pure_leno Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hei! Fant fram en gammel CRT-skjerm idag av typen Compaq MV720 (17"). Problemet er at innstillingene (de man gjør med knappene på skjerem) er helt fucket opp. Bildet er forvridd og buet. Prøvde først å stille inn så bildet ble rett, og klarte det ganske bra, men bildet har fortsatt ikke rette vertikale linjer. Noe merkelig var at utifra hvilke farger/mønstere som ble vist forandret de vertikale linjene seg. Noen ganger var de kanskje rette, og en annen gang ble de helt skeive og buete. Alt i fra hvilken web-side jeg hadde oppe. Så det jeg lurer på: Er det mulig å trykke en reset knapp for å tilbakestille innstillingen, eller er det noen som har denne skjermen (eller lignende) som kunne sett på hvilkene innstillinger de har og postet de i denne tråden? På forhånd takk! Endret 9. februar 2007 av pure_leno Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 og du har ikke manualen ? jeg kjenner ikke den aktuelle skjermen men brukte en skjerme som jeg hadde kjøpt hos datavarehuset. skjermen er kastet. der var det 2 knapper som skulle trykkes inn samtidig for å tilbakestille skjermen til fabrikk-innstillingene . du kan ikke altså ikke se av knappene hvilken funksjon de har. den skjermen jeg hadde hadde ikke noen meny på skjermen . det var en slags markering mellom to av knappene. hvis det er noen for for menyvalg (på skjermen ) så må den eneste muligheten være å bla gjennom for å se hvilke valg man har . skjermen jeg hadde var umulig å få bildet helt rette i kantene. hvis det ble rett på den ene siden så var det skjevt ( buet ) på den andre. hvis skjermen din er veldig gammel så er det ikke sikker at bilde kan bli bra på den gamle skjermen lå de fleste knappene under en luke. Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 og du har ikke manualen ? jeg kjenner ikke den aktuelle skjermen men brukte en skjerme som jeg hadde kjøpt hos datavarehuset. skjermen er kastet. der var det 2 knapper som skulle trykkes inn samtidig for å tilbakestille skjermen til fabrikk-innstillingene . du kan ikke altså ikke se av knappene hvilken funksjon de har. den skjermen jeg hadde hadde ikke noen meny på skjermen . det var en slags markering mellom to av knappene. hvis det er noen for for menyvalg (på skjermen ) så må den eneste muligheten være å bla gjennom for å se hvilke valg man har . skjermen jeg hadde var umulig å få bildet helt rette i kantene. hvis det ble rett på den ene siden så var det skjevt ( buet ) på den andre. hvis skjermen din er veldig gammel så er det ikke sikker at bilde kan bli bra på den gamle skjermen lå de fleste knappene under en luke. 7908701[/snapback] Takk for svar! Det er 3 knapper på skjermen man bruker til å navigere i menyen. Se her for et bilde (har dessverre ikke kamera tilgjengelig) Jeg prøvde å holde inne knappene i flere forskjellige kombinasjoner for å tilbakestille skjermen, men ingen ting fungerte. Den eneste løsningen jeg ser nå er at det er noen som har skjermen, som kunne sagt hvor mange prosent hver av innstillingene i skjermmenyen er satt på. Se vedlegget for hvilkene innstillinger jeg må få riktig. Jeg vil tro dette er ganske standard innstillinger, så hvis noen har en CRT-skjerm med lignende innstillinger ville det vært fint om dere postet de! meny.bmp Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Har fått bildet til å se relativt bra nå. Satte alle innstillingene på 30% og finjusterte etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå