Gå til innhold

Holmlia et sted for en familie å flytte til?

Anbefalte innlegg

Når Holmlia blir nevnt i mediene er det som oftest i et negativt fortegn, og de som ikke bor der eller aldri har satt sine ben der sitter da igjen med et ensidig inntrykk av at Holmlia er et sted som er verre en noe annet. Men jeg vil si mediene stort sett svartmaler og bare holder Holmlias uriktige image gående.

Jeg bor ikke på Holmlia, og har bare vært der enkelte ganger. Når rykter vil ha det til at man ikke kan gå trygt av togstasjonen der, fordi man lett kan bli ranet og banket, så skjønner jeg at mange kvier seg for å dra dit. Men, som med de fleste rykter stemmer de ikke med virkeligheten. Derfor driver jeg og mange andre elever ved Elvebakken vgs et kampanjeprosjekt som fronter Holmlia på ulik vis.

Konseptet vårt har først og fremst familier som målgruppe, hvor vi spør oss om Holmlia er et familievennlig sted å flytte til. Vi har valgt å gi kampanjen navnet Familien Wester, som også er vår fiktive eksempel på familie som er på flyttefot. Sjekk ut kampanjens nettsite/blogg. Gjerne legg igjen kommentarer om kampanjen, ting som ligger der eller hva du mener om Holmlia (bare hold deg på et noenlunde sakelig nivå...)

Se kampanjens nettside her!

westertoholmlia.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uavhengig av hva stedet heter og hvor det er, så vil jeg at barna mine skal gå på en skole og i en klasse hvor majoriteten av elevene har norsk bakgrunn. Nå kjenner jeg ikke demografien i skolene på holmlia, men mistenker at det er flertall av innvandrere gitt den høye prosentandelen av disse i bydelen for øvrig.

Lenke til kommentar

Jeg som lever på nordstrand ville ikke under noen omstendigheter flytte til holmlia. hvorfor?

nå er jeg nok litt full av fordommer, men som i forige innlegg er skolene viktig. jeg har selv en kompis som bor på holmlia. hver gang han er hos meg, forteller han om sterke episoder han har sett eller opplevd.

Endret av Turbo-Totto
Lenke til kommentar

Holmlia er litt feil ja... ble tilogmed advart om holmlia av venner som bodde rett ved siden av på Nordstrand når jeg var yngre..

Sats heller på å komme deg i retning strømmen/Lillestrøm du, der tynnes det ut veldig fort med fremmedkulturelle innslag. Evt vestkanten da, men der kan det jo bli litt dyrere igjen.

Lenke til kommentar
Flytt for guds skyld ikke til Holmlia. Spesielt ikke om dere er hvite eller ikke-muslimsk. Dere vil angre dyrt og kjøpet bli enda dyrere fordi det er vanskelig å selge og dere aldri får like mye igjen som dere betalte

Ikke så veldig ny, men er nok forsatt ganske aktuell http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...icle1448488.ece ( merk holmlia i kronikken )

Endret av simerix
Lenke til kommentar

Jeg ble aldri truet, ranet eller kjefta på den tiden jeg bodde på Holmlia. Stedet har et ufortjent rykte fra vestkantfolk som ikke tør å gå av på Tøyen for de vil ikke bli knivstukket.

Anbefaler deg å bo litt unna sentrum, der er mye bråk om natta i form av støy.

Hvor er det størst sjanse for å bli ranet? Sentrum, litt lenger vest. Holmlia er trygt og egentlig ganske lite vinningskriminalitet. Mer på Nordstrand og lenger inn mot byen.

Endret av Akiro Curosawa
Lenke til kommentar

Egentlig tror jeg ingen i denne tråden har fått med seg at trådstarter egentlig ikke spør om det er et bra sted å flytte til... tok en stund før jeg la merke til det selv. :!:

Men slik spørsmålet er stilt, så kan man jo ikke få annet enn masse av de svarene man ikke ville ha. Og når man blir beskylt for å være usaklig siden man svarer at holmlia ikke er et bra sted å flytte til, ja da blir det egentlig komplett patetisk. :roll:

Bra på Holmlia? Neee....Njo..jo..JA! Fornøyd? NOT.

Poenget er, om dere vil endre folks oppfatning om at det evt er bedre på Holmlia enn folk flest tror, ja så kan dere jo ikke starte med å stille et spørsmål om det er bra der eller ikke! Hva annet enn fordommer og erfaring + ting man har hørt har man å støtte seg til når man skal vurdere det spørsmålet? :hmm:

Kampanjen deres er jo feilslått i utgangspunktet med denne vinklingen her! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Forøvrig vil jeg legge til at jeg synes det er bra noen tar tak i miljøspørsmål i et boområde, og gir sitt bidrag for å bedre det. Det er beundringsverdig. Men dere burde nok vinklet det hele litt anderledes, feks om litt positive ukjente sider om Holmlie eller no. Eller noe annet, jeg er jo ingen ekspert. ;)

Lenke til kommentar

Det viktigste ved hele kampanjen er å få Holmlia-debatten frem og opp til diskusjon, og det er ikke slik at alt skal være positivt med Holmlia. Vi vet alle at Holmlia har sine problemer, men det er direkte fordomsfullt å mene at det er så ille som man skal ha det til - mener nå jeg. Alle kan komme med sine meninger, men det er fort gjort å se hva man bygger de på (om det er facts eller bare rykter og hva mediene slår opp med sine tablodiske metoder...). Særlig blir dette tydelig for de som faktisk bor på Holmlia, hvor mange sikkert ikke vil kjenne seg igjen i de beskrivelsene som kommer fra ulik hold.

Uansett vil jeg mene at kampanjen har lykkes i å føre frem en viktig debatt, på godt og vondt for Holmlias del. I tillegg prøver vi å argumentere de positive sidene ved Holmlia overfor denne famllien Wester og andre gjennom ulike medieprodukter (det skal sies at alle produktene ikke er lagt ut ennå).

Vil noen vite mer om prosjektet? Vår kampanje er bare 1 av 12 holdningskampanjer som 60 medielever ved Elvebakken vgs har som prosjekt. Oppgavebeskrivelse; KebabKings

Lenke til kommentar

Egentlig tror jeg ingen i denne tråden har fått med seg at trådstarter egentlig ikke spør om det er et bra sted å flytte til... tok en stund før jeg la merke til det selv.

La først merke til det når jeg leste gjennom hele greia nå nettopp :p

Uansett er min stemme nei. Ville ikke flytta til Holmlia så sant jeg ikke absolutt måtte, og da undrer jeg på om jeg ikke hadde tatt jegerlappen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...