Kake24 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Finnes det er greit program som kan vise meg hvor varm ramen min er? EDIT: Jeg har vannkjøling på prosessor og grafikkort, bør jeg ha en vifte som blåser luft over ram og harddisk? Endret 9. februar 2007 av Kake24 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Ingen temp sensorer i minnet så det er derfor ingen programvare som kan lese temps. Du må måle direkte på minnebrikkene. Om varmesprederne er "kalde" er det ingen problem. Om du overklokker er det alltids greit å ha en vifte stående å blåse over brikkene. Særlig om du gir de mye "spenning". Vifte til å blåse over HDD kan vel også være greit. Disker kan du lese av temps på med f.eks Everest. Også greit å ha en vifte til å blåse over brikkesettet ved OC da vannkjøling ofte ikke skaper den luftflyten viftekjølere bidrar til å skape. Særlig viktig med passiv kjøling på hovedkortet og OC. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Takk for svar, det var til stor hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå