Mahler Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Prisguiden Kabinettet: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...ANDV2&mcat=c515 Mekket til dette som min nye gaming pc. Vil at den skal vaere stille naar eg bruker den til enkle ting som skrivearbeid, men det gjor ingenting om den braaker naar eg spiller siden anlegget da er paa fullt Det er mange aar siden eg provde meg paa overklokking, men eg vil tro dette vil bli et tema denne gangen, siden spillet eg vil spille krever veldig mye fra CPU'en, og heller lite fra skjermkortet. (Supreme Commander om noen lurer.) Er det noen forbedringer dere vil komme med, setter eg stor pris paa det. Eg haaper det eg har satt sammen passer ogsaa. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 er ikke behov raptor egentlig merker ikke forskjell egentlig med vanlig sata. f.eks wd 250gb 16mb cache ville selv spart penger på ram 800mhz cl4 1800kr evt, netshop sine ocz er vel epp ram som ikke er støttet av det chipsettet på hovedkortet. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Så grei ut den PCen der, men har allikevel et par punkter jeg vil kritisere For det første, Raptor disk er ikke nødvendig, bytt heller den med en 500 Gb vanlig disk. Der kan jeg anbefale Seagate Barracuda eller Samsung SpinPoint. For det andre. Bytt kabinettet med et Antec P180 Black. Begge er tøffe kabinetter, men Antec har litt bedre løsninger når det gjelder kjøling, og hdd osv. Det har for eksempel støydemping på alle hdder og på PSU. Det er også rost av hw i testen av kabinettet, bl.a. for å være blandt det stilleste, og det desidert kjøligste. Videre vil jeg bare si at du ikke helt trenger de minnebrikkene. Spar heller noen hundrelapper på å kjøpe noen OCZ Platinum XTC 800 Mhz med 4-5-4-15 timings, som fint klarer 4-4-4-10 med volten innenfor garantien. Og bare så du vet det, så er ikke den Thermaltake 750 watteren modulær, selv om mange tror det. Den 750 watteren av samme type med modulære kabler selges ikke i norge. SKal du ha den lignende PSU med modulære kabler ville jeg gått for en Thermaltake 850watter, som er modulær, og koster bare en eller to hundrelapper mer. Jeg har den, og kan anbefale den. Da er det kanskje overkill på PSU fronten, men den er billig i forhold til hva du får, og den er stille. Ellers er det bare å si lykke til med PC byggingen! Håper alt går fint Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Okey da skifta eg til siste anbefalinger: Prisguide oppdatert No kan eg trygt bestille det som er i den oppdaterte prisguiden right? Noen innvendinger paa hovedkortet? Hva vil det si at PSU'en er modulaer? Hva er PATA for noe? En siste ting, er det stress aa mekke vannkjoling til dette? Hadde vaert morsomt aa sette i sammen noe helt nytt. Takker om dere svarer paa mine noob sporsmal :] Endret 9. februar 2007 av Mahler Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 At PSUen er modulær betyr at du kan ta av kablene på den, så du bare trenger å ha tilkoblet de du bruker. P-ATA er IDE Du trenger nok ikke så krafig strømforsyning. Jeg tror en 500 w vil være nok til det systemet. Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Har nettopp funnet ut at eg gaar for et SLI oppsett, to 8800gts. Oppsettet som vist i den oppdaterte prisguiden (post 4) vil duge fremdeles da? Endret 10. februar 2007 av Mahler Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hvis du mener PSU'en, så ja. Den er sertifisert for 2x 8800 GTX kort. Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Hvis du mener PSU'en, så ja. Den er sertifisert for 2x 8800 GTX kort. 7915062[/snapback] hehe, ja vil tippe PSU'en klarer dette, men hva med resten? Hadde vaert fint om eg kunne overklokke cpu'en litt, og generelt det meste. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Skal nok holde mer enn nok. Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Skal nok holde mer enn nok. 7915150[/snapback] Flotters \o/ Da er det bare aa bestille. Tusen takk for alle svar, veldig snillt av dere aa hjelpe Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Du kan forresten spare noen lapper ved å kjøpe 8800GTS 320 Mb Tester viser at det er veldig liten forskjell i ytelse på de to verisjonene, med mindre du har skjerm som takler oppløsninger over 1600x1200 og spiller spill som har meget høyt detaljerte teksturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå