Gå til innhold

Info og pris ved Retur/angrett hos Dell?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut av Dell sin angrerett politikk! Det vil si hva vil det koste meg og eventuelt benytte meg av angreretten hos www.dell.no!

Jeg har ennå ikke kjøpt noe av Dell men har kanskje tenkt å kjøpe en bærbar pc med Windows Vista hos dem.

1. Hvor mye koster det å levere tilbake produktet på dell sin måte (punkt 7.4)? Ifølge en bruker kommentaren i denne artikkelen hos Computerworld.dk så må man ut med 750 danske kroner?

2. ” For programvarer mister Forbruker retten til avbestilling etter anvendelse av programvaren.” Gjelder det Windows Vista som følger med? Hva om jeg ikke har aktivert Vista hos Microsoft med produkt nøkkel? Hvor mye koster det meg ved retur hvis Windows regnes som brukt?

3. Dell setter jo maskinen sammen hvor stor gebyr tar de for dette arbeider ved en eventuell retur?

Nedenfor følger leveringsbetingelser fra Dell sin nettsider.

7.2 Forbrukers Angrefrist: Forbruker kan kun avbestille en ordre innen 14 dager etter mottakelsen av Produktet. Dell kan be om en skriftlig bekreftelse på avbestillingen. For programvarer mister Forbruker retten til avbestilling etter anvendelse av programvaren. Forbruker mister retten til avbestilling når Servicen er ytt. For Produkter mister Forbruker retten til avbestilling dersom Forbruker har gjort Produktet uegnet for salg. Produkter må returneres for Kundens risiko, i vesentlig uendret form og i original emballasje. Dell vil refundere Prisen, minus evt. rimelig kostnader forbundet med tilbakesendelsen av Produktet og godtgjørelse for skader på Produktet eller for tap, innen 30 dager etter mottakelsen av Produktet. For å sikre tilbakelevering i overensstemmelse med ovennevnte, informerer Dell om returadresse og -nummer som skal fremgå tydelig på pakkede Produkter.

7.3 Dersom Kunden velger ikke å akseptere en eventuell operativsystemlisens ved oppstart, vil Dell kun refundere Prisen ved tilbakelevering av hele

Produktet og dersom tidsperiodene spesifisert i hhv. pkt. 7.1 og 7.2 er overholdt.

7.4 For all tilbakelevering må Produktene gjøres tilgjengelig for henting på den tiden og det stedet som Dell med rimelighet anmoder om.

De siste årene så har jeg kjøpt diverse elektriske artikler til en del tusen kroner men jeg har kun benyttet meg av angreretten en gang! Men jeg synes likevel det er greit å vite hvor mye det kommer til å koste meg ved eventuell retur. Jeg har aldri sett en Dell bærbar (utenom bilder på web da selvfølgelig) og de selger jo ikke via fysiske butikker så det kan være greit å vite hvor mye man må regne med å punge ut ved en eventuell retur.

Jeg har selvfølgelig tenkt å ringe å spørre Dell selv men skulle gjerne hørt noe erfaringer fra dere. Hvor mye tar andre nettbutikker for retur...?

Takk på forhånd…

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at du blir misfornøyd med dell sine pc'r. Har hatt 2 stk selv og vært strålende fornøyd med dem. Dette spørs jo selvfølgelig hva du har vært vant til før!?

Når det kommer til tilbakelevering så har du ifølge loven ved internettsalg 2 ukers angrefrist. Du må da selv stå for portoen til returen og vil kun få refundert prisen for PC'n og ikke frakt til deg. Forutsetningene er at laptopen skal være i tilnærmet lik stand da den ble levert deg, altså ikke med riper og slikt. Er det riper kan dell kreve kreve en "erstatning" som blir trukket fra kjøpssummen.

Lenke til kommentar

Dette er ikke av erfaring, eller nødvendigvis etter politikken til Dell, men hva loven sier:

Dell kan også kreve betalt for tiden de har brukt på å sette isammen maskinen, og man får ikke refundert frakten.

Dell kan avvise saken om maskinen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand som den ble levert med, eller ved manglende embalasje.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...