Soundchaser Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Maroder - syk. 8053716[/snapback] Jeg trodde maroder betydde rabiat, vill osv. Så feil kan man altså ta. 8056059[/snapback] Her (norland) betyr det veldig syk, og ofte alt for full. Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hugleik - Skukjeskukjen - Jaudå - Staur Einkvan som klarar å gjetta kva orda tyder? Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hugleik - Skukjeskukjen - Jaudå - Staur Einkvan som klarar å gjetta kva orda tyder? 8101813[/snapback] Hugleik=Kjærlighet. Skukjeskukjen=? Jaudå=Ja da? Staur=Vanskelig å forklare (For meg) ein slags gammaldags gjerdestolpe-sak som vert brukt i skigard. (Se biletet). Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Maroder - syk. 8053716[/snapback] Jeg trodde maroder betydde rabiat, vill osv. Så feil kan man altså ta. 8056059[/snapback] Her (norland) betyr det veldig syk, og ofte alt for full. 8061801[/snapback] Nå bor jo jeg i nordland (lofoten nermere bestemt) selv da, dette må jeg undersøke nermere. For å ikke spore helt av; Gagnig (er usikker på skrive måten, men det uttales "gagni") - Det duger, det blir bra. @Doughman: Staur kan også bli brukt til å omtale et fjell / klippe (tror jeg). Der faren min er i fra har de noe som heter "Syltefjordstauran", det er et fjell. Mulig det bare er et navn, men folket der bruker å si at de skal dra ut til "stauran". Lenke til kommentar
Dorothy Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Johan, som i: "Det ser helt Johan ut". Vet ikke hva det betyr, vet bare om mange gamle folk over 40 som sier det av og til. Må bety noe som dumt eller teit. 7923610[/snapback] Å se helt Johan ut, ser man ikke litt slaskete ut da?! Tror det er det. Har jo et annet eksempel; Være helt Viggo, da er man alene, ensom. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Solpipe = svarting, vil jeg tro... Lenke til kommentar
Mimi Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 ER det lov til å komme med et spørsmål? Hva kaller man de korkgreiene man setter varme kjeler på? Og den lille "tutten" man bruker til å trekke ned på do? Har alltid lurt på det:P Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Ilt= vondt "Haise, da va ilt!" sier jeg HELE tiden! "Heise, det var vondt!" Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Skoggerle = Å le høyt og støyende. Har iallfall aldri hørt noen bruke det verbet før. "Jeg skoggerler". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå