Gå til innhold

Kjøper har enda ikke hentet pakken...Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Solgte for en liten stund siden endel PC-deler. Jeg ble etterhvert enig med kunden om at vi skulle sende det i oppkrav, det hele kom på 1380kr ink. frakt... Nå har han enda ikke hentet pakken, og jeg begynner å bli smånærvøs... Hva gjør jeg? En avtale er jo en avtale... :roll: Og det virket ikke som en useriøs kjøper, han prutet faktisk på varene. :dontgetit:

Edit: Jeg har en kjøpet nr. 2 på hånden som gir meg samme som han andre, men frakten må jo jeg dekke :realmad: Jeg kommer til å legge ut fullt navn og alle mailer hvis det viser seg at han ikke henter det :thumbup:

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men skal sies at det er mye useriøse folk her inn. Solgte for en stund tilbake et hk + cpu til en kar i Alsvåg eller no....Pakka kom i retur denne uka. Så hvis noen har lyst på en 64 3500 og et Msi k8n sli platinum s939, så kom med et bud på PM.

Da blir det enten og forhåndsbetale eller å hente varene, da jeg bokstavelig talt er dritlei 14tiser uten penger hehe :tease: .

Lenke til kommentar

Desverre er det nok slik at det er enklest for selger å selge mot forhåndsbetaling, kjøper kan jo uansett bli lurt. Eventuelt krev å få nok penger til å dekke sending +evt retur på forhånd hvis pakken skal sendes i oppkrav. En ting iallefall jeg har lært meg.

Lenke til kommentar

Mailer:

Fra tord

Halllo. jeg kjøper det sammenlagt 1000,- :-)

Denne meldingen er sendt på vegne av: Tord

Fra Tord

Jeg kan gi deg penger i 1000,- i dag?

Svar til Tord

Får uansett ikke sendt det før mandag.... Forhåndbestalling eller oppkrav?

Fra Tord

ok, 1200,- da kjøper jeg det med en gang.

send meg KontoNr så overfører jeg penger med en

gang du har sendt med sporings nr på pakka??

ok, deal??

svar til Tord

1200kr er deal. Men jeg har mine motforestillinger til betalingsmetoden. Forhåndsbetaling vil si at du betaler før jeg sender pakken. Hvis jeg sender pakken før du har betalt kan jo du bare la vær å betale.  Du sender meg en form for bevis for at du har betalt så stikker jeg på posten med engang. Du må forresten huske på at du skal betale for frakt.

Kontonummer mitt er: ----------------

Eller, vi kan ta oppkrav hvis du ønsker det, men da må du betale for det.

Mvh.

Tommy -----

Fra Tord

Send alt i oppkrav så betaler jeg på posten for delene og frakten... det er det beste for da får jeg pakken samtidig som du får pengene...

svar til Tord

Okei, deal...

Fra Tord

Når får du sendt pakka da?? det haster litt skjønner du.. hehe

Svar til Tord

er jeg heldig får jeg sendt den på torsdag.

Fra Tord

har du fått sendt pakka i dag?

Svar til Tord

Ja

Pakkenr: -------------

Har forresten fått pakken i retur :ermm:

Fullt navn og adresse fjernet av moderator. Selv om handelen din ikke gikk som ønsket er ikke dette rett plass å henge ut kjøper.

Okei, jeg forstår. Selv om denne kunden ikke er en person folk vil handle med

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

Om folk ikke ser editen, skal jeg komme med en tydligere beskjed.

UANSETT om dere er svindlet, lurt, ranet eller hva skal man IKKE legge ut fullt navn og nr til personen. Enkelt og greit.

Dette fordi det finnes flere med samme navn her i Norge - og misforståelser og krøll kan også ha skjedd rundt det dere har opplevd. Vi er føre var her på forumet, og ønsker ingen mulig personuthenging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...