tommy_89 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Hei! Solgte for en liten stund siden endel PC-deler. Jeg ble etterhvert enig med kunden om at vi skulle sende det i oppkrav, det hele kom på 1380kr ink. frakt... Nå har han enda ikke hentet pakken, og jeg begynner å bli smånærvøs... Hva gjør jeg? En avtale er jo en avtale... Og det virket ikke som en useriøs kjøper, han prutet faktisk på varene. Edit: Jeg har en kjøpet nr. 2 på hånden som gir meg samme som han andre, men frakten må jo jeg dekke Jeg kommer til å legge ut fullt navn og alle mailer hvis det viser seg at han ikke henter det Endret 9. februar 2007 av tommy_89 Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hvis det er gått over 1 uke, tror jeg det er, skal han ha fått en påminnelse fra posten om at pakken ikke er hentet. Hvis han skal ha fått påminnelsen og det nærmer seg 2 uker=retur til deg burde du kontakte han og si ifra. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Jeg har forsøkt og kontakte han, null svar... Edit: Da snakker vi ringt mobil, mail og SMS! Endret 9. februar 2007 av tommy_89 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hvordan vet du at han ikke har hentet pakken? Sjekket sporingsnummeret? Posten bruker flere uker på å overføre pengene. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 Hvordan vet du at han ikke har hentet pakken? Sjekket sporingsnummeret? Posten bruker flere uker på å overføre pengene. 7906024[/snapback] Jeg har sjekket sporingsnummeret. Posten bruker tilvanlig 2 virkedager på pengeoverføring (vet det av erfaring). Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Brukte 3 uker forrige gang jeg solgte noe med oppkrav så det varierer kanskje litt. Trist om du blir sittende med alle utgiftene. En av grunnene til at jeg ikke er noen stor tilhenger av oppkrav. Ingen ekstra sikkerhet for kjøper og stor fare for å tape fraktutgiftene. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) WTF?! Fikk svar på meldingen jeg sendte nå! Han skal på fjelle i morgen å henter den i løpet av mandagen Da ble det penger til Lian-Li kabinett! Edit: Skulle nesten tro at han leste tråden her Endret 9. februar 2007 av tommy_89 Lenke til kommentar
02tom Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Men skal sies at det er mye useriøse folk her inn. Solgte for en stund tilbake et hk + cpu til en kar i Alsvåg eller no....Pakka kom i retur denne uka. Så hvis noen har lyst på en 64 3500 og et Msi k8n sli platinum s939, så kom med et bud på PM. Da blir det enten og forhåndsbetale eller å hente varene, da jeg bokstavelig talt er dritlei 14tiser uten penger hehe . Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Desverre er det nok slik at det er enklest for selger å selge mot forhåndsbetaling, kjøper kan jo uansett bli lurt. Eventuelt krev å få nok penger til å dekke sending +evt retur på forhånd hvis pakken skal sendes i oppkrav. En ting iallefall jeg har lært meg. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Tror dere at han har hentet den da? Nei! Hvor lang tid tar det før posten sender pakken i retur (fra ankomstdato)? Endret 14. februar 2007 av tommy_89 Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Mener det skal være 14 dager. Er ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Stemmer nok det, 14 dager. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Selger alltid med forskuddsbetaling.Hadde en episode,hvor kjøper ville ha oppkrav.Den varen ble returnert til meg etter 14 dager på et postkontor i Moss Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Jeg har lært leksa, og denne tråden får stå som en advarsel for dere andre Kommer til å legge ut navn slik at dere kan holde dere unna denne kjøperen Endret 15. februar 2007 av tommy_89 Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Mailer: Fra tord Halllo. jeg kjøper det sammenlagt 1000,- :-) Denne meldingen er sendt på vegne av: Tord Fra Tord Jeg kan gi deg penger i 1000,- i dag? Svar til Tord Får uansett ikke sendt det før mandag.... Forhåndbestalling eller oppkrav? Fra Tord ok, 1200,- da kjøper jeg det med en gang. send meg KontoNr så overfører jeg penger med en gang du har sendt med sporings nr på pakka?? ok, deal?? svar til Tord 1200kr er deal. Men jeg har mine motforestillinger til betalingsmetoden. Forhåndsbetaling vil si at du betaler før jeg sender pakken. Hvis jeg sender pakken før du har betalt kan jo du bare la vær å betale. Du sender meg en form for bevis for at du har betalt så stikker jeg på posten med engang. Du må forresten huske på at du skal betale for frakt. Kontonummer mitt er: ---------------- Eller, vi kan ta oppkrav hvis du ønsker det, men da må du betale for det. Mvh. Tommy ----- Fra Tord Send alt i oppkrav så betaler jeg på posten for delene og frakten... det er det beste for da får jeg pakken samtidig som du får pengene... svar til Tord Okei, deal... Fra Tord Når får du sendt pakka da?? det haster litt skjønner du.. hehe Svar til Tord er jeg heldig får jeg sendt den på torsdag. Fra Tord har du fått sendt pakka i dag? Svar til Tord JaPakkenr: ------------- Har forresten fått pakken i retur Fullt navn og adresse fjernet av moderator. Selv om handelen din ikke gikk som ønsket er ikke dette rett plass å henge ut kjøper. Okei, jeg forstår. Selv om denne kunden ikke er en person folk vil handle med Endret 18. februar 2007 av tommy_89 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Om folk ikke ser editen, skal jeg komme med en tydligere beskjed. UANSETT om dere er svindlet, lurt, ranet eller hva skal man IKKE legge ut fullt navn og nr til personen. Enkelt og greit. Dette fordi det finnes flere med samme navn her i Norge - og misforståelser og krøll kan også ha skjedd rundt det dere har opplevd. Vi er føre var her på forumet, og ønsker ingen mulig personuthenging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå