Ballemannen Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 driver og pusser opp kjøkkenet fra bunnen av. reiv ned lag på lag med tapet fra de siste 50 årene, og etter dette har jeg en veldig ru og grov overflate på veggene. Etter jeg hugde ned mosaikkflisene gikk det med endel murpuss i samme slengen. Jeg regner med at jeg skal smøre over sparkel der det er verst, og slenge opp gipsplater på alle veggene. Hva med 6mm rehab. plater? er det en god idè? jeg veit ikke en dritt om snekker- eller tømrerarbeid, og jeg lurer på hvordan jeg lettest skal montere disse platene på murveggen i den nyinnkjøpte obos-leiligheta mi. Lim? Skruer? (må borre da vel, osv) Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 det finnes lim til alt, så og lime det der, er nok det beste. det riktige limet får du kjøpt der du kjøper platene. eller så får du det aldri pent, med og borre, sette inn plugger osv. tar mye lengre tid også. eneste som er litt dumt med rehab (6mm) gipsen, er at den lett kan knekke hvis det er store ujevnheter på veggen. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hva består veggen av? betong, murpuss?? Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 murpuss. (har faktisk ikke begynt med jobben enda...) Regner med at jeg grovsparkler (og primer??), og bruker et sementbasert lim til å feste platene med. Blir vel kjøpt inn over helga håper jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå