Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

WLAN fungerer kun med nettverk uten sikring *LØST*

Anbefalte innlegg

Instalerte Linux Ubuntu på laptop'n i går og lasta ned div programmer via LAN som vistnok skulle enkelt gi meg tilgang til WLAN. Prøve alle jeg fant men ingen funker helt til jeg kom til KNewtwork Manager. Dette fungerer ganske bra det er bare et porblem: jeg kommer meg ikke inn på mitt sikra nettverk! Fungerer på naboens uten sikring men når jeg kobler til mitt kommer det en boks som ber om nøkkel, skriver inn. Etter mye nloading starter den på tilkoblingen på nytt :S

Help anyone?

Router: Linksys

Laptop: Dell Inspirion 9400

Nettverkskort:Intel Coroporation PRO/Wireless 3945ABG

EDIT:

post-88313-1171107473_thumb.jpg

Vet ikke om dette betyr at jeg er tilkoblet mitt nettverk når Svorstol_ny er mitt :S Nå har jeg ikke KNetwork Manager oppe så...

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må deaktivere kortet der, og bruke Networkmanager istedet.

Skal være et ikon ved siden av klokka.

Har du WPA kryptert nett må du også installere wpasupplicant.

Ta en iwconfig og post resultatet her.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Knetworkmanager er egentlig for KDE og krever derfor at maskinen må laste noen ekstra KDE-biblioteker (som spiser mer RAM) i tillegg til alle GNOME-bibliotekene du allerede bruker. Hvis du vil ha noe tilsvarende for GNOME (siden du kjører Ubuntu og ikke Kubuntu) kan du prøve å installere pakken networkmanager-gnome som inneholder både selve network-manager og en applet som legger seg i system tray for rask og enkel WLAN-tilkobling.

-Screenshot på prosjektets hjemmeside (ikke last ned herfra, bruk pakkesystemet).

-Installasjonsguide

-Mer forklaring på bruk/oppsett av NetworkManager (på norsk). Bla deg ned til avsnittet "Installere Network Manager for WiFi".

Nå har du jo fått det til med Network Settings i GNOME, men NetworkManager er fin og gjerne enklere å bruke hvis du ofte veksler mellom ulike WLAN (typisk for en laptop). Jeg tenkte jeg bare skulle tipse deg om den, så får du se det an.

Edit: la til en tredje lenke.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...