Colossus Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Jeg bestilte her om dagen en helt ny PC (utenom DVD-rom og HDD). Jeg satt sammen maskinen og tilkoblet alle ledningene der de skulle. Da jeg prøvde å slå på PCen funket bare den lille LED lyset i fronten veldig svakt, og jeg hørte det var strøm i strømforsyneren. Tydeligvis har jeg feil beregnet litt på hvor mye strøm jeg egentlig trengte ellers så er det noe annet med strømmen. Her er listen over det jeg kjøpte. Noe hjelp å få? Endret 9. februar 2007 av Colossus Lenke til kommentar
Looke Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 hva slags oppsett har du ? Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Har ikke gjort noe annet enn å sett sammen PCen (Her er listen igjen). BIOS og OSen har jeg ikke kommet til enda av god grunn. Husker ikke helt hva slags DVD-rom og HDD siden jeg ikke har PCen tilgjenglig akkurat nå (PCen er for en kompis) Endret 10. februar 2007 av Colossus Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Har du satt alle ledningene til strømbryteren og lysene forran riktig? Har du satt i alle strømledningene der de skal? Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Jeg satt sammen maskinen og tilkoblet alle ledningene der de skulle. 7909933[/snapback] Yep EDIT: Trolig for lite amp. NorthQ info Endret 10. februar 2007 av Colossus Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Neppe. Ser ingen grunn til at en 500W PSU skal være for lite - og hvis den var det ville du ikke ha fått et svakt lys i powerled-en engang, da overbelastningsbeskyttelsen ville ha slått alt av igjen. Stikk innom din nærmeste dilldallbutikk (Europris, etc) og kjøp et billig multimeter, og mål spenningene i en vanlig drevkontakt når maskinen er... "nesten" på. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Standard feilsøking: Koble fra alt du kan unnvære. Start med bare skjermkort og RAM. Starter den da, prøver du å koble til en og en ting, som harddisk, cdrom, lydkort osv. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 jeg har ca samme oppsett som deg og bruker northq 400 W og den starter uten problemer. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Kanskje jumpstarting funker. Har lest om det. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Er du sikker på at RAM-en passer med hovedkortet? Tidlige versjoner av BIOS har litt trøbbel med timings og spenning på RAM. Hvis du får oppgradert BIOS skal det løse problemet. Forutsatt at problemet ligger der da. Hvis du har mulighet til å låne en annen brikke el. 2, kan du sjekke om hk er kresen på RAM-en. Evt. kan det være feil på RAM eller hk. Ikke så ofte det er feil på hk da. RAM-en er mer ømfintlig. Sett i bare en brikke av gangen og prøv å boote. Koble fra alt du ikke trenger. Du trenger bare CPU+Minne+Grafikkort På hk. Strøm også selvfølgelig. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Hmm, mulig jeg kjøpe feil RAM. HKen støtter kun PC2-4300, PC2-6400, PC2-5300, mens jeg kjøpte Corsair TWIN2X 5400 DDR2. Snodig at de er på "DDR2 PC5300"-listen på Komplett.no da Endret 11. februar 2007 av Colossus Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hmm, mulig jeg kjøpe feil RAM. HKen støtter kun PC2-4300, PC2-6400, PC2-5300, mens jeg kjøpte Corsair TWIN2X 5400 DDR2. Snodig at de er på "DDR2 PC5300"-listen på Komplett.no da 7923941[/snapback] Det er ikke noe galt med PC2-5400 ram. Hk ditt støtter det. Noen merker ramen med 5300 og noen med 5400. Hvis du har prøvd med 1 brikke av gangen, kan det være at BIOS ikke setter rett innstillinger for RAM-en din. Det kan også være feil på hk. Anbefaler at du lar en datakyndig person se på og evt. tar med annen RAM for å teste. Det er litt for mange mulige feilkilder til å si noe helt sikkert, uten å se på maskina. Skulle gjerne sett på den, men lite sannsynlig at vi bor i nærheten av hverandre. I live in Nord-Trøndelag, da sjø. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Blir nok sånn at vi bytter hoverkortet ut, og mulig strømforsyneren og. Jeg ser liten grunn til at det er noe av de andre komponentene. Forslag til HK som støtter Corsair TWIN2X 5400 DDR2 (4 GB) og Core 2 Duo E6300? Helst også noe som har 2 IDE-porter (gammel HDD, DVD-ROM og CD-brenner) Kjip det ikke funket. Har prøvd å ta ut noen av RAM brikkene, men det ga ingen resultater. Det var derimot strøm i strømforsyneren. Men, men.. en plass må man jo starte når man er nybegynner Endret 17. februar 2007 av Colossus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå