Toaster^ Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg har problemer med å få 2 nettverkskort til å funke på en gammel 486 som jeg nettopp har hentet frem fra en bod :smile: Er vel pga IRQ'en, men jeg klarer ikke bytte. Kjører windows 95, men skal bytte til smoothwall så fort jeg får til 2 nettverkskort. Noen som kan hjelpe meg med å få dem til å funke? Kan ikke bytte irq i BIOS... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 16:10, skrev Toaster^:Jeg har problemer med å få 2 nettverkskort til å funke på en gammel 486 som jeg nettopp har hentet frem fra en bod :smile: Er vel pga IRQ'en, men jeg klarer ikke bytte. Kjører windows 95, men skal bytte til smoothwall så fort jeg får til 2 nettverkskort. Noen som kan hjelpe meg med å få dem til å funke? Kan ikke bytte irq i BIOS... Hvilken type kort? ganske mange av disse bruker et eget setupprogram som startes fra DOS-bootdiskett for og forandre IRQ og IO Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Det kan være at du må stille IRQ gjennom jumpere på ISA-kortene også. Ahh, de "gode" gamle dagene da jeg slet med å få lydkort til å virke i DOS *mimrer tilbake*. Hvilken kort er det snakk om da? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Det kan være at du må stille IRQ gjennom jumpere på ISA-kortene også. Ahh, de "gode" gamle dagene da jeg slet med å få lydkort til å virke i DOS *mimrer tilbake*. Hvilken kort er det snakk om da? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Er ikke helt sikker på dette, men tror win95 plundrer litt når den får to nettverkskort. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 ahhh, kan være noe i det ja. Lenke til kommentar
Toaster^ Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Det er et "3Com Etherlink III 3C509TP" kort. Men jeg har prøvd å installere Smoothwall, og det legger jo inn kortene automatisk, og det har jo hvertfall ikke problemer med flere kort! Men den finner kun det ene. Ingen jumpere heller på kortene... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jumperne er vel i tilfelle på hovedkortet hvis jeg ikke tar feil? DrE Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 17:39, skrev Toaster^:Det er et "3Com Etherlink III 3C509TP" kort. Men jeg har prøvd å installere Smoothwall, og det legger jo inn kortene automatisk, og det har jo hvertfall ikke problemer med flere kort! Men den finner kun det ene. Ingen jumpere heller på kortene... Nei, disse har et eget setup-program, 3C5X9CFG.EXE som du kjører fra en bootdiskett, du finner masse om disse med et raskt søk på google. Er de så nye at de har P&P må denne skrus av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå