Jostop Skrevet 9. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2007 Var og kjørte utenfor Tromsø her en kveld og stoppet for å ta bilder av nordlyset. Først var det ikke så imponerende og jeg skulle til å pakke sammen, det var trossalt 15 kalde og vind. Men i det jeg skulle klatre ned fra den 2 meter høye brøytekanten jeg hadde kravlet opp på skjedde det... Skulle gjerne fått med mer av horisonten også, men i mangel på en skikkelig vidvinkel ble himmelen prioritert. Har ikke gjort noe særlig for å fikse på bildene, men noen har sikkert forslag til forbedringer. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 9. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2007 pent, virkelig. Klonet vekk stjernene kanskje? prøv! Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 9. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2007 Pent, men syns du har tatt bildet for langt oppe. Mer fjell hadde gjort seg.. Sittet kamera på høykant kanskje. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Hei. Fine bilder Men jeg lurte på om du kunne forklare hvordan du tar bildene, lukker tid osv. Jeg skal til Tromsø i vinterferien og hvis det skulle komme litt nordlys så hadde det vært gøy å prøve å ta en bilde Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Her har du to flotte bilder av Aurora Borealis! Flott fargespill, men jeg kunne tenkt meg å se litt fjord eller fjell, gjerne begge deler. Det ville gjort bildene mer interessante. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Veldig flott ja! litt enig at det skulle vært en "bakgrunn" i form av fjell eller natur, men ellers flott eksponert! Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Er helt enig med at jeg burde hatt med litt fjord og fjell, men alt skjedde så fort og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde en skikkelig vidvinkel der og da. mats A. du kan jo sjekke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=504237 for tips om fotografering av nordlys. Jeg pleier å prøve meg litt frem, men lukkertiden blir ofte på mellom 20 - 50 sek. så stativ er en nødvendighet Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Noe av det bedre jeg har sett av nordlys. Veldig bra! Lenke til kommentar
Ticon Skrevet 10. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Fine bilder! Var du langt utenfor byen? Synes Tromsøya gir veldig mye lys, men det er stort sett når det er litt skyer. Bør vel være ett stykke utenfor byen for og unngå det. Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. februar 2007 Bildet er tatt i Balsfjorden ca 6 mil utenfor Tromsø. Lysene fra Tromsø kan sees nede til høyre i det første bildet. Lenke til kommentar
Ticon Skrevet 12. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2007 Har prøvd og ta bilder i Tønsvika. Der kom lyset fra øya godt frem. Er litt spent på om det vil vises mye på bilder jeg tar på hytta(i Balsfjord). Har ikke prøvd kameraet der siden vi ikke har vært der i veinter enda. Tror at med litt lang lukkertid vil lyset fra byen vises godt på bilder også der. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 13. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2007 ingen kritikk.. vil bare si at jeg likte bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå