Gå til innhold

Oppstart av webshop - hjelp trengs ;)

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å starte nettbutikk og i den sammenheng trenger jeg litt hjelp av noen som har peiling.

Det jeg trenger:

- webhotell

- norsk nettadresse (.no)

- handlekurv-system

Holder vel med 100MB hotell eller hva? Bør være stabilt og ha lite nedetid.

Jeg vil ha så lave utgifter som mulig. Har sett noe reklame for norske webhotell for noen tiere pr mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En viktig faktor i regnestykket ditt:

- Er det verdt å spare noen hundrelapper i året, og risikere at noe tull skjer med webhotellet ditt, så du står uten en webshop i mange dager?

PS: for å få .no domene må du ha et organisasjonsnummer. Det kan du bl.a. få ved å registrere deg som enkeltpersonsforetak på brreg.no :)

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å være på jakt etter det billigste webhotellet som finnes, og samtidig ha mest mulig oppetid.

Man får det man betaler for.

Hvilke varer skal du selge?

7910996[/snapback]

Hadde håpet på en fin mellomting :thumbup:

Varer: bil-relatert, data, gadgets, diverse diverse :)

Lenke til kommentar
En viktig faktor i regnestykket ditt:

- Er det verdt å spare noen hundrelapper i året, og risikere at noe tull skjer med webhotellet ditt, så du står uten en webshop i mange dager?

PS: for å få .no domene må du ha et organisasjonsnummer. Det kan du bl.a. få ved å registrere deg som enkeltpersonsforetak på brreg.no :)

7910997[/snapback]

Om det er verdt å spare hundrelapper vet jeg ikke enda. Vi får se hvordan dette går, og se an omsetningen.

Det med .no og brreg var jeg faktisk ikke helt klar over. Takk for den :thumbup:

Hvis det går greit den første tiden uten å være registrert får jeg ta stilling til om jeg skal registrere meg etterhvert.

I utgangspunktet blir dette en bi-geskjeft da jeg jobber ca 50 timer i uka ellers...

Lenke til kommentar

Om du jobber 50 timer i uka utenom hvordan skal du få tid til å vedlikeholde webshoppen?

Såklart, det kommer jo ann på hvilke varer du selger?

Og du kan ikke vente med å registrere deg i brreg og fortsatt ha .no domenet. Du må desverre være registrert i brreg før du får .no. Men i mellomtiden kan du jo ha .com/.biz/.net/.org eller lignende da, men å bytte etterhvert blir litt dumt, både for deg og kunder.

[offtopic]Personlig så bestilte eg for en tid tilbake varer i fra en tydelig bigeskjeft-webshop. Varene eg bestilte var hverken pakket eller plukket før 8-9 dager etter bestilling. Og dette var tydelig merket som lagerført og lagervare ved registrering av bestilling. Butikken har ikke sendt varene enda, men pga en pågående dialog med butikken er eg fortsatt positiv til både ordren og selve butikken. Men det er allikevel litt irriterende som kunde. (bare et tips). [/offtopic]

Lenke til kommentar

Hvis det blir mye å gjøre i webshopen inkl omsetning i +, kan jeg gå ned i antall arbeidstimer på jobben.

Hadde tenkt å få med på varene antatt leveringstid (sendes innen 1-2 dager f.eks)

Betalingsløsning: Paypal

Eksempel på handlekurv/butikk: http://www.oscommerce.com/solutions/oscommerce

Men takk for alle tipsene! Virkelig nødvendig å ha feedback fra noen andre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...