sinnaelgen Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Nå som den andre tråden er lagt død av moderator så må jeg gå her for å større om hvor man skal diskutere det moralske aspektet rundt lisensen ? Tips: Start din egen tråd du kan boltre deg i så mye du lyster så lenge du holder deg til din egen topic. greit nok , men det er et problem . da bryter man med ønskene om at det skal helst ikke være så mange tråder om det samme eller nesten det samme temaet ( det var jo derfor man tok en opprydding for non år siden ) Jeg ville diskutere hvilken rett NRK har til å bruke musikk i programmene sine uten å betale for det er det fler som vil være med på den debatten ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 mother of fucks! Nei har både snakket med dem på telefon, mail og brev. Har tydelig forklart at jeg ikke kan ta imot signal på noen måte. Hvis du kun har en analog tuner i tv'en din (ikke DVB-T, DVB-C eller DVB-S) og det ikke er kabel-tv på adressen din har du ingen tuner som kan ta imot tv-signal og du skal slippe lisens. Da må du skrive til NRK og forklare at du ikke har noen digital tuner og den analoge fungerer ikke på adressen din, da det ikke er kabel-tv i området. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Gjorde det. Den uhøfflige dama i telefonen sa at jeg måtte betale om jeg hadde en TV. Har sendt en ny mail for noen dager siden uten svar. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 mother of fucks! Nei har både snakket med dem på telefon, mail og brev. Har tydelig forklart at jeg ikke kan ta imot signal på noen måte. Hvis du kun har en analog tuner i tv'en din (ikke DVB-T, DVB-C eller DVB-S) og det ikke er kabel-tv på adressen din har du ingen tuner som kan ta imot tv-signal og du skal slippe lisens. Da må du skrive til NRK og forklare at du ikke har noen digital tuner og den analoge fungerer ikke på adressen din, da det ikke er kabel-tv i området. Så lenge TV har innebygget tuner er man lisenspliktig. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Så lenge TV har innebygget tuner er man lisenspliktig. Ta deg tid til å lese igjennom poster i tråden før du kommer med usanne utsagn https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=713856&st=440&p=19237305entry19237305 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Så lenge TV har innebygget tuner er man lisenspliktig. Ta deg tid til å lese igjennom poster i tråden før du kommer med usanne utsagn https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=713856&st=440&p=19237305&#entry19237305 Står ingenting om dette på nrk.no http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19801023-8798.html Sikker på at dette fritaket har trådt i kraft? Endret 14. mai 2012 av ClintE Lenke til kommentar
Illus Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Sikker på at dette fritaket har trådt i kraft? Ingen indikasjon på noe annet.. om du leser artikkelen så linker den til denne: http://www.forbruker...o/id/11039492.0 som igjen linker til denne: http://www.forbrukerombudet.no/asset/3158/1/3158_1.pdf Står til og med ett nummer i saken fra forbrukerombudet du kan ringe om du fortsatt er i tvil. Endret 14. mai 2012 av Illus Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Står vel at de jobber med å endre forskriftene. Alle vet hvor omfattende og drygt byråkratier kan være. Inntil videre får vi forholde oss til lovdataene, det gjør kanskje også dama som MrLuni snakket med? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Står vel at de jobber med å endre forskriftene. Alle vet hvor omfattende og drygt byråkratier kan være. Inntil videre får vi forholde oss til lovdataene, det gjør kanskje også dama som MrLuni snakket med? Da tror jeg ikke du har lest det som står skrevet.. la meg klippe litt fra forbrukerombudet sin artikkel: "NRK vil heretter foreta en konkret vurdering av om husstanden kan motta fjernsynssignaler. I vurderingen vil det være av betydning om husstanden befinner seg i områder der avvikling av analoge signaler er gjennomført. I tillegg må husstanden erklære at den ikke kan motta fjernsynssignaler på annen måte. Til nå har alle tv-eiere måttet betale lisens uavhengig av om vedkommende faktisk har kunnet motta tv-signaler. Nye forskrifter på vei Statsråden varsler også i brevet at det er iverksatt et arbeid med sikte på endre forskriftene som regulerer innkrevning av kringkastingsavgiften." Det i bold sier sitt.. men som sagt.. om du fortsatt ikke tror det så får du ringe og høre ? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg skjønner FAEN ikke hvorfor i HELVETE jeg må betale når jeg har solgt den til moren min. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg skjønner FAEN ikke hvorfor i HELVETE jeg må betale når jeg har solgt den til moren min. Har du sendt skriftlig melding til lisenskontoret om dette forholdet? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Ja.. Men fortsatt så får jeg regningen... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Forøvrig, hvis du bor hjemme hos mor og er over 18 så er du lisenspliktig. Lenke til kommentar
CWH Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Har irritert meg grenseløst over lisensavgiften i mange år selv. Den ble nå betalt, om ikke med glede. Med 2, snart 3 barn, elsker jeg NRK og betaler avgiften med glede. Klart beste tilbudet for barn. Forstår at en student ikke helt ser den nytteverdien Avgiften går uavkortet til NRK ja. Jeg forstår ikke hvorfor NRK ikke har en student pris. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Nå som den andre tråden er lagt død av moderator så må jeg gå her for å større om hvor man skal diskutere det moralske aspektet rundt lisensen ? Tips: Start din egen tråd du kan boltre deg i så mye du lyster så lenge du holder deg til din egen topic. greit nok , men det er et problem . da bryter man med ønskene om at det skal helst ikke være så mange tråder om det samme eller nesten det samme temaet ( det var jo derfor man tok en opprydding for non år siden ) Jeg ville diskutere hvilken rett NRK har til å bruke musikk i programmene sine uten å betale for det er det fler som vil være med på den debatten ? Musikk?! du spøker vel hva med at dette programmet er "sponset" av ditt og datt,og da helst 4 5 forskjellige bedrifter som får reklamen sin klistret opp på nrk sin tvskjerm i beste sendetid flere gang pr kveld, reklame..njeeei det er det jo ikke.. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Forøvrig, hvis du bor hjemme hos mor og er over 18 så er du lisenspliktig. Er vel bare 1 lisens per husstand? Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Norge, landet der vi godtar alt, landets folk bare bøyer ryggen og sier..gi meg mere når vi piskes med avgifter, selv etter at vi har betalt for en vare 3 og 4 ganger allerede. 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Yup vi blir hele tiden påminnet av politikerne "dere har det så godt så slutt å klag, snu dere rundt og trekk ned buksa". Vi får håpe folk har med seg hukommelsen sin når de skal stemme neste høst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå