AvidGamer Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Noen her som har kjøpt i sitt egent navn og hatt tvn i 4-5mndr, og deretter ringt til NRK og sagt at den skal stå på "forelderene mine" istedenfor? eller noe lignende. Hvis ikke. Vile det virket suspekt ut hvis jeg sier at tvn skal stå på mine foreldere? Er ikke noe problem det. Jeg kjøpte TV og sa at det var gave til Mor. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Er vel ikke lenge før NRK også tar internettavgift? Med flere høyhastighetslinjer på vei inn i norske hjem, er ikke det uaktuelt, med mindre de som bestemmer er gamle gubber som ikke vet hva internett er. Hvis NRK taper, (eller aldri kom så langt) så tipper jeg at jeg avskaffer mine TV-mottakere og skaffer NextTV som jeg kobler opp til monitoren min. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Du må betale lisens for NextTV også, selv TVkort for PC må du. Så lenge du får inn TV, er NRK lisensen der. Derfor har jeg projektor. Ser ikke TV lenger. Endret 5. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Da skal i praksis alle som har internett betale lisens, da de kan få inn NRK via nett-TV eller på en eller annen streaming-side på nett. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Internett er ikke TV signaler. Dessuten på NRK Nett-TV får du ikke se alt, får kunn se norske programmer. Men ja, du kan lett se på nett sendinger uten lisens. Men nå skal vi ikke se bort fra at NRK forsøker å få igjennom lisens på PCer. Endret 5. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Tror ikke Hi-fi klubben rapporterer til lisensavdeling til NRK. Har kjøpt 2 tver der, enda ikke mottatt noe krav, er vel 3 år siden første gang jeg kjøpte tv og den andre ble kjøpt i januar... Dog kommer de aldri i verden til å få en eneste krone av meg for drift av deres Tv-kanal. Heldigvis har jeg en stor gang med en dør jeg alltid lukker igjen før jeg åpner hoveddøra så tven min kommer de aldri til å få sett Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Er ikke noe problem det. Jeg kjøpte TV og sa at det var gave til Mor. Samme her. Bestilte tv fra Komplett, og noen måneder etterpå får jeg et fint lisenskrav. Sender en mail til lisensavdelinga hvor jeg forklarer at det var en gave til modern, og derfor måtte bestilles i mitt navn. Nå endte det riktig nok med at tvn har stått hjemme hos mor siden jeg flyttet for snart 2 år siden, så det ble vel en slags sannhet av det. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Lurer på hvor mye av lisenspengene som går til å drifte og vedlikeholde Nett-TV-tjenesten. Denne meldingen der har jeg fått opp ørten ganger iløpet av de nesten 40 minuttene. Og Windows Media er bare epic fail. Skal jeg spole tilbake for å se noe jeg ikke fikk med meg, må det streames på nytt. Og jeg merket nettopp at lyd/bilde plutselig gikk rundt 10 sekunder ut av sync. Endret 6. mai 2010 av ;P Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 WMP er helt grusomt gjennom NRK nett-tv, gå i innstillinger og test silverlight Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Er vel ikke lenge før NRK også tar internettavgift? Med flere høyhastighetslinjer på vei inn i norske hjem, er ikke det uaktuelt, med mindre de som bestemmer er gamle gubber som ikke vet hva internett er. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10005736 Det måtte komme... Det er selvfølgelig drevet av ren grådighet, ikke av logikk. De vil tyne penger ut av alle, og at man liksom benytter NRKs tjenester når man surfer er bare et påskudd. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 her er det mange spørsmål som man først må få klarhet i. - hvordan definerer man en mottager. de som spiller av at program ( enten i opptak eller direkte) bruker jo bare programvare til det.det er til og med innebygd en avspiller i operativsystemet - det er ikke alle som har eller er interessert i nettlinjer som lar dem spille av disse tv programmene . skal de også betale ? hvem skal kontrollere det ? - fler nettdiskutører har jo begrenset muligheten til å spille av video ved at hastigheten går ned etter en vis mengde data. skal man da betale for noen man ikke får ? - hvordan skille mellom dem som 1. ikke kan mota tv på mobilen ? 2. kan mota men bruker ikke den tjenesten ? 3 og de som kan og bruker denne tjenesten ? det er nok flere men jeg kommer ikke på noen for øyeblikket for å slutte med alt dett vaset og får ned kostnaden så er det tross alt bedre at pangene til NRK kommer fra stortinget. det er jo stortinget som tvinger folk til å betale ikke folket selv. hadde man kunne velge så hadde nok ca halvparten av befolkningen valgt bor NRK. hadd de kunne velge så hadde de nok valgt bort de som var for lisensen. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg har ikke lest gjennom hele tråden og stresser litt nå så jeg håper folk kan hjelpe. Jeg bor på hybel og har derfor TV og RiksTV. Tven står i pappa sitt navn så da jeg kjøpte RiksTV satte jeg den også i pappa sitt navn. Men hva skjer da? Jo, jeg får en NRK-lisens i posten SELVOM den står i far min sitt navn. Har jeg gjort noe feil? Jeg har sendt mail osv. til NRK og nektet å betale regningen, og har fått flere (som nå har gått til innkasso) purrevrslinger. Er det noe som jan gjøres eller skal jeg bare betale den? Jeg kan poste deres svar på min e-post her om det trengs. Håper dere kan hjelpe. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 De du bor/leier hybel hos har mest sannsynlig formidlet NRK. Hva har du sakt til NRK? Om du har fortalt at alt står i pappas navn, vel, da har du tabbet deg ut. Nå vet de du har TV. Det har ingenting å si om den er under ditt pappas navn. Så lenge du er ikke under hans tak, så må du betale. Så du må nok betale den regningen ja. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Det er det jeg ikke forstår. Huseigeren vet ikke noe som helst og de andre som bor her ville da ikke "sladret" til NRK om jeg har TV eller ikke, desutten betaler de RiksTV regningen sammen med meg. Kan det vere at forhandleren (Expert) har sladert til NRK? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Men når du kjøpte Riks tv, skrev de ditt navn på kvitteringen? Kan være at det er derfor de vet du har tv Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg sa at alt skulle stå i faren mitt sitt navn, men garantien kunne stå i mitt navn sa ekspeditøren. Kanskje der problemet ligger? Han var ganske ung og det virket som om han forstå våre studenters problemer i forhold til lisens Kanskje han bare måtte forholde seg til reglene. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jepp, tror det er der NRK har fått navnet ditt fra. Kanskje du kan "selge" den til faren din, evt si at du kjøpte den i gave til din far. Skal ikke være lett dette Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (...) Dessuten på NRK Nett-TV får du ikke se alt, får kunn se norske programmer. (...) Det er feil, det ligger mange utenlandske tv-programmer på NRKs nett-TV. Til og med spillefilmer fra Hollywood havner der av og til. Husker Apocalypse Now: Redux havnet der for et par måneder siden, for eksempel. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 en liten korrigering. det er ikke alle norske programmer som ligger der , men programmer produsert av eller for NRK . det er heller ikke riktig alle NRK programmene som blir lagt ut. Her skylder NRK på rettigheter eller feil i systemet. noen ganger er det også vanskelig å forstå begrunnelsen Lenke til kommentar
stiose Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Er det slik at hvis jeg fjerner RF-modulen i tv'n så slipper jeg å betale lisens? Da vil den jo bare fungere som en monitor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå