run Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg mislykkedes i å flashe via dos med diskett. Hva som er feil er uklart, - for hadde jeg visst hadde jeg flashet. Har aldri flashet BIOS tidligere. Men hvordan gjøre det i XP? Har både Asus P4S533 og Asus A7N266-VM, som begge trenger nyeste revisjon av BIOS. P4-kortet viser feil temp. med BIOS 1006, - jeg har hentet Bios Revisjon 1009. A7N-kortet funker ikke i Mafia, - og jeg har blitt rådet til å frakople det integrerte lydkortet, - eller flashe med nyeste revisjon BIOS. SÅ, - jeg kommer til å finne ut av dette, - før eller senere, - men er det noen som kan bistå? :smile: Lenke til kommentar
allyse Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Du burde IKKE flashe fra windows. I verste fall kan du vel prøvd med ramdisk? Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Du kan ikke flashe BIOS fra Windows...det er ikke lurt å forsøke å gjøre det heller, vistnok. Det gjelder for både Win9x og windowsversjoner basert på NT, dvs, 2k, XP osv. Du skriver at du mislyktes å flashe fra DOS, går ut fra at du boota opp med en Win9x floppy? Fikk du noen error messages? Hva sa den/de isåfall? Mange nyere BIOS'er har en funksjon som heter "BIOS protection" eller liknende, å sette denne til "disabled" gjør vanligvis susen. Som du sikkert forstår nekter denne funksjonen noe å skrive til BIOS. Vanlig "feil" når en ikke klarer å få flasha BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå