Gå til innhold

Bærebar PC, noen med erfaring fra Dell, HP?

mck

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe bærebar pc i disse dager med Windows Vista Home Premium. Jeg vil ha 100 GB harddisk, 1024 MB ram, intel core (2) duo prosessor og 14,1" w-skjerm. PCen vil brukes til skolearbeid, se film og høre på musikk med, ikke noen spill laptop med andre ord.

Jeg har sett på en HP DV2222

I tillegg så jeg denne Cinet Homebook 945GM som oppfyller mine krav, den hadde forøvrig også 1x1024 brikke så det er enkelt og oppgradere hvis det blir behov. Jeg vet egentlig ingen ting om Cinet så fint med noen råd angående merket.

Edit: Ser også at Dell 640m 14,1", med Intel Core Dou T2250 prosessor, 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM, 120GB, 9-cell batteri også kan være et alternativ. Men er ikke helt fan av Dell bærebare, litt kjedelige og vanlige på en måte..

Hvilken av disse bør jeg sikte meg videre for? Jeg har litt sansen for HP pcen, men jeg vet ikke helt..

Endret av mck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har veldig lite erfaring med Cinet men er litt i samme båt som deg ang. HP.

Hadde lenge vurdert å kjøpe dv2130, dv2222 kom rett etterpå. Nå har HP lagt ut dv2265 på sine sider.

Hvis det ikke tar altfor lang tid før dv2265 kommer for salg går jeg nok for den, core 2 duo og bluetooth er i mine øyne ganske 'store' mangler på modellene under, og hvis jeg har fått med meg ting rett så burde ikke prisen være mye mer.

Lenke til kommentar
Har veldig lite erfaring med Cinet men er litt i samme båt som deg ang. HP.

Hadde lenge vurdert å kjøpe dv2130, dv2222 kom rett etterpå. Nå har HP lagt ut dv2265 på sine sider.

Hvis det ikke tar altfor lang tid før dv2265 kommer for salg går jeg nok for den, core 2 duo og bluetooth er i mine øyne ganske 'store' mangler på modellene under, og hvis jeg har fått med meg ting rett så burde ikke prisen være mye mer.

7919403[/snapback]

Mhm, har sett dv2265 på deres sider også, virker for meg at dv2222/2215 er den samme maskinen som dv2130 - kun med vista premium.

Men jeg liker HP pcen, utseende og speccsen. Vil det da være lurt å vente på eventuelle dv2265? Eller kjøpe dv2222 - det hadde jo ikke vært dumt med core2duo prosessor..

Hmmm..

Endret av mck
Lenke til kommentar
http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/c...ook_945pm/26369 cineten har ganske dårlig batterilevetid, i likhet med HP i det segmentet. Varer ca 2,5 timer, mens 640m greier 6 timer med 9-cellers batteri. Om du ikke skal bruke den til spilling så er 640m bedre.

7924490[/snapback]

Det er nettopp det jeg også har tenkt på, hørte ast den 640m hadde mye bedre batteritid.

Men er 640m en grei pc? Ingen som har en som kan fortelle litt om den.?

Lenke til kommentar
http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/c...ook_945pm/26369 cineten har ganske dårlig batterilevetid, i likhet med HP i det segmentet. Varer ca 2,5 timer, mens 640m greier 6 timer med 9-cellers batteri. Om du ikke skal bruke den til spilling så er 640m bedre.

7924490[/snapback]

Det er nettopp det jeg også har tenkt på, hørte ast den 640m hadde mye bedre batteritid.

Men er 640m en grei pc? Ingen som har en som kan fortelle litt om den.?

7924801[/snapback]

Har selv prøvd en og ei vennine av meg bestilte nylig en som hun ikke har fått enda. Mitt inntrykk er at den er svært stillegående. Ved lett bruk hører du såvidt vifta om du legger øret inntil. Batterilevetiden er god og ytelsen er upåklagelig. Prisen varierer veldig etter dells merkelige pris-svingninger. Om en skal ha stor disk og f.eks 2 gb minne så kjøp det for all del ikke hos dell.

Lenke til kommentar

Mhm, har sett dv2265 på deres sider også, virker for meg at dv2222/2215 er den samme maskinen som dv2130 - kun med vista premium.

Men jeg liker HP pcen, utseende og speccsen. Vil det da være lurt å vente på eventuelle dv2265? Eller kjøpe dv2222 - det hadde jo ikke vært dumt med core2duo prosessor..

Hmmm..

7924121[/snapback]

DV22** modellene har noe nytt på skjermene og, brightview teknologi uten at jeg vet noe spesielt mer om det, HD er også listet :hmm:

Fikk tilbakemeldig fra HP idag ang. DV2265;

Takk for at du tok kontakt med HP Customer Care.

HP Pavilion DV2265ea er ikke kommet ut i salg enda.

Vi har ikke fått dato for når den slippes i butikker.

Dette vil komme på www.hp.no etterhvert.

Ha en fin dag!

Tror jeg venter på DV2265 uansett.

Lenke til kommentar

Hmm... Veldig usikker på valget jeg altså, liker HP'en veldig godt, men Dell er jo heller ingen dårlig alternativ. Liker også designen bedre på HP egentlig - Ingen som har erfaring med viftestøy og lignende fra DV21- og DV22-serien?

Ser også på komplett.no så ligger det 3 brukererfaringer av forgjengeren dv2130, ser jo lovende ut de. Synes det er litt rart at de setter produktet "anbefalt av hardware", siden forgjengeren hadde fått det.. Men men, noen som synes det vil være dumt å kjøpe dv2222 fra best-buy?

Endret av mck
Lenke til kommentar
Hmm... Veldig usikker på valget jeg altså, liker HP'en veldig godt, men Dell er jo heller ingen dårlig alternativ. Liker også designen bedre på HP egentlig - Ingen som har erfaring med viftestøy og lignende fra DV21- og DV22-serien?

Ser også på komplett.no så ligger det 3 brukererfaringer av forgjengeren dv2130, ser jo lovende ut de. Synes det er litt rart at de setter produktet "anbefalt av hardware", siden forgjengeren hadde fått det.. Men men, noen som synes det vil være dumt å kjøpe dv2222 fra best-buy?

7930035[/snapback]

DV2222 er ikke et dårlig valg, veldig alsidig snærten liten sak.

Hvis du ikke er like kresen som meg som venter på dv2265 - go for it.

Lenke til kommentar

7930035[/snapback]

DV2222 er ikke et dårlig valg, veldig alsidig snærten liten sak.

Hvis du ikke er like kresen som meg som venter på dv2265 - go for it.

7931368[/snapback]

Men jeg kan ikke se noen spesielle forskjeller mellom de to maskinene, det noen nevnte var det med HD bright-greiene - men hvis du ser på linken til dv2222 så står det 14.1" HD bright view om skjermen.. Hmm.. Ingen som vet når dv2265 kan komme ?

Lenke til kommentar

Men jeg kan ikke se noen spesielle forskjeller mellom de to maskinene, det noen nevnte var det med HD bright-greiene - men hvis du ser på linken til dv2222 så står det 14.1" HD bright view om skjermen.. Hmm.. Ingen som vet når dv2265 kan komme ?

7931627[/snapback]

Mangler som Core 2 duo og bluetooth er de mest innlysende forskjellene.

Ellers har begge modellene HD bright view, ja.

Lenke til kommentar

7931627[/snapback]

Mangler som Core 2 duo og bluetooth er de mest innlysende forskjellene.

Ellers har begge modellene HD bright view, ja.

7932786[/snapback]

Det stemmer ja, glemte det.. Men du har ikke noen anelse om når man kan vente seg denne? Snakker vi om uker, måneder.. Hmm..

Lenke til kommentar

jeg er i samme båt som mck her... er også ute etter ny lappie. Sendte mail til HP og de fortalte at 2265 skal komme til butikkene de nærmeste dagene.

Jeg likte HP design og speccen samt at kortleser, blåtann og core 2 duo vil passe meg veldig bra. Jeg er heller ikke ute etter en spill data men jeg ble litt usikker på gfx kortet 2265 kommer med. Det er ikke noe integrerte greier, men go 7200. Jeg skal ha en skolepc, og har ikke tenkt til å spille på den, vil dette skjermkortet ødelegge stillheten når den blir for varm?

Jeg kan også oaste hva HP sa om batteriet og kjølinga

Det er inget spesielt Northbridge Cooling System Array på våre notebooks. En eller to kabinettvifter pleier å være det vanlige. HP bruker heller ikke noe spesielt program for strømstyring. Vista har innebygde "power plans" som kan finjusteres ganske mye, faktisk mye mer enn det man kunne på XP systemene. Så der har man en fordel slikt sett.

Batteriet på denne modellen er et 6 cellers lithium ion batteri. Det går også an å eventuellt kjøpe et  12 cellers batteri av samme typen hvis man ønsker lengre batteritid.

Når det gjelder levetiden på batteriet, så er dette svært vanskelig å svare på ettersom det er basert på hva man bruker maskinen til. Man regner omtrent 1.5-2 timer ved gjennomsnittlig bruk, men dette varierer svært. Tunge programmer, og flere forskjellige handlinger samtidig, vil selvfølgelig kutte ned på levetiden.

men blir vel kanskje nødt til å ha et ekstra batteri iaff, men jeg er fremdeles usikker på det gfx kortet, er som regel det som varmer opp hele systemet.... er ute etter stillhet.

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Hadde vært kjekt å vite når vi kunne vente oss den, 1 kv. - 2 kv. osv.. men men

7941204[/snapback]

Takk for at du tok kontakt med HP Customer Care.

Vi har ikke fått dato på når de nye modellene blir lagt ut for salg,

men vi regner med at de kommer i butikk i løpet av februar.

Hvilke modeller som kommer er enda usikker,

da ikke alle modeller blir lansert i Norge.

:!:

Lenke til kommentar

Den ser veldig bra ut den, men den har ikke kommet for salg enda hvis det er det du prøver å si gulrotkake.

For hvis det ikke er snakk om lang tid før den kommer, sier jeg jo ikke nei-takk til core2duo og bluetooth..:)

Lenke til kommentar

Jeg har en dell 640m med omtrent samme spec som du skriver. Jeg er veldig fornøyd. Perfekt til skolebruk og film! Lyden er som på alle andre bærbare PC-er, men det er ikke helt horribel heller. Om du velger denne så bør du passe på å velge den raskeste harddisken (7200rmp), og den beste skjermen om du får valg om det. I tillegg bør du velge et 9-cellers batteri. Batteritiden på denne PC-en er helt utrolig! Min varer i over 5 timer ved normal bruk! Varme er ikke noe stort problem for min del, men kan selvfølgelig bli litt varm om man sitter med den på fanget en stund.

Alt i alt er dette etter min mening en genial PC. Jeg kjenner en del andre som har kjøpt seg dyrere PCer fra andre produsenter som angrer bittert på at de ikke kjøpte samme type som min ;)

EDIT: Støy merker jeg ikke noe til, hender en sjelden gang at viften går i et par minutter, men dette er ikke noe man legger merke til ;)

Mvh

Christian

Endret av chs89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...