BalleKnalle Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei.. Kjøpte meg for kort tid siden F-secure internet security 2007 og er ikke imponert for å si det sånn. Når planlagt skann går i gang brukes det nær 100% av cpu.... Og ingen vinduer/advarsler eller noe kommer opp og forteller om skannen, kun på menyen kommer det tilsyne at "en ny rapport" er tilgjengelig etter endt skann... (ca 1 time) Så til det "store" problemet..... etter endt skann har F-secure funnet følgende Slik jeg ser det er ingen "actions" tatt for å fjerne eller uskadeliggjøre disse 4? Heller ingen advarsler har kommet opp. Hva kan jeg gjøre vidre her? Utrolig dårlig info på sidene til F-secure også.. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Filene ligger i systemgjenopprettingsmappa og er i utg.pkt ikke særlig skumle. Du kan 'nullstille' mappa: Kontrollpanel->system->systemgjenoppretting. Sett merke framfor "Slå av ......" Restart pc'n Fjern merket du tidligere satte for å slå på funksjonen igjen. Du kan samtidige følge veiledningen i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Ok... så når jeg stenger av system restore/restarter så slettes gjennopprettingsfilene? ---> problem solved? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Ja, men i tillegg er det lurt å scanne med et antispywareprog. Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Gjorde det etter restart og det virker som det er borte. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Evas Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei Fikk i går en ekkel Trojan-virus på maskinen som poppede opp med alt mulig hele tiden, og øddela min startside bare for å nevne noe. Prøvde en del av tipsene herinne fra med SmitFraudFix, og Antispyware, men intet hjalp. Leste om AVAST, og DER VAR DEN. Den tok knekken på problemet Juhuuuu! Gå på www.avast.com - gratis i to måneder. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Hei Fikk i går en ekkel Trojan-virus på maskinen som poppede opp med alt mulig hele tiden, og øddela min startside bare for å nevne noe. Prøvde en del av tipsene herinne fra med SmitFraudFix, og Antispyware, men intet hjalp. Leste om AVAST, og DER VAR DEN. Den tok knekken på problemet Juhuuuu! Gå på www.avast.com - gratis i to måneder. 7978951[/snapback] Avast er gratis for livet. Du trenger bare å registrere deg etter 2 måneder. Gratis. Endret 19. februar 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Evas Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Takk for info Einstein! Ha en god dag! PS: Er iøvrig skuffet og forbavset over at Norton Antivirus, som jeg har betalt over 700 kr for, ikke kunne verken se/oppdage eller ta knekken på Trojan'en. Endret 20. februar 2007 av Evas Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Har du oppdatret norton? Om ikke definisjons filen er oppdatert, så vil ikke norton(eller noen andre virus skannere) finne virus/trojaner ++ Selv bruker er avg og kerio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå