Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvite streker ved spilling

Anbefalte innlegg

I det siste har det kommet hvite streker på skjermen ved spilling av enkelte spill, f.eks. når jeg spiller Civilization 4 og Battlestations Midway, men på andre spill fungerer det greit, som f.eks. Flatout 2. Hva kan dette komme av, er det maskinen som har begynt å streike? Det har ikke vært slik før.

Se bildevedlegget for nærmere beskrivelse, se øverst å bildet. På bildet er det minimalt med streker, det blir ofte mye verre.

streker.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tuklet med noen greier i BIOS med AGP speed eller.no PCIE har vell noe lignende om det er det du har.

kanskje det kan ha noe med dette? eller så er skjemkortet ditt litt funky.

prøvd og laste ned patcher til spillene det gjelder?

Lenke til kommentar
jeg tuklet med noen greier i BIOS med AGP speed eller.no PCIE har vell noe lignende om det er det du har.

kanskje det kan ha noe med dette? eller så er skjemkortet ditt litt funky.

prøvd og laste ned patcher til spillene det gjelder?

7906773[/snapback]

jeg har GeForce 6600GT AGP, kan ikke huske at jeg har stillt på noe i biosen før dette skjedde. jeg har også forsøkt å laste ned de nyeste driverene til skjermkortet og de nyeste patchene til spillene hvor dette problemet oppstår, men det hjelper fint lite:(

jeg har en mistanke om at det kan være minnet (Twinmos 2x512 DDR 3200) eller prosessoren (AMD Athlon XP3200+) hvor det er noe gale, men hva som er gale vet jeg ikke?:p

Lenke til kommentar

jeg satte opp farten på AGP porten fra 8x til 16x for og prøve og fikse en feil på EVE Online og det funka, teksturene var bare dratt overalt og så helt jævlig ut, men kortet funka på alle andre spill da. Men har ikke så mye peiling på det der sann igrunnen, tester bare ut ting til det funker eller søker meg grønn på nettet.

tror da ikke at RAM skal forårsake noe slikt som det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...