Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

feil med sete varmeren?

SompOter

Anbefalte innlegg

Hallo.. jeg har kjøpt meg en audi a3 nå.. men når jeg setter på sete varmeren på hakk nr 2, da blir setet så varmt at jeg omtrent brenner meg.. det kan da ikke være riktig?.. er det ratt en motstand som er ødelagt eller hva er det?.. litt kjedelig hvis det kan begynne å brenne i setet..

takk for raskt svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Min Mondeo, som har en termostatstyring i setevarmeren, var det også så varmt at jeg holdt på å brenne av meg hele ryggen når jeg satt den på. Så kutta den ut etter en stund. Tok ut setet av bilen og snudde det på hodet, og vips, to ledninger som gikk inn til varme-elementet i setet hadde kortsluttet. Mulig du har en slik feil du og, gå over ledninger!

Lenke til kommentar

desse kan veldig lett begynne og brenne ja. selv fyrer jeg den på full guffe til det svir i baken, men man skal vere forsiktige med dem, er du i tvil så får du noen proffer til og sjekke det ut eller høre om det er som det skal.

edit: eller bare sjekke hva han over her sa :p

Endret av SCV
Lenke til kommentar
På Min Mondeo, som har en termostatstyring i setevarmeren, var det også så varmt at jeg holdt på å brenne av meg hele ryggen når jeg satt den på. Så kutta den ut etter en stund. Tok ut setet av bilen og snudde det på hodet, og vips, to ledninger som gikk inn til varme-elementet i setet hadde kortsluttet. Mulig du har en slik feil du og, gå over ledninger!

7906728[/snapback]

okei... takk... skal prøve på det jeg.. kanskje det er kortsluttning her også =)

Lenke til kommentar
desse kan veldig lett begynne og brenne ja. selv fyrer jeg den på full guffe til det svir i baken, men man skal vere forsiktige med dem, er du i tvil så får du noen proffer til og sjekke det ut eller høre om det er som det skal.

edit: eller bare sjekke hva han over her sa :p

7906736[/snapback]

okei.. hvis jeg ikke finner ut hva det er, så sender jeg den på verksted, der dom kan litt om audi.. gidder ikke å risikere at det skal begynne å brenne i bilen :p

Lenke til kommentar

har begynt og lukte svidd i bilen et par ganger denne uka, jeg vet ikke om det er bare varmeaparatet som er funky eller om det er setevarmeren, men jeg er kjapp og skru av alt når jeg kjenner det.

litt nifst igrunnen.

kjedlig med minus 12,5 om morningen :(

Endret av SCV
Lenke til kommentar

Når setevarmeren min var dritvarm i ryggen, lukta det relativt svidd i bilen min og. Gå over ledningene inn til setevarmeren, her ligger nok problemet!

Og når setevarmeren min kutta ut, lukta det ikke svidd lenger.. Trodde først lukta kom av alle wunderbaumsa, men neida, var setevarmern.. lukta på setet, og hei som det lukta :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Merkelig at ikke sikringen for denne kursen er dimensjonert slik at den ikke ryker dersom effekten blir for høy. Men kanskje kursen forsyner også mer strømkrevende ting?

Lenke til kommentar
Merkelig at ikke sikringen for denne kursen er dimensjonert slik at den ikke ryker dersom effekten blir for høy. Men kanskje kursen forsyner også mer strømkrevende ting?

7908838[/snapback]

Er vel gjerne en kurs for begge setene, så den er dimensjonert til å ta maksimal-effekten til to seter + noe margin. Det betyr at det skal mye til for at ett sete skal ta sikringen. Effekten må isåfall mer enn dobles.

I min bil tror jeg at jeg har en 25A sikring for setevarmerene (hvor en av dem er død..), og det betyr totalt 14V * 25A = 350W.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...