VingeFaan Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Kjøpte en ny HP Compaq nx7400 i september 2006. Jeg opplever stadig problemer med den, og det er veldig vanskelig å sette fingeren på en "diagnose" da det er masse småproblemer hele veien. Jeg skal prøve å nevne de mest konkrete. 1. Jeg får ikke installert Java Runtime Environment. Jeg har prøvd alle mulige installeringsmetoder (online, offline, Firefox, IE etc) men alle gir en eller annen feil. 2. Oppdateringen av virusdatabasen fungerer ikke (F-Secure). Vi har dette virusprogrammet gjennom NTNU og jeg har tidligere reinstallert programmet for å fikse dette. Da fungerte det en stund, men nå har den sluttet å oppdatere igjen. Jeg kjørte en formattering og install av Win Xp Pro (ikke pirat) i jula, men problemene har igrunnen vært der fra dag 1 (Win XP Home fra leverandør). Jeg kan nevne at jeg installerte en RAM-brikke selv, hvis det kan være en grunn til problemene. Jeg har kjørt "Hirens BootCD" som er et sett med diagnoseprogram, hvor jeg testet RAM og det virket ikke å være noe galt med den. Jeg har en del peiling på data, men i dette tilfellet er jeg helt blank. Jeg vurderer å sende inn laptopen til Komplett, men det er litt vanskelig når jeg har så lite konkret å gå på. Det er på en måte en mandagspc, småting som ikke fungerer veldig ofte! Setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
VingeFaan Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Anyone? Trenger noen tips her. Lenke til kommentar
VingeFaan Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Hvis det er en spesiell grunn (bortsett fra at ingen vet) til at jeg ikke får svar, så vil jeg gjerne vite dette så jeg eventuelt kan reformulere/beskrive problemet bedre. Lenke til kommentar
VingeFaan Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 Bør jeg sende inn maskinen? Var like vanskelig når jeg fikk den med XP Home fra leverandør også. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Dette høres veldig ut som et software problem egentlig. Har du installert alle oppdateringene fra windows update, og er driverne oppdatert? Lenke til kommentar
kripet Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Høres for meg også ut som et software problem, men har du testet med kun den orginale minnebrikken? Her kan du kjøre en online diagnose av pcen din.. tester litt forskjellige ting, kanskje den kan finne noe feil? www.hp.com/go/ispe Lenke til kommentar
VingeFaan Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Høres for meg også ut som et software problem, men har du testet med kun den orginale minnebrikken? Her kan du kjøre en online diagnose av pcen din.. tester litt forskjellige ting, kanskje den kan finne noe feil? www.hp.com/go/ispe 7939220[/snapback] Hei. Takk for svar. Jeg fant ingen diagnose på den adressen, eller hp.no generelt. Jeg hadde derimot en chat med ei dame, og det var jo veldig vanskelig å forklare henne problemet. Hvis jeg nevnte problemer med installering av JRE som en indikasjon på problemet, så bablet hun ivei om spesifikke ting for at det skulle fungere (det fungerte ikke likevel såklart). Jeg oppdaterte BIOS og chipset uten at det fungerte. Jeg sliter forresten også med installering av Flash, vil rett og slett ikke det heller Lenke til kommentar
VingeFaan Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Høres for meg også ut som et software problem, men har du testet med kun den orginale minnebrikken? Her kan du kjøre en online diagnose av pcen din.. tester litt forskjellige ting, kanskje den kan finne noe feil? www.hp.com/go/ispe 7939220[/snapback] Hei. Takk for svar. Jeg fant ingen diagnose på den adressen, eller hp.no generelt. Jeg hadde derimot en chat med ei dame, og det var jo veldig vanskelig å forklare henne problemet. Hvis jeg nevnte problemer med installering av JRE som en indikasjon på problemet, så bablet hun ivei om spesifikke ting for at det skulle fungere (det fungerte ikke likevel såklart). Jeg oppdaterte BIOS og chipset uten at det fungerte. Jeg sliter forresten også med installering av Flash, vil rett og slett ikke det heller 7977345[/snapback] Og nå har jeg også følgende problem. Med torrents så får jeg feil i filene selv om det står 100% på nedlastingen. Må restarte torrent, kjøre hash check (torrenten står på ca 99.5% etter hashchecken) og laste ned resten. Dette må ofte gjøres 5 ganger før alle filene faktisk virker (SFV gir ok på alt). Kan det være disken? Lenke til kommentar
kripet Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Høres for meg også ut som et software problem, men har du testet med kun den orginale minnebrikken? Her kan du kjøre en online diagnose av pcen din.. tester litt forskjellige ting, kanskje den kan finne noe feil? www.hp.com/go/ispe 7939220[/snapback] Hei. Takk for svar. Jeg fant ingen diagnose på den adressen, eller hp.no generelt. Jeg hadde derimot en chat med ei dame, og det var jo veldig vanskelig å forklare henne problemet. Hvis jeg nevnte problemer med installering av JRE som en indikasjon på problemet, så bablet hun ivei om spesifikke ting for at det skulle fungere (det fungerte ikke likevel såklart). Jeg oppdaterte BIOS og chipset uten at det fungerte. Jeg sliter forresten også med installering av Flash, vil rett og slett ikke det heller 7977345[/snapback] Og nå har jeg også følgende problem. Med torrents så får jeg feil i filene selv om det står 100% på nedlastingen. Må restarte torrent, kjøre hash check (torrenten står på ca 99.5% etter hashchecken) og laste ned resten. Dette må ofte gjøres 5 ganger før alle filene faktisk virker (SFV gir ok på alt). Kan det være disken? 7996024[/snapback] Hei kan godt være disken Det ligger online diagnostic på den siden. http://h50203.www5.hp.com/hpisweb/customer...antsupport.aspx Men om du starter maskinen og trykker f10 eller hva det er for å komme i bios. HP har disktest og minnetest du kan kjøre i bios.. bare bla igjennom di valgene som er der så der du den Jobber selv med garanti på HP maskiner da kun nx, nc og stasjonære, ikke pavillion og typiske hjemmepcer. Du kan jo ta en prat med HP support på 80062800 Endret 4. mars 2007 av kripet Lenke til kommentar
VingeFaan Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Høres for meg også ut som et software problem, men har du testet med kun den orginale minnebrikken? Her kan du kjøre en online diagnose av pcen din.. tester litt forskjellige ting, kanskje den kan finne noe feil? www.hp.com/go/ispe 7939220[/snapback] Hei. Takk for svar. Jeg fant ingen diagnose på den adressen, eller hp.no generelt. Jeg hadde derimot en chat med ei dame, og det var jo veldig vanskelig å forklare henne problemet. Hvis jeg nevnte problemer med installering av JRE som en indikasjon på problemet, så bablet hun ivei om spesifikke ting for at det skulle fungere (det fungerte ikke likevel såklart). Jeg oppdaterte BIOS og chipset uten at det fungerte. Jeg sliter forresten også med installering av Flash, vil rett og slett ikke det heller 7977345[/snapback] Og nå har jeg også følgende problem. Med torrents så får jeg feil i filene selv om det står 100% på nedlastingen. Må restarte torrent, kjøre hash check (torrenten står på ca 99.5% etter hashchecken) og laste ned resten. Dette må ofte gjøres 5 ganger før alle filene faktisk virker (SFV gir ok på alt). Kan det være disken? 7996024[/snapback] Hei kan godt være disken Det ligger online diagnostic på den siden. http://h50203.www5.hp.com/hpisweb/customer...antsupport.aspx Men om du starter maskinen og trykker f10 eller hva det er for å komme i bios. HP har disktest og minnetest du kan kjøre i bios.. bare bla igjennom di valgene som er der så der du den Jobber selv med garanti på HP maskiner da kun nx, nc og stasjonære, ikke pavillion og typiske hjemmepcer. Du kan jo ta en prat med HP support på 80062800 8073395[/snapback] Hei! Flott svar, og du er jo tydeligvis en ressurs i dette tilfellet. Jeg har kjørt harddisk-diagnose fra bios, fant ingen feil der. Skal prøve den online-diagnosen senere i dag. Installasjon av JRE og Flash fikset seg etter en format og reinstall av windows, men nå har jeg altså dette merkelige problemet med torrents. Jeg har fått tips om at det kan være feil på SATA-kablene? Takk for nummeret til HP! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Høres ut som software-problem hele veien her. Lenke til kommentar
VingeFaan Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Høres ut som software-problem hele veien her. 8081679[/snapback] Jeg synes det er merkelig hvis det skal være et softwareproblem, siden det har vært så mange uforklarlige og uopprettelige (uten format og reinstall) feil. Jeg sier ikke at jeg ser helt bort fra det, men jeg har hatt problemer med alle windows-installasjoner (3 i tallet) siden november 06, og det er kun på denne ene laptopen. Har en 4 år gammel laptop som jeg aldri har hatt noen slike problemer med, ikke i nærheten engang. Men har du noen tips, så er jeg lutter øre! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg antar du har sjekket sidene til HP og lastet ned og installert nyere bios og evnt alle firmwareupdates på andre enheter? Prøv også å kjøre uten RAMen som ikke kom fra HP. Kan være noe så teit som CL som er bøg elns der ... memtest vil ikke feile på dette, men du vil kunne få feil. Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Sånn i tilfelle.. Du finn alle oppdaterte drivarar til denne maskina her: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...5&swEnvOID=1093 Lenke til kommentar
VingeFaan Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Sånn i tilfelle..Du finn alle oppdaterte drivarar til denne maskina her: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...5&swEnvOID=1093 8091353[/snapback] Jeg har flashet Bios ja, og brukte alle oppdaterte drivere når jeg hadde problemet. Jeg har nå hatt enda en formatering / reinstall, men fikk en mengde syke problemer når jeg gjorde dette (type menylinja nederst forsvant (ikke skjulbar modus), windows installer fungerte ikke (fikk ikke installert drivere til nettverkskortet)). Jeg skal nå skaffe en ny versjon av Win Xp Pro, mistenker at den er litt korrupt. Kommer tilbake når dette er gjort, tusen takk for all hjelp! Øyvind Lenke til kommentar
VingeFaan Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 For referanse til brukere som har lignende problemer, så kan jeg si at etter å ha pratet med HP Support så konkluderte de ganske kjapt med at det antagelig var hovedkortet det var noe galt med. Jeg sendte laptopen inn forrige onsdag, og har ikke hørt noe siden, får den vel tilbake snart. Hvis det ikke var hovedkortet så skal jeg si ifra her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå