siDDis Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Eg har ein disk som eg trur nærmer seg døde. For 30 min sida så fekk eg ikkje lenger kontakt med den. Prøv å gjenaktivere den og nå viser chkdsk denn meldinga: G:\Documents and Settings\Olav Gjerde>chkdsk /f h: The type of the file system is RAW. CHKDSK is not available for RAW drives. Kva kan eg gjere? Helst vil eg redde filene som er der Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Jeg fant noe her! Du kan jo se om det er til hjelp. Det koster riktignok en liten slump, men er du desperat nok så kjøper du det. Endret 9. februar 2007 av Selvin Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Demo versjoen ser ijallefall ut til å finne filer. Så håper dette ordner seg Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Demo versjoen ser ijallefall ut til å finne filer. Så håper dette ordner seg 7907427[/snapback] Søkte litt rundt, og det var det eneste som virket pålitelig. Det er ivertfall verdt en test Endret 9. februar 2007 av Selvin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Du kan jo sjekke hva som har skjedd. Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og post MBRlist.txt her. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Tusen takk for hjelpa. Eg fant eit anna program etter eit dypt søk i arkivet her på forumet som heiter testdisk. Det fekk oppretta ny partisjon så eg trengte bare å gjere ein ny chkdsk /f h: så blei alt fiksa Så nå flytter eg data over til ein sikrare disk fordi eg trur noko er gale, HDD health rapporterer at TEC er 11.02.07, kan eg stole på det? Har aldri høyrt rare lyder frå disken....den bare plutseleg forsvant idag. EDIT: Etter oppretting oppdager eg at eindel filer bare er 0kb, ikkje kritisk altså. Eg tar heldigvis backup av det aller viktigaste Men er dei filene heilt ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå