loketing Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Går det an å få med 'navnet' på et array sånn helt enkelt? Skal se om jeg klarer å forklare hva det egentlig er jeg spør om: $EnEllerAnnenVariabel = array('foo', 'bar'); $EnAnnenVariabel = 'foo bar'; Dump($EnEllerAnnenVariabel); Dump($EnAnnenVariabel); function Dump($var) { -> her jeg trenger hjelp.. <- echo "<pre>\n"; var_dump($var); echo "\n</pre>\n"; } Det er ca sånn jeg kommer til å bruke det, og da vil jeg det skal se ut ca sånn her: $EnEllerAnnenVariabel: array(2) { [0] => string(3) = "foo" [1] => string(3) = "bar" } $EnAnnenVariabel: string(8) "foo bar" (Det over skal forestille preformattert tekst) Vet ikke helt om jeg klarer å gjøre meg selv forstått, men det eneste jeg egentlig trenger hjelp til, er å få opp 'tittelen' på variabelen. Kan få bruk for dette, siden jeg kommer til å bruke denne funksjonen opptil flere ganger på en side, når jeg tester nye funksjoner o.l. Sikkert et unødvendig langt innlegg, men er det noen som har noen idéer? -loketing Endret 12. februar 2007 av loketing Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) er jeg trøtt som ikke forstår hva loketing mener? edit: trøtt, sry prøv å se på denne funksjonen.. ser ut til at den kanskje skal virke Endret 10. februar 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 $$_GET['enVariabel']; f.eks? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 tror han mener at hvis en kaller en funksjon som dette: function( $argument1, $argument2 ); at han i funksjonen skal kunne få vite at variabelnavnet som ble brukt for å fylle argument 1, var "$argument1" og det samme med argument 2.. så den koden over f.eks kunne skrevet ut: Argument 1 sitt variabelnavn var/er "$argument1"!Argument 2 sitt variabelnavn var/er "$argument2"! har sett på http://www.php.net , men jeg finner rett og slett ikke noe som hjelper for dette... Lenke til kommentar
loketing Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Endte opp med å bruke dette: function Dump($var) { if (key_exists($var, $GLOBALS)) { echo "<pre>$$var:\n"; var_dump($GLOBALS[$var]); echo "\n</pre>\n"; } else echo "<span class='error'>Ingen variabler med navnet <em>$$var</em>!</span>\n"; } Det funker helt greit, eneste er at jeg må skrive variablen sånn: 'varname', i stedet for sånn: $varname når jeg bruker funskjonen, noe som er litt drit når jeg har sånn auto-complete på alle variabler. Men hey. Det funker, i det minste. Noen som har noen gode idéer til oppgradering eller endring? Og ellers tusen takk for hjelp, forresten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå