Mbang Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 tror jeg skulle klart meg fint uten NRK hvis jeg måtte betale for det... ser ikke på tv i det hele tatt, bare på pcen... Lenke til kommentar
soleil-noir Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 I Nederland har de kuttet ned på lisensen for statskanalene. Grunnen er at langt på vei de fleste har kabel-tv som de betaler for. Da er jo statskanalene en del av kabel-tv-pakka (akkurat som her... betaler jo for nrk som del av grunnpakka til Canal Digital, PLUSS lisensen...). Kanalselskapenes abonnementsavgift har økt litt i Nederland, men tv-titterne slipper til gjengjeld altså lisensen, og sparer mye på dette. Her virker det som det motsatte skjer, avgifta øker til tross for mer sponsing av tv-programmene (er ikke dette reklame da??) og nrk holder jo også på å diskutere om de skal ta penger for nett-tv-programmene som nå ligger gratis ute på nettet.... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Mhm, hører hva du sier. Syns på toppen det er jævla drøyt at til og med NRK har "programmet sponses av" under sportsarrangementer ol. de viser. Og på Internett sidene deres har det vært reklame lenge. Urk, blir så forbanna når jeg tenker på det .... Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Grunnen til at NRK har lov til å vise hvem som sponser idrettsarrangement o.l. er at det ikke er produktreklame. F.eks. har de lov til å vise at Sparebank1 har sponset en fotballkamp, men ikke at Sparebank1 Forsikring har gjort det, for det er et produkt som firmaet Sparebank1 selger. Eller eksempelet læreren min brukte: Toyota som firma kan vises som sponsor, men ikke Toyota Corolla. Ellers er det faktisk ikke billigere å ha kanaler med reklame, så lenge vi mennesker er svake og påvirkes (om enn underbevisst) av reklame vi ser, og dermed kjøper produkter vi ellers ikke ville ha kjøpt. Jeg er forholdsvis sikker på at jeg får pes for at jeg har sagt dette, men det får så være.. ;p Edit: I tilfelle det skulle være noe tvil: Ja, jeg støtter TV-lisensen, så lenge NRK klarer å holde sendeplanen sin såpass interessant som den er nå. =) Endret 15. februar 2007 av karlpeder 1 Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Lisensen har ikke noe med NRK å gjøre, det er en avgift som må betales for å eie utstyr som kan ta imot tv-signaler. Hjelper ikke om man har tv på hytta og bare får inn urdukanaler via satelitt, man må likevel betale lisens. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Den er forbundet med NRK jo!! For Lisensen går rett inn i NRKs budsjett. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 NRK er da lite å samle på. Ser sjelden der. Og de få tingene jeg ser kunne klart meg uten, eller sett på andre kanaler (f.eks. Heartbreaksom jeg følger, kan jeg se på TV4). Og den helvetes sporten gidder ikke jeg å sponse! Nei, fjern NRK og ingen vil savne dem. TV2 og andre kanaler hadde uannsett overtatt de mest populære program postene som f.eks Barne-tv, sport og annet dill! De 2 lappene må være noe av det mest bortkastede i løpet av året! Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hadde enda pengene blitt brukt til å bygge ut nettet, og ikke gått til staten/nrk, så hadde jeg vært fornøyd. Nå skal de over på digitalnett, greit nok, men de skal da ha godt betalt per boks du trenger for å motta signalene, da en per tv. Blir omtrent som med veiavgiften, går ikke til det det skal, bare se på veien i norge så ser man det. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Selv om avgiften går på utstyr, så betyr det ikke at NRK ikke blir betalt av denne. Kanalene NRK driver blir betalt av sponsing og denne avgiften. Jeg har ikke TV, og kan ikke si at jeg savner NRK. Ikke ett eneste program går på den kanalen som jeg vil se på. Ta f. eks. sosialklienter. Disse har rett på informasjonskilder, sånn som TV, radio, internett. Men staten nekter å betale utgifter til dette, kun selve utstyret (TV, radio, 15 år gammel pc). En avgift som TV-lisensen kan ødelegge hele to måneder for en sosialklient. Selv om de er sosialklienter så har de regninger sånn som vanlige folk. Telefon, forsikring, fyring. Mange sitter igjen med under 1000,- i måneden, og hva skal de gjøre når de får en regning på 1000+ ekstra? TV-lisensen er en plage for alle, men kan være direkte farlig for noen. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Nei, fjern NRK og ingen vil savne dem. TV2 og andre kanaler hadde uannsett overtatt de mest populære program postene som f.eks Barne-tv, sport og annet dill! 7954197[/snapback] NRK hadde nok blitt savnet av mange, da det er den kanalen som har flest seere i landet. Du har nok rett i at TV2 og andre kanaler ville ha overtatt de mest populære programpostene, men det ville ikke ha nådd ut til folket, da disse kanalene ikke har på langt nær like stor dekningsgrad som NRK. Da vil mange måtte kjøpe parabol og betale abonnementsavgift i stedet, noe som heller ikke er direkte billig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) så la de som ønsker å se på den betale for den! . eller la staten betale kanalen. Endret 17. februar 2007 av KRAFortune Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 eller la staten betale kanalen. 7964446[/snapback] Sånn at de som ikke har TV også må betale mener du? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 eller la staten betale kanalen. 7964446[/snapback] Sånn at de som ikke har TV også må betale mener du? 7966362[/snapback] ALLE som har Nrk tilgjengelig ser på kanalen gjennom året. INGEN kan nekte for det. De aller fleste i Norges land har Nrk tilgjengelig, men en god del sniker seg unna og betaler ikke lisens. Hvor stor andel dette er tør jeg ikke tippe engang, men Nrk har sikkert statistikk på dette. La innkrevingen av lisensen gå over skatteseddelen. Når alle betaler for seg får vi en mere rettferdig fordeling av kostnadene og "lisensen" burde jo da kunne reduseres(?) I tillegg så er det store besparelser med å avvikle lisenskontoret i Mo i Rana, samt et tosifret antall kontrollører rundt om i Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 eller la staten betale kanalen. 7964446[/snapback] Sånn at de som ikke har TV også må betale mener du? 7966362[/snapback] du må sette deg inn i politikken, vis du ønsker å kommentere meg. Den kommentaren viser at du har null forståelse for hvordan polikkens økonomi er bygd opp her i Norge. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 eller la staten betale kanalen. 7964446[/snapback] Sånn at de som ikke har TV også må betale mener du? 7966362[/snapback] ALLE som har Nrk tilgjengelig ser på kanalen gjennom året. INGEN kan nekte for det. De aller fleste i Norges land har Nrk tilgjengelig, men en god del sniker seg unna og betaler ikke lisens. Hvor stor andel dette er tør jeg ikke tippe engang, men Nrk har sikkert statistikk på dette. La innkrevingen av lisensen gå over skatteseddelen. Når alle betaler for seg får vi en mere rettferdig fordeling av kostnadene og "lisensen" burde jo da kunne reduseres(?) I tillegg så er det store besparelser med å avvikle lisenskontoret i Mo i Rana, samt et tosifret antall kontrollører rundt om i Norge. 7966959[/snapback] Fins det ikke mennesker som ikke har TV? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 eller la staten betale kanalen. 7964446[/snapback] Sånn at de som ikke har TV også må betale mener du? 7966362[/snapback] du må sette deg inn i politikken, vis du ønsker å kommentere meg. Den kommentaren viser at du har null forståelse for hvordan polikkens økonomi er bygd opp her i Norge. 7968556[/snapback] Opplys meg O'store orakel! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 regner med at jeg er passe trygg for lisens, jeg har ikke meldt flytting, og har heller ingen papirer på at jeg faktisk har tv, begge er kjøpt i andres navn b0nna: det er ikke å ha tv man betaler for, men tv-mottaker, om du BARE har en VHS-spiller med mottaker, må du betale for den også hater selv avgiften, siden det i praksis er NRK vi betaler for burde det vært valgfritt, men betalte man ikke fikk man ikke NRK. Grunnen til at NRK bare har dårlige ting er jo fordi de trenger ikke at noen ser på det, de får penger uansett, hvis ingen ser på f.eks TV2 får ikke TV2 inn penger fra reklame, NRK slipper dette, og kan sende ut akkurat det de vil... Lenke til kommentar
Vetahutt.2 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 1 Nrk leverer kvalitet, en mangelvare i dag generelt. Nrk borte=søpla rår også i eteren, 2 men lisensen er latterlig høy. Jeg betaler jo allerede ganske mye i skatt. Og hvorfor skal nrk være en av de hardeste innkreverene? 3 Jeg stemmer for at de som ser mest på nrk betaler mest også. Vh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 eller la staten betale kanalen. 7964446[/snapback] Sånn at de som ikke har TV også må betale mener du? 7966362[/snapback] du må sette deg inn i politikken, vis du ønsker å kommentere meg. Den kommentaren viser at du har null forståelse for hvordan polikkens økonomi er bygd opp her i Norge. 7968556[/snapback] Opplys meg O'store orakel! 7968581[/snapback] Thanks for proving my point. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvis du er under 23 år har du lov til å bruke en av dine foreldres navn på tven din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå