Gå til innhold

Foto av naturens fyrverkeri

Jostop

Anbefalte innlegg

Var og kjørte utenfor Tromsø her en kveld og stoppet for å ta bilder av nordlyset. Først var det ikke så imponerende og jeg skulle til å pakke sammen, det var trossalt 15 kalde og vind. Men i det jeg skulle klatre ned fra den 2 meter høye brøytekanten jeg hadde kravlet opp på skjedde det...

post-95170-1171060630_thumb.jpg

post-95170-1171060832_thumb.jpg

Skulle gjerne fått med mer av horisonten også, men i mangel på en skikkelig vidvinkel ble himmelen prioritert.

Har ikke gjort noe særlig for å fikse på bildene, men noen har sikkert forslag til forbedringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Her har du to flotte bilder av Aurora Borealis! Flott fargespill, men jeg kunne tenkt meg å se litt fjord eller fjell, gjerne begge deler. Det ville gjort bildene mer interessante.

Lenke til kommentar

Er helt enig med at jeg burde hatt med litt fjord og fjell, men alt skjedde så fort og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde en skikkelig vidvinkel der og da.

mats A. du kan jo sjekke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=504237 for tips om fotografering av nordlys. Jeg pleier å prøve meg litt frem, men lukkertiden blir ofte på mellom 20 - 50 sek. så stativ er en nødvendighet

Lenke til kommentar

Har prøvd og ta bilder i Tønsvika. Der kom lyset fra øya godt frem.

Er litt spent på om det vil vises mye på bilder jeg tar på hytta(i Balsfjord). Har ikke prøvd kameraet der siden vi ikke har vært der i veinter enda. Tror at med litt lang lukkertid vil lyset fra byen vises godt på bilder også der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...