Gå til innhold

Core 2 Duo med DVI-utgang?

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter ny laptop. Har sansen for den nye HP-serien, MEN den har dessverre en stor feil. Ingen av dem har DVI-utgang (unntatt 17" da). Såvidt jeg har sett da...?

Så jeg trenger tips om laptop med Intel Core 2 Duo og DVI-utgang (eller HDMI).

1 GB RAM er obligatorisk og minst 100 GB HD. DVD-brenner osv. er en selvfølge. Ønsker en lettvekter, så helst ikke mer enn 14" skjerm, kan leve med 15" om vekta holdes nede.

Pris rundt 9-10 000 kroner. Jo billigere jo bedre. Men kvalitet!

Noen som har tips? ;)

Edit: trykkfeil

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tips! ;)

Fine de der.. har sansen for 12" skjermer. Men 2 feil på begge:

1) CTRL-tast må være nederst til venstre, hater at FN-tasten er der, da jeg bruker CTRL myyyyye. ;)

2) Enter-knappen må gå over 2 linjer. Skal være stor enter-tast. ;)

Lenke til kommentar
1) CTRL-tast må være nederst til venstre, hater at FN-tasten er der, da jeg bruker CTRL myyyyye. ;)

7909822[/snapback]

Er hovedsaklig enig, men det er vanesak det ikke tar mer enn et par hundre ord før man har vent seg til. ;)

Bruker iallefall selv ikke lang tid etter laptopskifte. :D

Lenke til kommentar

7909822[/snapback]

Er hovedsaklig enig, men det er vanesak det ikke tar mer enn et par hundre ord før man har vent seg til. ;)

Bruker iallefall selv ikke lang tid etter laptopskifte. :D

7910105[/snapback]

Hehe, joda.. men jeg har hatt en laptop i 2 år nå med FN-tasten ytterst - og jeg hater det fortsatt intenst. Egentlig bare mer og mer. :p Så min neste laptop skal være perfekt tastaturmessig, hehe.. Og det innebærer stor entertast og CTRL nederst til venstre. :p

Lenke til kommentar
Takker for tips! ;)

Fine de der.. har sansen for 12" skjermer. Men 2 feil på begge:

7909822[/snapback]

Det tok meg ikke mere enn en dag å bli vant til dette når jeg fikk min Zepto Znote 6214W. Jeg spiller veldig mye hvor ctrl-tasten brukes til å dukke. Det at du MÅ ha en stor enter tast synes jeg er bare tull. Man treffer den lille entertasten like godt som den store.

Lenke til kommentar

Jau, KAN leve med liten Enter-tast. Men CTRL skal stå lengst til venstre. Det er ingen diskusjon. :p

Skjønner ikke hvorfor produsentene ikke bare kan lage perfekte tastaturer. Alle VET at det skal være stor Enter-tast og at Ctrl skal stå lengst til venstre. Hvorfor i h*** må de sette Fn-tasten lengst til venstre da?

Jaja - nok avsporing.

Trenger flere tips til Core 2 Duo laptop'er med DVI-utgang. ;)

Lenke til kommentar
Jau, KAN leve med liten Enter-tast. Men CTRL skal stå lengst til venstre. Det er ingen diskusjon. :p

Skjønner ikke hvorfor produsentene ikke bare kan lage perfekte tastaturer. Alle VET at det skal være stor Enter-tast og at Ctrl skal stå lengst til venstre. Hvorfor i h*** må de sette Fn-tasten lengst til venstre da?

Jaja - nok avsporing.

Trenger flere tips til Core 2 Duo laptop'er med DVI-utgang. ;)

7911276[/snapback]

Denne veier 3 kg, bare sier det med en gang. Det er også 15,4" skjerm, men foreslår endog:

Acer Aspire 5684 WLMi

Den har S-video ut, VGA ut, DVI ut, A/V inn, RF inn (tv-tuner), stor enter tast, ctrl heeeelt til venstre (takk gud, solgte min FSC mye pga den forp**** fn tasten). God pc, selv er jeg knallfornøyd. Jeg kjøpte 2GB ram, testet den aldri med 1GB, men tror ikke det er noe krise. Enkelt å oppgradere om det blir aktuelt.

Litt stor kanskje, men verdt sin vekt i gull! Følger med kabling for A/V inn, DVB-T antenne, media center fjernkontroll og Express Upgade til Vista Home Premium.

EDIT:

Ser nå at den på PS data står uten TV kort i infoteksten selv om den står med i overskriften.

Men hos netshop.no går den for samme prisen, og det står det tv-tuner over hele fjøla!

nok en 5684 WLMi

Det eneste den mangler er BT! Men skal man kjøpe samme pc en build bedre koster den 2500-3000 kr mer, og det er ikke BT og 40GB ekstra harddisk verdt. Da er det ofte også uten tv-tuner.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...