makingFaces Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Noen som vet hva jeg må gå på vidregående for å bli 1: psykiater 2: fysioterapeut 3: ingeniør (må man gå noe spesielt allerede 1. året ut i fra hvilken type ingeniør man skal bli?) og om dette er "bra" jobber? jeg må søke Snart, men jeg vet ikke hva jeg skal bli Bare at jeg ikke vil ha noen standard "kontorjobb" ... eller kanskje? uff! Så jeg blir glad for litt tips og veileding OOps denne skulle kanskej vært et annet sted! noen som gidder å flytte den? Endret 9. februar 2007 av Chelett Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Flyttes over til annen utdanning. Så kan eg svare litt på spørsmåla dine: Alle utdanningene du lister opp må ha i utgangspunktet VGS for å komme inn Psykiater har vel spesialisering etter / slutten av legeutdanninga, dermed må VGS avlegges og med relativt gode karakterer (Psykolog er eigen studieretning som er vel ok å komme inn på med berre genrell studiekompetanse, meiner førsteåret er åpent mens etterpå så er det lukka studie). Fysioterapaut: Generell studiekompetanse trur eg, men har eit høgt snittkrav til å komme inn Ingeniør: Spesiell studiekompetanse , ein må ha matematikk/fysikk/kjemi i ulike kominasjoner og nivå alt etter kva retning ein vil gå. studiekatalogen kan vere veldig interessant å lese http://www.samordnaopptak.no/arkiv/handbok...ndboka_2007.pdf men generelt www.samordnaopptak.no har mykje info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå