Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til særemne

Anbefalte innlegg

Fikk i dag beskjed av engelsklæreren min om å finne et særemne og en problemstilling (spørsmål) som omhandlet særemnet. Problemet er at jeg kommer på mange gode emner, men jeg klarer ikke å lage en kurant problemstilling - og uten en problemstilling vil ikke læreren godkjenne det.

Det skal være til et foredrag på ~10 minutter, og jeg går i engelsk VK1 på allmennfag. Slik at dere vet litt om hvor "vanskelig" det skal være.

Jeg er intressert i musikk, underholdning, historie og ellers normalt intressert i ting som skjer rundt omkring i verden.

Jeg har kommet frem til følgende emner, men er selvfølgelig åpen for andre og forhåpentligvis bedre forslag:

* Johnny Cash

* Sør-Afrika under Apartheid-tiden

Prøvde meg på "What is the meaning of life?", men læreren var ikke sikker på om jeg klarte å lage noe bra ut av en såpass vag problemstilling. :p

Takker til alle som tar seg tid og hjelper meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Johnny Cash høres morsomt ut, det viktigste er vel at du tar noe du kan en god del om fra før av, men som du samtidig har lyst til å finne ut noe mer om. Sånn tenker i hverfall jeg før jeg skal lage større oppgaver på skolen, da min erfaring er at det er slike temaer som gir de beste resultatene.

Lenke til kommentar

Jeg har også Engelsk VK1, og fikk en liknende oppgave, bare at den var begrenset til britisk/amerikansk historie. Jeg valgte å prate om den amerikanske borgerkrigen, hvordan den påvirket USA og hva som hadde skjedd hvis sørstatene hadde vunnet.

Tenkte dette kunne være relevant siden du listet opp historie som en interesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...