Gå til innhold

Kjøp av stormaskin

Trepeis

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar iløpet av de neste to mnd. Jeg har bestemt meg for at penger ikke skal være en begrensning og setter derfor en max på ca 27000kr.

Jeg har ikke så veldig mye peiling på bærbare maskiner og håper derfor på deres hjelp. det jeg er ute etter er de maskinene som er på nettet nå (eller på de neste to mnd), som har best ytelse. kriteriene er at jeg ikke vil ha større en 15,4" skjerm, min 2gb ram også det beste skjermkortet som man får :)

Jeg har sett litt på disse maskinene, og lurer på om det er mulig å få noe som er bedre:

Asus G1

Asus Lamb.

Asus annen

Acer 8215

Siden jeg skal legge så mye penger i denne maskinen, er det viktig at jeg får mest mulig ut av de.

Håper på mange gode forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel ikke så veldig bra skjermkort i den størrelsesklassen.. må vel opp i 17" for å få toppkortene. Vet faktisk ikke om det går an å svi av 27000 på en 15,4" i det hele tatt? (Hvis man ser bort fra tulle-PCer som Lamborghini / Ferrari, der man betaler 10000 kroner bare for merket..)

Lenke til kommentar
Får vel ikke så veldig bra skjermkort i den størrelsesklassen.. må vel opp i 17" for å få toppkortene. Vet faktisk ikke om det går an å svi av 27000 på en 15,4" i det hele tatt? (Hvis man ser bort fra tulle-PCer som Lamborghini / Ferrari, der man betaler 10000 kroner bare for merket..)

7909127[/snapback]

Dell d820 er et veldig godt alternativ.

De tilbyr den beste oppløsningen jeg har sett på bærbar

1920x1200 på 15,4 tommer.

Lenke til kommentar
siden du ikke vil ha 17" og den prisklassen så er det vel noen heftige lenovo (ibm) maskiner..?

7907946[/snapback]

Lenovo-maskinene leveres ikke med de råeste skjermkortene. De er rettet mot bedriftsmarkedet, med fokus på kvalitet fremfor ytelse.

Lenke til kommentar
jeg er ute etter er de maskinene som er på nettet nå (eller på de neste to mnd), som har best ytelse

Altså er lenovo ute av bildet.

7912337[/snapback]

Nå ser jeg ikke hva du har imot lenovo.

Ja de retter seg mot bedriftsmarkedet men kan ikke si at grafikkalternativene er så veldig dårlig.

Anbefaler at du sjekker denne:

http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...NR?OpenDocument

Meget bra grafikk, prosessor, skjerm og veien akseptabelt.

Lenke til kommentar

Stemmer, det er et kort rettet mot det profesjonelle markedet. Nå har imidlertid ikke trådstarter nevnt noe om hva han skal bruke maskinen til. Inntil han har gjort det så vil jeg holde en knapp på den lenovo-maskinen. Hvis han derimot skal spillytelse bør dét nevnes.

En annen ting; stormaskin er betegnelse på noe helt annet enn laptoper. :)

Lenke til kommentar
Nå ser jeg ikke hva du har imot lenovo.

7913743[/snapback]

har på ingen måte noe i mot lenovo, tvert om kunne jeg godt tenke meg en thinkpad X60 selv, jeg bare mener at de ikke har noen modeller som passer det trådstarter spør om, i hvertfall har de ingen i samme gate som de modellene som blir nevnt i første post (med spillkort type GF 7700/ATI X1700).

Lenke til kommentar
Slenger meg på Asus A8Js. Meget god maskin til en sykt god pris.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326670

Bruk, som nevnt over her, resten av pengene på en 1GB-minnebrikke til og større harddisk(om du trenger det).

Eventuelt kjøp den minnebrikken, og kjøp ekstern harddisk ;)

7916295[/snapback]

Kjøp den da mye heller hos digital impuls, koster 20 mer og da får du med 2 gb minne ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...