Gå til innhold

Samsung 32" LE32R72B - Kjøpe denne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen direkte erfaring med denne tv-en, men jeg ville tro at den er godt egnet til spill. Det er jo det samsung ofte er brukt til (microsoft bruker samsung som demo display for 360). Men.. nå skal jo du har ps3. Poenget med å kjøpe ps3 er vel grafikken (Det er vi alle enige om). Og du får ikke maksimalt utbytte av din ps3 med denne skjermen. Ps3 er jo "berømt" for sin 1080p. Det ville jeg si er hele vitsen med å kjøpe en playstation 3 (med unntak av enkelte spill selvsagt). Nå skal det jo også sies at du ikke merker mye forskjell mellom 1080p og 720p på en 32" skjerm da.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha sett meg om etter en 1080p tv/monitor. Jeg vet ikke om det finnes noen i denne prisklassen egentlig.

Lenke til kommentar

(litt "Of topic")

Jeg var for leden dag ute å prøvde ps3 (ren flaks at den pluttselig var på display inne i en random butikk jeg besøkte.. :p , men) btw. Jeg ble litt skuffet. Grafikken er ikke bedre enn på de nyeste PC-spillene. Hvis man ikke skal bruke den som blu ray spiller så ville jeg faktisk ikke anbefale den som spillemaskin, desverre. Den er for dyr i forholt til det du "tjener" (litt flere pikseler pr. bilde). Hvis du ikke har noen spesielle ps spill du venter på, men bare vil ha en spillemaskin så er 360 et bedre valg med tanke på grafikk osv. Så da kommer vi til poenget her... Hvis du invisterer 3000 ekstra i en bedre TV og nøyer deg med en 360 så vil du få mer spilleglede ut av penga:p Da kan du få f.eks en samsung LE40S71B eller noe i den duren.

Selv er jeg ingen fan av verken ps eller xbox. Det er PC det går i. Men jeg tenkte at dette kanskje kunne hjelpe deg litt med valg av tv.

Lenke til kommentar

Folk sier at jeg ikke vil se forskjellen på 1080i og 1080p hvis TVen er mindre enn 40". Er dette sant? Er vel en grunn til at "ingen" tver under 40" støtter 1080p? :) Jeg har ikke akkurat rå til noe dyrere. kontrast på 5000:1 og så støtter den jo 1080i. Det er vel bra nok det da?

EDIT: @ Cortez: Jeg har ps3 allerede. Bare vent til MGS4 og sånn kommer ;) vil pwne 360 hehe. Launch spillene til 360 var vel ikke så mye bedre? :p

Endret av BlinDSide
Lenke til kommentar
Folk sier at jeg ikke vil se forskjellen på 1080i og 1080p hvis TVen er mindre enn 40". Er dette sant? Er vel en grunn til at "ingen" tver under 40" støtter 1080p? :) Jeg har ikke akkurat rå til noe dyrere. kontrast på 5000:1 og så støtter den jo 1080i. Det er vel bra nok det da?

Vel, nå er det sånn at folk har lyst til å forsvare det de har av utstyr selv. Det som er vitenskapelig påvist er at øynene dine ikke er i stand til å skjelne detaljer som er for små over en for lang avstand (har ikke noe å referere til for hånden). Det vil i praksis si at hvis du skal ha en 40" og sitte 4-5 meter unna så kan du antageligvis ikke se forskjell på 1080p og 720p. Interlacingen skaper derimot sine egne problemer, som noen er følsomme for og andre ikke. Jo nærmere du sitter, jo viktigere er oppløsningen.

Lenke til kommentar
BlinDSide  Postet i dag, 11:45

Folk sier at jeg ikke vil se forskjellen på 1080i og 1080p hvis TVen er mindre enn 40". Er dette sant? Er vel en grunn til at "ingen" tver under 40" støtter 1080p? smile.gif Jeg har ikke akkurat rå til noe dyrere. kontrast på 5000:1 og så støtter den jo 1080i. Det er vel bra nok det da?

Hvis du har en tv som har "native resolution" (av mangel av et bedre norsk ord) på 720p så vil bildet fakisk bli dårligere hvis du prøver å kjøre 1080i på det. Forksjellen på "i" og "p" er at "i"-en forteller deg at den oppdaterer bare halvparten av bildet om gangen, mens "p"-en bytter hele bildet på en gang. Så det er bedre å sende 720p enn 1080i inn i en TV som bare kan vise 720 (HDTV oppløsning).

Endret av C0rt3z
Lenke til kommentar
Denne kabelen kan du kjøpe billigste type av som du får til å virke. Dersom du har en dvd spiller med svakt signal og du skal føre denne 10 meter kan det hende at du ikke får signal og må kjøpe en litt dyrere kabel. Prøv den billigste først og deretter en annen om dette ikke gikk. Skal du veldig langt er det spesielle løsninger for dette som koster mye penger. Mange eksperter anbefaler Supra kabler.

Jeg skal nok bare ha 1m eller 2, så betyr det da at jeg bare kan kjøpe en sånn billig en å få like bra bilde? Jeg skal bruke den på ps3n min btw og tror ikke det er svakt signal fra den ;)

Lenke til kommentar

(off-topic)

blindside,

jeg lurer bare på hvor du har kjøpt din ps3?

er på leting etter den men vil ikke kjøpe på qxl!

EDIT! ps3 er nå kjøpt, har 52 tommers FHD tv å kjører suveren grafikk på ps3'n! tv'n kosta mer en jeg hadde råd til men den var verdt det = )..

har rimelig bra surround anlegg som gjør spillegleden myyye bedre :p

prøvde å se Blu-ray film her om dagen, pissa nestn på meg :p

edit, tv'n : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350073 kjempe tv :p

Endret av steffler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...