settings Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg ville diskutere hvilken rett NRK har til å bruke musikk i programmene sine uten å betale for det er det fler som vil være med på den debatten ? betaler de ikke for musikken? læreren min får betalt noen kroner per gang "bandet" spiller/ musiken blir brukt. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Selvsagt betaler NRK for musikken, i form av avgift til TONO. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Selvsagt betaler NRK for musikken, i form av avgift til TONO. Så hva er da problemet ? Hvis man skal snakke om hva man får igjen for disse pengen så ivaretar ikke NRK almen interessen noe særlig god lenger Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 huh? Jeg har ikke klaget på noe som helst, jeg bare konstaterte at NRK betaler for å bruke musikk i sine sendinger. Lenke til kommentar
vaarblomst Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) -Innhold fjernet av bruker- Endret 16. august 2012 av vaarblomst Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Nei bare ikke nevn til han som kommer å sjekker om du har TV at du ser på Nett-TV. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Nett-tv er gratis , det kan selv NRK bekrefte hvis du sprør. jeg spurte hva er det som er problemet hvis NRK betaler for musikken ? hvorfor er de da i konflikt med tono ? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 jeg spurte hva er det som er problemet hvis NRK betaler for musikken ?hvorfor er de da i konflikt med tono ? Vet ikke om det er dette du sikter til...? http://nrkbeta.no/2011/12/15/platebransjen-bruddet-mellom-nrk-og-ifpi/ Det er tydeligvis uenighet i hvordan det skal løses, men NRK betaler for musikken de bruker. De kan ikke bare "la være", med tanke på hva slags organisasjon NRK er og hvilken posisjon de har i samfunnet. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Har ikke lest de 500 tidligere postene men her slik jeg ungikk NRK lissensne: Sendte mail til NRK med "Hei , mitt navn er #mitt navn# og tv-en min gikk i gulvet for ei stund siden, så jeg har ikke TV lenger". DA fikk jeg en mail om at lissensen var fryst inntill de hadde behandlet saken. 3 mnd senere fikk jeg mail og jeg var frattat NRk lissensen Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 ...og plutselig fikk lisensavdelingen til NRK i Mo i Rana en haug med brev om en masse TVer som har gått i gulvet. 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 I lokalavisen var det en som klagde over at de bare sendte fra OL i 2 av 3 kanaler . Dette måtte da gå an å lage flere kaneler for sport Han eller hun skulle boikotte NRK ved å nekte å betale lisensen Nå har NRK sendt OL i 9 kanaler , 7 av dem på Internett Spørmålet som må taes opp i riktig post er : hvorfor kan man ikke opprette ekstrakanalen på det vanlig tv nettet? problemene oppstår når det blir ensidig satset på en ting på omtrent alt av tilgjengelige tv kanaler Da er det mange som føler at de betaler for helt andre ting en det man skal betale for Lenke til kommentar
anonymku Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 men hvis faren din har Canal Digital - parabol pakke (var det det?), så har de jo sånn opplegg om at han kan ha fire bokser i huset eller noe sånt, og da kan vel du ta en, og han betaler ikke noe mer av den grunn? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hvis man bestiller en TV, men ikke har noe TV-abonnement fra CD, Get, RiksTV eller lignende men bruke Netflix/HBO etc.... må man fortsatt betale lisens kun for å eie TVen? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hvis man bestiller en TV, men ikke har noe TV-abonnement fra CD, Get, RiksTV eller lignende men bruke Netflix/HBO etc.... må man fortsatt betale lisens kun for å eie TVen? Slik jeg forstår det så gjelder lisensen for fungerende mottaker. D:V:S at hvis du har en mottaker ( inkludert i en enhet ) som fungerer så spiller det liten rolle om du bruker den eller ikke Så får man selv vurdere om man vil lyve til NRK eller sette eier av TVen til en som allerede er registret med lisensnummer Her lurer jeg litt på hvorfor man velger tv som dataskjerm i stedet en ekte dataskjerm. Har det noe med prisen å gjøre ? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Det har vel med størrelsen å gjøre? Jeg vil heller se NetFlix på en 46" kontra 27" Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Bestill tv fra noen som allerede har det, slik at det ikke blir registrert pa deg.~ Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Dersom noen som har tv bestiller tv på nettet, men setter leveringsadresse på meg, hvem er det da som kommer i registeret til mafiaen? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Mest sannsynlig de som mottar forsendelsen Normalt blir mottaker regnet som eieren Lenke til kommentar
Slashiroth Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Fikk Nrk lisens idag, var og kjøpte meg samsung ue558805 for et par måneder siden, Jeg har ikke kanaler så mener det er latterlig å måtte betale lisens da.. Ringte til Nrk idag og spørte om hvorfor jeg måtte betale når jeg ikke har kanaler, da fikk jeg svar at jeg måtte plombere antenne utgangen for å slippe å betale??. Det verste er at eneste mulig heten jeg har for å få inn kanaler her er Altibox og den går ikke via antenne utgangen engang. Det er jo en egen dekoder som du kobler til tven med hdmi........ Det er helle ikke noen antenne på leiligheten.. så er ikke mulig å få inn riks tv osv.... Er det noen andre som har plombert tven sin eller slapp dere unna å betale uten? Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Trikset er vel å få satt TV'en i et annet navn enn ens eget. Min står vel på min far. Kommer NrK på døra så er det bare å ikke slippe dem inn. Hadde en på døra her for et par år siden, men etter en lengre diskusjon så gikk han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå