Nettulf Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei. Har prøvd meg på å starte Bulletproof FTP server på en helt vanlig win XP home maskin. Meningen var at noen få brukere skulle kunne koble seg til min maskin, og laste ned filer fra en mappe. ADSL modemet jeg har er et SpeedTouch 5x6 og står som Routed PPP. Får ikke noe kontakt med FTP serveren fra andre maskiner. Litt usikker på hva jeg skal sette av IP adresser og slikt. På FTP klienten jeg kobler meg til med skal jeg vel bruke den IP adressen som ADSL modemet har ut mot nettet? Mens IP adressen som FTP serveren kjører på blir den lokale på maskinen? Har ingen erfaring med dette, så roter en del.... Håper noen har tid å forklare meg dette litt, evt. foreslå andre gratis programmer for FTP server/klient. Nettulf Lenke til kommentar
nifty Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Porten til FTP-protokollen(21) må forwardes fra routeren til din interne IP, da skal det fungere om man fra utsiden forsøker å kople seg til din eksterne ip via ftp ! Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 som han andre sier , forword porter 21 eller den porten du har valgt. du må og sette på "passive transfer" i ftp server og skriv inn ip'en du har på inet, den funer du ved og gå på www.showmyip.com Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 En annen ting: Kan det stemme at opera ikke støtter passiv ftp? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Vist du ikke har statisk IP vil jeg anbefale dyndns.org eller noip.com. Er da mye enklere for deg å dine venner å huske adressen din isteden for din ip, som kan forandre seg. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Takker for svar her. Skal prøve å rote litt mere med dette og se hva jeg får til. Tror IP adressen min er ganske fast jeg, så det er ikke noe stort problem. Hvordan er det med f.eks. Norton Internet Security, vil det blokkere for FTP programmet også? Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå