JackBauer2 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Bare en tanke som har slått meg. All mulig teknologi ser ut til å bli billigere, men når det gjelder mobiler føles det som at det generelle prisnivået står på stedet hvil. TV, DVD-spillere, MP3-spillere, datamaskiner, printere, skjermer m.m. har rast kraftig i pris de siste årene, men har mobiltelefoner det? De siste 2-3 årene f.eks. Jeg tenker ikke på om en gammel modell blir billigere etterhvert, men som sagt på det generelle prisnivået. At nyere modeller har litt bedre spesifikasjoner er irrelevant, for det gjelder for øvrig elektronikk også. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 vanlig tv har blitt byttet ut med plasma, lcd osv. dvd blir byttet med enten blue ray el hd dvd. mp3 spillere bruker minne og harddisk som blir mindre og mindre med større kapasitet. Altså din ressonomang slår feil. Det ledende verktøyet for å se på tv koster like mye. Samme med pc, kan ikke se at de beste prosessorene har gått ned så mye i pris. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Hehe, du har nok rett, men hva med de billigste modellene? De billigste DVD-spillerne får du for 2-300 kroner, finns det tilsvarende billige mobiler? I rest mi casa, su casa. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Ja du kan få slike billige telefoner men bare ikke i norge siden ingen kjøper slike mobiler her. Men bare dra til hvilket som helst u-land. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Det store u-land f.eks? Tenk så mye mer spennende det ville vært om du bekreftet mine mistanker og antydet at de store mobilprodusentene drev med utstrakt prissamarbeid for å holde mobilprisene kunstig høye! Plutselig banker det på døren.. og siden ville ingen hørt fra oss igjen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Nei tenkte mer på eldre modeller. Kan ikke tenke meg at noen de jeg kjenner ville tenke seg å kjøpe en ny mobil uten fargeskjerm f.eks, dog nokia tilbyr det til 500-600kr idag uten abb i Norge. Regner med f.eks at i bangladesh der telenor har flere mill abb at de klarer å skaffe til veie mobiler som koster rundt 2-300 kr som du antyder. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Bare en tanke som har slått meg.All mulig teknologi ser ut til å bli billigere, men når det gjelder mobiler føles det som at det generelle prisnivået står på stedet hvil. TV, DVD-spillere, MP3-spillere, datamaskiner, printere, skjermer m.m. har rast kraftig i pris de siste årene, men har mobiltelefoner det? De siste 2-3 årene f.eks. Jeg tenker ikke på om en gammel modell blir billigere etterhvert, men som sagt på det generelle prisnivået. At nyere modeller har litt bedre spesifikasjoner er irrelevant, for det gjelder for øvrig elektronikk også. 7910875[/snapback] Det resonementet holder ikke vann i det hele tatt. Som nevt i et annet innlegg er det ikke mange som vil kjøpe de billigste mobilene på markedet. Vi har flere telefoner til 6-700 kr men det går mange uker mellom hver gang noen kjøper dem. Det er flere grunner til dette. For det første velger de fleste å heller kjøpe en bedre modell til en krone med abo en en "low spec" modell. Og de DVD spillerne du sikter til er som regel skikkelig søppel sammenlignet med dyrere modeller. Men for en som er vant med VHS er det jo uansett fremskritt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Mai 2005 = K750i til 3.799 kr. uten abonnement Juni 2006 = K800i til 3.499 kr. uten abonnement Bare et eksempel på at K800 1 år senere har fått bedre og større skjerm, bedre kamera, blits etc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå