Strato Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 En kommer ganske langt med de tjeneste du ramser opp der. Tror ikke jeg personlig hadde savnet noe. Viaplay gir vel også en hel del kanaler? Men om man skal betale for så mange enkeltstående tjenester vet jeg ikke hvor mye man egentlig sparer i forhold til å bare ha et enkelt abonnement i tillegg til å betale lisens. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 En kommer ganske langt med de tjeneste du ramser opp der. Tror ikke jeg personlig hadde savnet noe. Viaplay gir vel også en hel del kanaler? Men om man skal betale for så mange enkeltstående tjenester vet jeg ikke hvor mye man egentlig sparer i forhold til å bare ha et enkelt abonnement i tillegg til å betale lisens. jeg har alibox til 4448 pr år , lisensen koster ca 3000 i året jeg tror at man kommer ganske langt med 7 500 kr Sumo ca 1500 pr år viaplay ca 1200 pr år Deplay ca 760 pr år ( discovery , TVnorge ,animal, og eurosport ) til sammen blir det ca 3500 kr altså lit dyrere en tv lisensen av alene Det mangler dog enkelte kanaler og man må drive å veksle mellom 3 / 4 tjenester Lenke til kommentar
Strato Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Ja. Det blir litt upraktisk spør du meg. Lettere å bare shuffle rundt i samme tv-guide og ha alt på ett sted. Men det viser seg jo at det definitivt er mulig å unngå tv-lisensen på lovlig vis og likevel se alle kanaler. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Ja. Det blir litt upraktisk spør du meg. Lettere å bare shuffle rundt i samme tv-guide og ha alt på ett sted. Men det viser seg jo at det definitivt er mulig å unngå tv-lisensen på lovlig vis og likevel se alle kanaler. igjen -, alle kanaler blir det ikke , men det er kanskje nok for noen Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Men den riksTV funksjonen (lurer på om både Get og Canal Digital også har det) hvor man kan se TV rett på Tablet/mobil. Er man da avhengig av dekoderen?For kan jo kjøpe abn uten å ha dekoder om ikke, og er da fritatt fra lisens? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg hold meg til tema - jeg spesifiserte at dekoderen fra Lyse er afgiftspliktig. Det har ingen ting med tema: "hvordan unngå NRK-lisens" å gjøre. Fint at du ønsker å ha en moralpreken. Kanskje du burde lage en egen tråd for akkurat det. I denne tråden diskuterer vi hvordan man lettest kan unngå TV-lisens og samtidig få inn kanaler. Du dikterer ikke trådens innhold, at du synes det er ubehagelig å bli presentert for moralske problemstillinger i forbindelse med dine handlinger gjør ikke at du kan kreve å slippe det. AtW 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg hold meg til tema - jeg spesifiserte at dekoderen fra Lyse er afgiftspliktig. Det har ingen ting med tema: "hvordan unngå NRK-lisens" å gjøre. Fint at du ønsker å ha en moralpreken. Kanskje du burde lage en egen tråd for akkurat det. I denne tråden diskuterer vi hvordan man lettest kan unngå TV-lisens og samtidig få inn kanaler. Du dikterer ikke trådens innhold, at du synes det er ubehagelig å bli presentert for moralske problemstillinger i forbindelse med dine handlinger gjør ikke at du kan kreve å slippe det. AtW Gi deg med OT nå da... StRaTo 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Men den riksTV funksjonen (lurer på om både Get og Canal Digital også har det) hvor man kan se TV rett på Tablet/mobil. Er man da avhengig av dekoderen? For kan jo kjøpe abn uten å ha dekoder om ikke, og er da fritatt fra lisens? Nå kjenner jeg bare til hvordan altibox gjør det , men regner med at det er relativ likt hos alle Der er man ihvertfall avhengig av et abonnement på kanaler for få tilgang så på den måten er man avhengig av dekoder , det vi si at man kan se kanalene via dekoder På en annen måte så er man ikke avhengig av dekoder for kunne se programmene på de forskjellige kanalene men man er avhengig av tilstrekkelig god nettforbindelse , enten man ser via pc , mobils eller nettbrett Det kan dog være lit forskjell i hvilke kanaler man kan se på nettet og hvilke man kan se på dekoderen jeg antar altså at canal digital , Get og rikstv har det på samme måte Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 I dag har jeg tatt skrittet ved å slutte å bruke TV på tradisjonell vis, og går dermed 100% inn for å kun bruke streaming ala Netflix, Sumo osv. Dermed har jeg levert min oppsigelse til NRK Synd det var 6 dager for sent for å spare meg første halvår, men shit heller. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 I dag har jeg tatt skrittet ved å slutte å bruke TV på tradisjonell vis, og går dermed 100% inn for å kun bruke streaming ala Netflix, Sumo osv. Dermed har jeg levert min oppsigelse til NRK Synd det var 6 dager for sent for å spare meg første halvår, men shit heller. Blomberte du tven og? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Man kan også erklære at TVen ikke lenger er i bruk, og f.eks stuet bort på loftet. (TV eller mottaksutstyr dersom TV ikke har egnet mottaker for bakkenett) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 I dag har jeg tatt skrittet ved å slutte å bruke TV på tradisjonell vis, og går dermed 100% inn for å kun bruke streaming ala Netflix, Sumo osv. Dermed har jeg levert min oppsigelse til NRK Synd det var 6 dager for sent for å spare meg første halvår, men shit heller. Blomberte du tven og? Ikke foreløpig. Men jeg blir å gjøre det dersom NRK blir vanskelige. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Ikke foreløpig. Men jeg blir å gjøre det dersom NRK blir vanskelige. Det kan jeg garantere deg at NRK blir... Lenke til kommentar
ebolo Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hadde TV i mange år uten å betale lisens, tenkte rett og slett ikke på å skaffe meg egen lisens når jeg flyttet for meg selv. For et par år siden ringte det på døren til leiligheten min og jeg åpnet opp som vanlig. Der stod en lisenskontrollør og det gikk ikke akkurat ann å nekte når NRK Dagsrevyen stod på å bakgrunnen og kontrolløren hadde fritt innsyn rett på TV'en. Han var derimot en forholdsvis hyggelig type og det ble ikke mer styr enn at jeg måtte betale lisens fra den dagen av. Tipset blir da å ikke lukke opp døra for lisenskontrollører... Lenke til kommentar
Strato Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hadde TV i mange år uten å betale lisens, tenkte rett og slett ikke på å skaffe meg egen lisens når jeg flyttet for meg selv. For et par år siden ringte det på døren til leiligheten min og jeg åpnet opp som vanlig. Der stod en lisenskontrollør og det gikk ikke akkurat ann å nekte når NRK Dagsrevyen stod på å bakgrunnen og kontrolløren hadde fritt innsyn rett på TV'en. Han var derimot en forholdsvis hyggelig type og det ble ikke mer styr enn at jeg måtte betale lisens fra den dagen av. Tipset blir da å ikke lukke opp døra for lisenskontrollører... Stemmer det. Eventuelt kan du plombere tv'n din og sende kvittering til nrk. Kontrolløren vet nemlig ikke hvilke kilde du bruker for å få inn tv. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Det er to datoen i året at lisensen betales. Dette er fast for alle. Lisenstermin 1 gjelder for perioden 1. januar til 30. juni, med forfallsdato 31. januar. Lisenstermin 2 gjelder for perioden 1. juli til 31. desember, med forfallsdato 31. juli. Melding som kan medføre opphør av lisensen må være mottatt av NRK Lisensavdelingen før ny termin starter for å være gyldig. Dersom lisensmannen har konkludert med at du har TV, tror jeg det er opp til deg å motbevise dette. Men hva de konkluderte med er jo noe som tiden vil vise. Gjelder dette fortsatt? Jeg fikk nylig regninga men har bestilt plombering på mandag. Dersom jeg får sendt inn bekreftelse fra verksted til nrk at tv-en er plombert, vil det ikke tre i kraft før lisenstermin 2 da? Vi leier i et rekkehus, der huseier betaler fellesutgifter og slikt, der er altibox tv-pakke inkludert, noe vi ikke har bruk for. Dekoder sitter vi på, men vurderer å eventuelt levere den inn og få en bekreftelse fra lyse/altibox på dette. Vil dette være tilfredsstillende for nrk? Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hadde TV i mange år uten å betale lisens, tenkte rett og slett ikke på å skaffe meg egen lisens når jeg flyttet for meg selv. For et par år siden ringte det på døren til leiligheten min og jeg åpnet opp som vanlig. Der stod en lisenskontrollør og det gikk ikke akkurat ann å nekte når NRK Dagsrevyen stod på å bakgrunnen og kontrolløren hadde fritt innsyn rett på TV'en. Han var derimot en forholdsvis hyggelig type og det ble ikke mer styr enn at jeg måtte betale lisens fra den dagen av. Tipset blir da å ikke lukke opp døra for lisenskontrollører... Stemmer det. Eventuelt kan du plombere tv'n din og sende kvittering til nrk. Kontrolløren vet nemlig ikke hvilke kilde du bruker for å få inn tv. De har altså ikke oversikt over at vi sitter på dekoder fra altibox og godtar en kvittering fra verksted? Som jeg lurer på over, trer vel ikke dette i kraft før ved neste "lisenstermin"? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 bodd for meg selv siden slutten av juli 2015, har en tv, men ingen dekoder, tar altså ikke inn tv. uansett, når sendes slike lisenser ut? Aldri fått noe besøk av lisensmann heller Lenke til kommentar
Strato Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Lyse eller andre tilbydere rapporterer ikke hvem som har dekoder til nrk. Tv forhandlere er pliktet å rapportere hvem som kjøper tv til nrk. Endret 9. januar 2016 av Strato Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Aldri betalt Lisens, og kommer aldri til å gjøre det heller.Fikk lisensbrev i posten, men tok en "spansk en" over epost, slik at liseneskravet forsvant. Er alltid noen man kjenner som betaler lisens og som kan være registrert på Tv'n man kjøper.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå