Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista, blåskjerm og irritasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har akkurat installert en ren vista home premium 32bit.

sliter hardt med at jeg får blåskjerm. får ikke spil at mp3 filer en gang.

hva skjer a? flere som har samme problem? var ikke helt klar for dette for å si det mildt....

tips?

7909232[/snapback]

Er pc'en også ny,eller bare operativsystemet?

Lenke til kommentar

Bare for å avkrefte noen myter her:

Selv har jeg P5B deluxe med nyeste BIOS. Også lekt meg litt med OC og minneinnstillinger. Det er her jeg får bluescreen. Det er nesten utelukkende bare minnefeil eller konfigurasjon som sørger for bluescreen i Windows.

MEN:

Enkelte tilfeller viser det seg at drivere ødelegger. Ikke alene, men i samsvar med andre drivere så skapes det en konflikt. Jeg vil legge til at uansett hvor umodent Vista har vært for meg, siden jeg har testet det i fjor sommer, så var det bare ved minnekonfig. at jeg fikk bluescreen. Så jeg kan anbefale trådstarter om å sjekke dette i BIOS.

Lenke til kommentar
MEN:

Enkelte tilfeller viser det seg at drivere ødelegger. Ikke alene, men i samsvar med andre drivere så skapes det en konflikt. Jeg vil legge til at uansett hvor umodent Vista har vært for meg, siden jeg har testet det i fjor sommer, så var det bare ved minnekonfig. at jeg fikk bluescreen. Så jeg kan anbefale trådstarter om å sjekke dette i BIOS.

Enig der. Jeg har testet Vista siden RC1 og har ikke opplevd blåskjerm ennå.

Hos trådstarter misstenker jeg en hardware feil.

Prøv med 1 minnebrikke å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
problemer med nvidia drivere.

Kan du utdype den? :hmm:

7910066[/snapback]

hmm... usikker på akkurat hva det var. i screendumpen fikk jeg beskjed om at nv4mini.sys var årsaken.

lasta ned en ny betadriver og installerte. det løste problemet. mer enn det vet jeg ikke.

maskin: asus a8js

kortet mitt er go7700

nå har jeg problemer med fn-tastene, samt quicklaunch knappene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...