Antropos Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Har en stasjonær PC som, hvis jeg kommer borti strømkabelen, spraker og gnister i strøminngangen på PC'en... antar dette er et dårlig tegn? Noen som vet hva jeg burde gjøre? Det er det samme om den er skrudd av eller på. Jeg har prøvd med forskjellige kabler, og trukket ut alle andre ledninger fra/til maskina, men det hjelper heller ikke. Kan det ha noe å gjøre med at strømmen i rommet den står i ikke er jordet? A. Lenke til kommentar
SAMU3L Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Heisann. Ja tror nok det har noe med at der den står ekke det jorda strøm! Alle elektriske skal bruke jordett strøm! Jeg anbefaler deg og kjøpe nye PSU !!!!! Hørest IKKE bra ut det som skjer med den !! Jeg har selv hatt på på u-jordett strøm, det funka fint! Ønsk deg PSU til jul iår :wink: Lenke til kommentar
Antropos Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 Hei Takk for hjelp. Men hva er PSU? :smile: Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Hehe, PSU - Strømforsyning Lenke til kommentar
Antropos Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 Ah... PowerSUpply? Lenke til kommentar
Antropos Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 OK :smile: En ting til: like ved strøminngangen på maskina er det en knapp hvor man kan velge av eller på, den står nå på. Hva er dette for noe? Bør jeg skru den av? Jeg bare later som jeg ikke har peiling, naturligvis.. :razz: Lenke til kommentar
Antropos Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 Som du skjønner har jeg ikke peiling :smile: Jeg prøvde imidlertid å bruke den på et jordet strømnett, men problemet var der fortsatt. Går ut fra at jeg bør bytte strømforsyning. Men kan problemet skade innholdet på harddisken hvis jeg bruker den tro? Hadde vært veldig kjedelig i så fall. Lenke til kommentar
PredatorX Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Jeg har et par PSU's du kan få kjøpe... bare mail meg på [email protected] billigbillig Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Quote: On 2001-12-20 20:53, Antropos skrev:Har en stasjonær PC som, hvis jeg kommer borti strømkabelen, spraker og gnister i strøminngangen på PC'en... antar dette er et dårlig tegn? Noen som vet hva jeg burde gjøre? Det er det samme om den er skrudd av eller på. Jeg har prøvd med forskjellige kabler, og trukket ut alle andre ledninger fra/til maskina, men det hjelper heller ikke. Kan det ha noe å gjøre med at strømmen i rommet den står i ikke er jordet? A. Uff.. folk som ikke har peil burde holde kjæft. Anyway, skift kabelen til psu så skal du se gnistene forsvinner med stor sannsynlighet. Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Power Supply Unit, ja :smile: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Problemet er at kabelen sitter løst, eller at det er dårlig kontakt i den. Det er ikke farlig, men det kan være irriterende hvis PC-en detter ned fordi man kommer borti kabelen. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Quote: On 2001-12-21 10:07, GalFisk skrev:Problemet er at kabelen sitter løst, eller at det er dårlig kontakt i den. Det er ikke farlig, men det kan være irriterende hvis PC-en detter ned fordi man kommer borti kabelen. Neida, ikke farlig... Sånn rent bortsatt fra at det kan begynne å brenne og greier (dårlig kontakt kan gi stor varmeutvikling)... Sannsynligvis ikke helt heldig for PSU'en heller, vil jeg tro... Lenke til kommentar
Antropos Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2001 * Takker for svar * Lenke til kommentar
Stone Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Hadde samme problemet, det visste seg at det var kabelen som ikke passet helt............ Skifta strømkabel(En som passer er en fordel ) S-O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå