branick Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Hmm, nå vet jeg ikke hva de normale temperaturene burde ligge på fordi det er så utrolig store sprik på feltet. Legger ved to bilder her som viser mine temperaturer i både idle og load. Idle Load (beklager liten bildestørrelse, trykte feil) -Ifølge speedfan får jeg et lite voltdrop på Vcore, fra 1.34 --> 1.32, er dette normalt med idle vs. load? -Aux temperatur på 127? wtf? (Hva ER AUx temperaturen uansett? har ikke klart å finne det ut På den "lette" overklokken jeg kjører er vel dette alt for høye temperaturer? jeg hadde sett for meg at full orthos blend test i en halvtime (kjørte den i to timer men hadde trykket print screen på oppgitt tidspunkt på screenshot, glemte å ta ny ) ville resultere i maksimalt 55 grader ihvertfall utifra å ha lest hva alle andre med liknende oppsett har fått her inne. 70 grader på CPU ved full load på så liten overklokk høres unormalt ut i mine ører hvordan kan jeg få den ned igjen da? Har thermaltake big typhoon kjøler. Har for mye kjølepasta mye å si? og hvor mye er "riktig" mengde å påføre? har antall kabinettvifter mye å si på kjernetemperaturen, eller påvirker de mest hovedkort temperatur? Vet det var mange dumme spørsmål her nå, men jeg finner ikke ut av det sjøl anyone? Endret 10. februar 2007 av branick Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Syns den var veldig varm. Skjekk om den sitter ordentlig- eventuelt ta på ny kjølepasta om det ikke er gjort ordentlig. Kjøp en ny vifte/kjøler? Er det støv der? Har Kabinettet ditt en intaksvifte..? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Med Everest så ligger min AUX temperatur på 56 grader, men jeg vet heller ikke hva AUX er EDIT: AUX ligger på 56 grader med speedfan også. Endret 10. februar 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) prøv speed fan da.. aux, kan det være skjermkort? Endret 10. februar 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
branick Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Syns den var veldig varm. Skjekk om den sitter ordentlig- eventuelt ta på ny kjølepasta om det ikke er gjort ordentlig. Kjøp en ny vifte/kjøler? Er det støv der? Har Kabinettet ditt en intaksvifte..? 7910503[/snapback] Alt er helt nytt, under halvannen uke gammelt, så støv kan vi trygt luke bort som problem. jeg skal prøve å ta den ut i løpet av morradagen og ta bort kjølepastaen og påføre ny. har fortsatt igjen en del AS5 her. tar jeg den best bort med hvaffornoe egentlig? kan jo ikke akkurat risikere noen riper der nede syns jeg, så hva er best å fjerne det med? kaffefilter? ny vifte burde ikke være nødvendig, ihvertfall ikke ifølge den store kjølevifte-testen her inne forrige uke. da kom jeg thermaltake big typhoon veldig godt ut og den snurrer på max hastighet, det har jeg testet med oscilloscop. other suggestions? @shark: kjøres skjermkortet under orthos da? hmmm.. Endret 10. februar 2007 av branick Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Så ikke at du hadde Big typhoon. Beklager. Lenke til kommentar
branick Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Så ikke at du hadde Big typhoon. Beklager. 7910544[/snapback] Ingen fare, Jeg fant det ikke igjen i posten selv når jeg så igjennom nå før andre gangen jeg sitter her med munnen full av negler og tør ikke starte cs engang av frykt for å koke noe Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg fant dette om AUX http://www.lavalys.com/forum/index.php?showtopic=964 Lenke til kommentar
branick Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg fant dette om AUX http://www.lavalys.com/forum/index.php?showtopic=964 7910621[/snapback] Da vil jeg snu ryggen til den temperaturavlesningen og se på andre ting jeg sliter mere med, som tempen på CPU. takk for linken jeg trenger fortsatt info om hva "riktig" mengde kjølepasta er. leste nassuz's post om det, men finner ikke igjen riktig post Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Temp avleseren kan nok gå litt bananas, men stemmer nok ganske bra. Forsåvidt tåler CPU'en å ha såpass temp, men levetiden er kanskje litt forkortet. Sliter med det samme som deg, meget høye temps på min E6400. Når jeg gir den frisk kald luft, så detter den med engang, så det er de termiske egenskapene i kabinettet. Om du er som meg, støyalergiker, så skal du vite at dette er en kombinasjon som er veldig vanskelig å få til. Litt støy må du tåle, eller du må tåle høye temps. Kjørte opp min til 3200mhz med 1,3vcore og hadde idle temp på ca 40/43 grader. kjørte jeg igang TAT, så fikk jeg litt over 50 grader. Og CPU kjøleren blir varm, så den sitter ordentlig. Enkelte av oss har "kjipe" CPU'er, mens andre er veldig heldige og har kalde. Ikke tenk så mye på det. Men du kan forsøke å gi den litt mindre volt enn du har gjort nå. Det kan nok jeg også gjøre med letthet. EDIT Bilder under viser temp målinger gjort med 1,38vcore. Dette er sykt mye volt på min CPU, og jeg kjørte denne ned til 1,3vcore, og da fikk jeg straks langt mer behagelige temps, som jeg har beskrevet ovenfor. Endret 10. februar 2007 av andylove Lenke til kommentar
branick Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Da er det på tide å bytte ut den ene vifta som trekker kald luft inn i kabinettet med to sett inn+ut her ihvertfall. skjønner jo ganske tydelig at det ikke nytter å kjøle ned mange liter med allerede varm luft med big typhoon alene, den trenger helt fersk luft for å klare brasene virker det som (logisk nok). 1STK 120mm inn og 1 STK ut + 1STK 80mm inn og 1 STK ut + fjerne overflødig kjølepasta og påføre ny. burde få ned tempen ganske godt syns jeg, skal starte akkurat nå, så får vi se hva som skjer @ Andylove: var opp på det nivået der rundt 3,2 jeg hadde håpet å ligge. sendte deg PM på dette litt tidligere også, men med de temperaturene jeg leser av må jeg stoppe her før jeg får fikset det skikkelig syns jeg. for dyrt leketøy for meg Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det synes jeg du gjør smart i. Selv har jeg klokka alt ned igjen. Det blir egentlig bare for show-off å OC. Og jeg kan nok dra systemet enda mer, men det går på bekostning av lydnivå på vifter og kjøleegenskaper. Maskinen er jo lynrask for det jeg driver med anyway. Ikke gamer jeg heller. Så da faller jo litt av poenget bort. For de av dere som gamer, blir det jo noe helt annet. Men husk at selv om du får litt høye temps, så betyr ikke det at du ødelegger delene dine med en gang. Det er faktisk greit å ikke ha 20 grader på CPU, som noen her har. Men så fryser folk ballene av seg for å ha lave temps. Lenke til kommentar
branick Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Det er faktisk greit å ikke ha 20 grader på CPU, som noen her har. Men så fryser folk ballene av seg for å ha lave temps. 7913234[/snapback] Hehe, du er inne på noe der, ser jo folk som sitter ute i garasjen og klokker sånn rundt 3 på natta i Indre Troms for å ha det bittelitt kaldere enn ellers på dagen, med nitro, tørris og det som verre er syns det er gøy å se på når noen er så "gærne" etter resultater, det er ordentlig fighere i sjela det!! men sånn er ikke jeg, jeg bare tenkte å ha den på ca 2.8 eller 3.2 siden jeg spiller en del tunge spill også. (Oblivion, GTR-2, og såklart cs:source/CZ da) har greit nok skjermkort til å dra det aller meste jeg vil enda, men vi får se hvor lenge det varer før jeg finner noe som kan lagge her også kjører på Geforce 8800GTS i 640 MB versjonen!! er helt sykt kort egentlig fra det jeg hadde før, nemlig radeon 9600xt men da startet jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå