Gå til innhold

Hvordan flashe BIOS i Windows XP home ed.?

run

Anbefalte innlegg

Jeg mislykkedes i å flashe via dos med diskett. Hva som er feil er uklart, - for hadde jeg visst hadde jeg flashet. Har aldri flashet BIOS tidligere.

Men hvordan gjøre det i XP?

Har både Asus P4S533 og Asus A7N266-VM, som begge trenger nyeste revisjon av BIOS. P4-kortet viser feil temp. med BIOS 1006, - jeg har hentet Bios Revisjon 1009.

A7N-kortet funker ikke i Mafia, - og jeg har blitt rådet til å frakople det integrerte lydkortet, - eller flashe med nyeste revisjon BIOS.

SÅ, - jeg kommer til å finne ut av dette, - før eller senere, - men er det noen som kan bistå? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke flashe BIOS fra Windows...det er ikke lurt å forsøke å gjøre det heller, vistnok. Det gjelder for både Win9x og windowsversjoner basert på NT, dvs, 2k, XP osv.

Du skriver at du mislyktes å flashe fra DOS, går ut fra at du boota opp med en Win9x floppy? Fikk du noen error messages? Hva sa den/de isåfall? Mange nyere BIOS'er har en funksjon som heter "BIOS protection" eller liknende, å sette denne til "disabled" gjør vanligvis susen. Som du sikkert forstår nekter denne funksjonen noe å skrive til BIOS. Vanlig "feil" når en ikke klarer å få flasha BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...