Gå til innhold

fra DVD til 720p - Kvalitetsforskjell

Anbefalte innlegg

Heisann! :o)

Jeg tror jeg holder meg innenfor forumsreglene nå, hvis ikke så er det bare å si ifra.. :)

I hvert fall..

Akkurat sett ferdig 24 s05 på DVD, og har satt i gang nedlastingen av s06! Men, jeg laster ned nå 720p (1,06 GB) -versjonene (også)..

Lurte på et par ting;

1) Hvilken oppløsning kjøres DVD'er i?, og

2) Vil jeg merke superduper forskjell (i positiv retning) ?

Jeg har en 1080p -skjerm (Sony 40W2000), men kjører via MediaCenter og Xbox360 (komponent), så jeg får vel kun 1080i, men det skal jo allikevel klare 720p !

Håper jeg fikk rett kategori.. men, er det folk som kan svare, så er det vel her!

- Bone :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar til spørsmål 2:

Man får generelt sett bedre kvalitet når man ser HD-materiale, man ser detaljer bedre (som svette, tatoeringer osv.) men hvor mye av detaljene man ser er også avhengi av hvor mye av bilde kvaliteten som ble tapt under kompresjon.

Om du vil legge merke til superduper forskjell kan jeg ikke svare på siden jeg ikke har prøvd å se HD-materiale på en 40"(?) enda. Men du vil helt klart se forbedringer i forhold til et ordinært bilde.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Etter at jeg begynte å se 24 i HD så kan jeg aldri gå tilbake til de kjipe 350mb episodene. Det er en sann fryd å se 24 i HD :love:

Nå begynner jo Sky1 ripsene å dukke opp omkring på nettet som da er i 1080p i stedet for FOX som bare broadcaster i 720p, men personlig så synes jeg ikke 1080p er verdt den plassen det tar, jeg klarer meg fint med 720p(og i tillegg så er det jo det problemet at jeg ikke klarer å vente til Sky ripsene kommer med å se det :p Sky ligger vel omtrent en uke bak om jeg ikke tar helt feil)

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...