven syntes jeg også er helt greit i denne klassen da man knapt for utnyttet Premium som bla annet anbefales med 2024MB ram da det kreves mye ram.

Å leve med støy er vel det mest negative med en bærbar pc, og man ser gang på gang fortvilende personer som ber om råd rundt dette problemet som rett og slett skjeldent kan løses og i hvert fall hvis du velger en maskin med Turion prosessorer.....

Lykke til med valget!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

jeg har akkurat kjøpt meg acer :) med amd prosessor.

har hørt det der at amd har det der med å støye men i det ser ikke jeg på som et problem akkurat.

men mange sir at hp har bedre service i norge. å noen sier at hp suger? å noen sier har acer suger?

Lenke til kommentar

Du tok ordene ut av munnen min Jada-jada... Hvis maskinen skal brukes til noe a la skolebruk; skriving, surf, musikkspilling osv, er valget enkelt, da blir det hpen. Ei støyfri maskin er uvurderlig etter min smak, og det er hpen. Det er vel bare mediacenter som mangler på buisness i forhold til home prem, og det går det vel an å leve uten, evt skaffe alternativ.

Lenke til kommentar
Kommer jo helt på hva du skal bruke maskinen til, og man får mye bedre svar hvis man er flink til å utfylle dette.......

HP hadde jeg kjøpt hvis spill ikke er et alternativ,, og mest på grunn av en bedre prosessor som sparer deg for plagsom støy samt gir bedre batteritid.

Acer maskinene er ikke noe rå på spilling den heller men har et klart bedre skjermkort en HP maskinen.

7911485[/snapback]

Ja, det var det.. :)

Maskinen vil vel ikke bli mye brukt til spilling, men det kan forekomme.

en annen ting som er dumt med hp, er at det følger med xpress upgrade til vista som gjør at man får buisness versjonen, den har jo ikke mange av funksjonene som premium versjonen har "aero/media center"

kjenner noen som har en hp, med samme skjermkort.. bare med mindre skjerm 14". Synes skjermbildet ikke er særlig bra... Mulig det er pga skjerkjortet er dårligre?

En annen ting jeg lurer på er hvor mye støy acer produserer, er det overkommelig.

Kan jeg i værste fall returnere den pga jeg ikke er fornøyd med den, pga støy?

Lenke til kommentar

Har en så og si splitter ny Acer bærbar og for det meste strålende fornøyd med den... den støyer faktisk ganske lite (ligger vel på rundt en 20-25 db på det meste). Servicen til Acer er jeg faktisk strålende fornøyd med.. hadde noe problemer med min, men leverte den til en Acer autorisrt forhandler og de gjør så og si alt for deg. Kan være en fordel å registrere deg med Acer Advantage, mener å huske en service kan komme på maks 500 kroner med den.

Og før jeg glemmer det: det anbefales av Support verkstedet til Acer (ihvertfall der jeg hadde min) og slette Acers programvare, dvs Empowering energi, Arcade, presentation osv. Disse programmene har etterhvert en tendens til å kræsje med andre programmer. Dette gjelder bl.a. Live Messenger.

Endret av Gaydar
Lenke til kommentar
Har en så og si splitter ny Acer bærbar og for det meste strålende fornøyd med den... den støyer faktisk ganske lite (ligger vel på rundt en 20-25 db på det meste). Servicen til Acer er jeg faktisk strålende fornøyd med.. hadde noe problemer med min, men leverte den til en Acer autorisrt forhandler og de gjør så og si alt for deg. Kan være en fordel å registrere deg med Acer Advantage, mener å huske en service kan komme på maks 500 kroner med den.

Og før jeg glemmer det: det anbefales av Support verkstedet til Acer (ihvertfall der jeg hadde min) og slette Acers programvare, dvs Empowering energi, Arcade, presentation osv. Disse programmene har etterhvert en tendens til å kræsje med andre programmer. Dette gjelder bl.a. Live Messenger.

7952724[/snapback]

HP eier acer på support!

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd HP support, så jeg skal ikke si noe for sikkert. Men jeg har ingenting å trekke på supporten til Acer. Når du i tillegg har Acer Adventage som gir deg mange ekstra goder:

"It offers a three year warranty extension with various implementation modes (depending on product and extension selected; check specific pages by product line for more details) such as: service at Acer repair Centers or on customer site, diversified response times from 4 hours to 2 days, coverage from 5 to 7 days a week and from 9 to 24 hours a day, quick repair times using the AcerAdvantage customer privileged program, temporary replacements to guarantee the maximum availability of the product purchased.

Furthermore it gives you a series of added advantages like free repairs for accidental damages (Notebooks) and priority repair service in 5 working days from product reception, free support via telephone, fax or e-mail for the entire duration of the extended warranty without any further charge other than the telephone call costs, the chance to purchase, directly from Acer, a spare battery (Notebooks) with a 30% discount."

(Hentet fra siden til Acer)

Hvis jeg ikke husker feil så var det maks 500 kroner servicen kunne komme på i Norge.

Lenke til kommentar

Hjemme har fatters og Co 2 Acere og 1 HP. Søstrene mine har en tendens til å snuble over ledningene når folk sitter med laptopene og på den ene Aceren og i tillegg HPen har de prestert å tråkke så hardt på ledningen at kontakten i pcen har knekt løs fra hovedkortet.

Acer brukte 2 uker på å fikse problemet og jeg fikk det gratis(!) på en 11 måneder gammel maskin. HPen blei sendt med første fly til Nederland og kom tilbake 2 måneder seinere med regning på 2200 kr for nytt hovedkort. Den var 2,5 måneder gammel.

Så jeg veit ikke jeg.. :hmm: Klager ikke nevneverdig på at fatters måtte betale på HPen, det er jo tross alt ikke noe garantien skal dekke, men derav får Acer + i boka for å hjelpe meg gratis (hovedkort måtte byttes der også). Men det verste er den fordømte ventetida.. Aceren var en 5012WLMi, HPen en z5244, har kvitteringer på innlevering til service om noen syntes det er "litt for tilfeldig" at samme skiten skjedde med begge pcene. :tease: Søstrene mine er brutale med elektronisk utstyr.. HPen ble innlevert på Telehuset i Drammen og Aceren på Binders Åssiden, ingen av dem kunne annet enn å sende maskinen videre.

Så at HP eier Acer på support er etter hva jeg har erfart bare bull.

Lenke til kommentar

Skal den i det hele tatt brukes til spill, så ville jeg prioritert Acer, rett og slett på grunn av grafikk-løsningen. Støy er relativt når det gjelder laptoper, det virker som om mange stiller veldig høye krav til støynivå, og nesten forventer at den ikke skal lage en eneste lyd.

Jeg har hatt Acer med AMD-prosessor og nå har jeg en HP med AMD-prosessor. HP-en er litt bedre på støy, men det kan jo også være fordi Aceren er av en tidligere "årgang".

Skulle jeg valgt mellom de to, så tror jeg at jeg ville valgt Aceren nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...