vegge Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jepp, det står nå bare mellom.. - Bluecom ADSL 400/128 = 395,- "Mulighet for å kunne koble til flere brukere." Har fått vite på forumet at de gir skikkelige IP-er, slik at våre to maskiner kan gå på nettet uavhengig av hverandre (bare switch) - Tele2 Medium 704/128 = 439,- Får jeg en fast IP-adresse? Nei, du får tildelt tre dynamiske IP-adresser pr abonnement. Det betyr at 3 maskiner kan være samtidig på nett dersom du er oppkoplet via en vanlig nettverks hub. Betyr dette det samme som ved Bluecom? At begge våre maskiner kan være på nett uavhengig av hverandre? Grunnen til at jeg spør? Jeg ønsker ikke kjøpe router, men bare bruke switchen min. Dessuten er det like før jeg bestiller, så kom igjen, påvirk meg! :smile: Edit: skrev Tiscali i steden for Tele2 :/ [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-12-04 22:07 ] Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg har ADSL fra Tiscali. Man får tildelt IP via DHCP, og min IP har ikke forandret seg siden jeg ble oppkoblet. Jeg har ikke prøvd med mer enn 2 maskiner samtidig, og da fikk hver maskin sin egen offisielle IP. Altså trenger du ikke tenke på NAT eller oppsett av router. Bare å plugge ADSL-modemet i switchen/huben, og that's it. [ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-12-03 18:24 ] Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 18:06, skrev havegg:Jepp, det står nå bare mellom..Grunnen til at jeg spør? Jeg ønsker ikke kjøpe router, men bare bruke switchen min. Dessuten er det like før jeg bestiller, så kom igjen, påvirk meg! :smile: Tja, jeg synes Bluecom er greie, men det blir smak og behag. Lenke til kommentar
kjelli Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hvor fant du infoen om tiscali medium abbn.? Jeg ser på siden deres og finner ikke denne prisen eller hastigheten du nevner. Mvh Kjelli Lenke til kommentar
vegge Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Sorry at jeg skrev feil. Mente ikke Tiscali, men Tele2. Tiscali trodde jeg ikke var et alternativ. For på siden deres står det: Hva må jeg gjøre for å få flere pc'er på nett? For å dele din ADSL-linje er det enklest å bruke en bredbåndsrouter. Hmm.. men høres ut som om dette ikke stemmer!? - Tiscali Tempo 384/128 = 395,- Trengs det router her? Uansett så har vi ISDN fra Tiscali nå og jeg er ikke overbegeistret akkurat.. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Har bluecom og er kjempe fornøyd! Funker fett! 720/128 kbps Lenke til kommentar
Thypher Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Har et medium abonement hos Tele2. Har vell samme ip-adressen som da jeg bestilte. (ikke sikker.. ikke hatt bruk for å sjekke) Kobler bare routeren man får fra tele2 direkte til uploadporten på switchen din. Routeren er den samme som brukes av Telenor ADSL, bare at man ikke trenger ICS eller ekstra router for å dele 1 ekstern IP-adresse. Har forresten prøvd med 4 pc'er samtidig på nett uten ip-problemer. Hysj hysj ------------------------------------- (ikke gidd å rett skrivefeilene mine) ------------------------------------- Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 19:42, skrev havegg:Sorry at jeg skrev feil. Mente ikke Tiscali, men Tele2.Tiscali trodde jeg ikke var et alternativ. For på siden deres står det: Hva må jeg gjøre for å få flere pc'er på nett?For å dele din ADSL-linje er det enklest å bruke en bredbåndsrouter.Hmm.. men høres ut som om dette ikke stemmer!?- Tiscali Tempo 384/128 = 395,-Trengs det router her? Uansett så har vi ISDN fra Tiscali nå og jeg er ikke overbegeistret akkurat.. Du trenger ikke router for å få flere PCer på nett med Tiscali. Se posten min litt over. Legger også til at hastigheten er bra - ligger på rundt 87 kB/s (Tempo Xtra). Update: Jøss, sjekket nettopp nedlastningshastighet fra steder som ftp.uio.no og gamingplace.online.no. Lå konstant på 91 kB/s. Ringte Tiscali i går for å klage litt på hastigheten. Lå som regel bare på 67 kB/s, og grunnen til det var at de ikke hadde oppgradert linjehastigheten med 20 % ennå. Nå har de tydligvis oppgradert med 20 % og vel så det [ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-12-04 09:34 ] Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 tele2 sin løsning har jo dobbel hastighet da...gikk for denne selv, men da de ikke kunne levere, ble det bluecom. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Ser ikke helt at dette er noe å lure på en gang! Tele2 er raskere og du får 3 dynamisk tildelte IP-adresser. Om du vil ha flere brukere enn 3 på internett, så er det jo bare å sette opp en proxyserver eller bruke NAT. Men uansett hva du gjør så hold deg borte fra Telenor! Nextgentel er bra greier, de har iallfall seriøs up-load linge. Lenke til kommentar
*tgg* Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Har bluecom ADSL 720/128 og er storfornøgd. linja mi ligg vanligvis på 840-870 (ITavisen speedometer) og det gjorde den aldri når eg hadde Telenor. Kundeservicen deira svarar med en gong også. Var min egen/Telenor sin feil som gjorde at eg måtte ta kontakt, ikkje bluecom! :smile: Lenke til kommentar
pser Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Har hatt Bluecom i ca. 2 uker. Er ikke videre imponert. De to, tre første dagene målte jeg mot ITavisen ca. 730kb/s som jeg syntes var veldig bra, etter dette har det gått veldig nedover. Det laveste jeg har målt var forleden dag, da jeg målte 318kb/s. I gjennomsnitt den siste uka har hastigheten vært nærmere 400kb/s kontra 700kb/s og det er ikke bra!! Jeg har vært i kontakt med dem og de har informert at de arbeider med en omlegging, så jeg får vente å se. For min del logger jeg hastighet hver gang jeg er på nettet og kommer til kontakte dem med målingene hvis de ikke blir bedre. mvh Pål Lenke til kommentar
vegge Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Ooops, der har jeg ikke muligheten til å velge Tele2 lenger. Da tror jeg at jeg bestiller Blucom i kveld. (nummeret ble godkjent før, men ikke nå lenger..) Riktignok får man en måned gratis med Tiscali, men jeg har fått nok av dem. Hører jo om enkelte som har fått hastighetsproblemer med Bluecom, men i så tilfelle yter Bluecom bra service. Fikk svar av dem på mail etter 10 min. Tele2 og Tiscali har enda ikke svart.. ADSL før jul..! :smile: [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-12-09 12:51 ] Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 tiscali bruker rutere. De fungerer som dhcp server. Som deler ut info til klientene. Du får med ruter når du skaffer deg adsl fra tiscali. Har hatt 4pcer koblet opp med tiscali. Funker greit... Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 11:00, skrev zuhr:tiscali bruker rutere. De fungerer som dhcp server. Som deler ut info til klientene. Du får med ruter når du skaffer deg adsl fra tiscali. Har hatt 4pcer koblet opp med tiscali. Funker greit... Det varierer om du får router eller "rent" ADSL-modem fra Tiscali. Selv har jeg fått et Zyxel Prestige 600 ADSL-modem, men jeg har hørt om andre som har fått en Cisco router. Varierer visstnok fra sentral til sentral. Er imidlertid ikke noe problem å ha flere PC'er på nett med ADSL-modem; bare å plugge det inn i en switch eller hub (IP blir tildelt via DHCP). Og man får tildelt 2 eller 3 (selv har jeg bare prøvd med 2 maskiner, men hører noen si at man få inntil 3) offisielle IP'er. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 11:00, skrev zuhr:tiscali bruker rutere. De fungerer som dhcp server. Som deler ut info til klientene. Du får med ruter når du skaffer deg adsl fra tiscali. Har hatt 4pcer koblet opp med tiscali. Funker greit... En Cisco? Det er bare på de ytterst få sentralene som Tiscali selv har byggd ut, det store flertallet får samme utstyr som alle andre inkl Telenorabb og det er et enkelt modem av varierende fabrikat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå