Bruker-93156 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Om du faktisk ikke brukte den til å jukse, så skal du ikke gi deg før du får karakter på hele pøven, uansett hva lærern sier! Om du derimot er som en i klassen som nekter for det han har gjort UANSETT hva så kan du bare drite i å søple til forumet her mest tråder som : " Hjelp meg med å slippe unna juks" Jeg tror det hele er opp til deg. Er du en elev som andre lærere stoler på og du oppfører deg skikkelig i timene tror jeg dette ordner seg, men stå på ditt om du ikke jukset! Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) prøva varte 1 hel klokke time... det er så vanskelig å gjennomføre en klage hvis ikke foreldra tror på deg! nå sier fatter at hu hadde sakt at jeg hadde sett ned i fange hele tida....noe som jeg faktisk ikke hadde gjort....eller, jeg sitter jo å tenker på svare før jeg skriver de da.... Vel, be faren din ta en titt her, og les dette punktet høyt for han: ''Ettersom som du blir eldre skal foreldrene dine lytte stadig mer til hva du mener, før de bestemmer for deg.'' Edit: ''...før de bestemmer for deg'' er meget viktig setning. Endret 9. februar 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Ulrik91 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) jeg er desverre ikke en av de elvene som er mest stille i klassen for å si det sånn...men jeg er ikke en av de som skulker osv... så lærerene har litt mer problemer med å stole på meg en mange av de andre elevene... btw: hu læreren er relativt ny også, hu kom vel i starten av 10. før jeg fikk hu hadde jeg 5 i matte etter jeg fikk u som mattelærer har jeg 3! før jeg fikk hu i Natur og miljø hadde jeg 5 nå får jeg mest sansynlig 3! Endret 9. februar 2007 av Ulrik91 Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Det siste jeg ville gjort, var og gi opp. Dine foreldre har vel tillit til deg? Lenke til kommentar
Ulrik91 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2007 har ikke så veldig lyst til å gi opp nei....jeg trodde de hadde det.... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 har ikke så veldig lyst til å gi opp nei....jeg trodde de hadde det.... 7907106[/snapback] Da går du løpet uten de til hjelp. Om de ikke stoler på deg, og du IKKE har jukset, ville jeg blitt forbannet! Kan du ha gjort noe tidligere som gjør at de ikke stoler på deg? Alle har vell hørt historien om gutten som ropte ulv...(?) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) Litt OT... Onyx, hvorfor i He\/ettE er ikke "Jessica Alba" i signaturen din "Klikkbar" EDIT: Beklager Selvin (og dere andre), måtte bare .... On Topic for the occasion. Ikke gi deg, fortsett og mas, mas og fortsett. Du har rett, vis at du vet det! Endret 9. februar 2007 av Lakus Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Litt OT... Onyx, hvorfor i He\/ettE er ikke "Jessica Alba" i signaturen din "Klikkbar" 7907408[/snapback] Lakus, dette tar vi på PM Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Det er nok ikke spesielt mye du kan gjøre med saken, da lærerens ord sannsynligvis veier tyngre enn èn elevs. Alle barn i norge har rett til å si sine meninger, og beslutte ting på egenhånd. Selvfølgelig kan han dra saken ut så mye han vil. 7906897[/snapback] Sett på skomakergata "Alle barn har rett til ..." Selvfølgelig kan barn si sin egen mening, det kan voksne også, men det er ikke dermed sagt at folk skal tro på meningene til alle barn. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Var der, heldigvis hadde jeg lagt iPoden min oppå sekken, og den var avslått, slik som Ulrik sin var. Hadde jeg hatt den på fanget eller oppå en bok på pulten (ja, det er det samme) hadde sikkert jeg og blitt tatt. Og det kan jo ikke være sånn! Etter hu hadde tatt iPoden hans hørte jeg sånne iPod-klikkelyder bak meg (sitter bakerst i klassen), og så da at hu holdt på å bla gjennom tinga hans. En ting til, en annen i klassen hadde spurt på forhånd om han kunne høre på musikk, og han fikk vist lov. Blir ikke det litt feil når ikke andre kan det? Lenke til kommentar
Ulrik91 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 har tenkte ut no: i å med at det faktisk ikker e r lov at hu gikk inn på podden min kan jeg true hu med å anmelde hu hvis ikke jeg får muligheten til å ta prøva en gang t... hvis hu sier nei går jeg faktisk å anmelder hu (!?) må du være 18 får å anmelde? har bruttern min på min side, han er 18 så d går fett... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Spørsmålet er kva rettigheiter ein har for å gjere undersøkelser i ein juksesituasjon. Viss ein ser på høgare utdanning og juks på eksamen så kan faktisk jukset bli politianmeldt. Hva er fusk?Fusk har å gjøre med å handle i strid med retningslinjene for den enkelte eksamen. Eksempler på slike tilfeller: • å benytte eller ha tilgjengelig ulovlige hjelpemidler ved den bestemte eksamen eller prøve • feilaktig bruk av tillatte hjelpemidler, f. eks. mangelfulle kildehenvisninger • presentere andres arbeid som sitt eget • ureglementært samarbeid mellom kandidater eller grupper • urettsmessig å ha skaffet seg adgang til eksamen • på andre måter handlet slik at det urettsmessig kan gi fordeler ved eksamen/prøve Dette er høgskulenivå men ut frå dette reglementet så er det faktisk punkt 1 som du har brutt. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 har tenkte ut no:i å med at det faktisk ikker e r lov at hu gikk inn på podden min kan jeg true hu med å anmelde hu hvis ikke jeg får muligheten til å ta prøva en gang t... hvis hu sier nei går jeg faktisk å anmelder hu (!?) må du være 18 får å anmelde? har bruttern min på min side, han er 18 så d går fett... 7913673[/snapback] Om det var meningen å jukse eller ikke hadde du tilsvarende lærebok/notater i fanget under prøven. Kort sagt dreit du deg ut. Lovligheten av å titte på innholdet av ipoden din kan sikkert diskuteres, men hva som er sikkert er at det ikke er noe mer lovlig å drive utpressing. I stedet for å drite deg ut igjen, glem hele greia. Bare husk å ikke gjøre noe like dumt neste prøve... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 har tenkte ut no:i å med at det faktisk ikker e r lov at hu gikk inn på podden min kan jeg true hu med å anmelde hu hvis ikke jeg får muligheten til å ta prøva en gang t... hvis hu sier nei går jeg faktisk å anmelder hu (!?) må du være 18 får å anmelde? har bruttern min på min side, han er 18 så d går fett... 7913673[/snapback] Om det var meningen å jukse eller ikke hadde du tilsvarende lærebok/notater i fanget under prøven. Kort sagt dreit du deg ut. Lovligheten av å titte på innholdet av ipoden din kan sikkert diskuteres, men hva som er sikkert er at det ikke er noe mer lovlig å drive utpressing. I stedet for å drite deg ut igjen, glem hele greia. Bare husk å ikke gjøre noe like dumt neste prøve... 7914123[/snapback] Dette er jeg ikke enig i. Om jeg hadde hatt naturfagboken på pultet min, lukket, så hadde jeg ikke jukset, men bare glemt å lagt den ned før jeg startet med prøven. Om en annen en hadde fått lov til å ha den lukket på pulten har han jukset like mye som det jeg hadde hatt med å ha den lukket. Når èn fikk lov til å høre på musikk kunne han ha jukset mye grovere enn et bildet på en liten skjerm som ipod. Det er bare å lese inn ting fra boken, legge den på mp3'n så har du fasit på øret hele prøven. Du har ikke jukset og fortjener karakter ut i fra det! Om du skulle få noen straff for å ha ipod'n i fanget, uten å bruke den kan være, kanskje en annmerkning, men ikke stryk på prøven! Ikke gi deg før du får rettferd. Jeg ville kanskje ta det opp med læreren, (Med rektor til stede) være seriøs, ikke bule ut med masse bannord, men legg fram saken på en ordenltig måte. Om de vil gjøre det rette så er det å sette karakter på det du har skrevet, eller gi deg ny prøve. Om de velger å gi deg stryk uten ny sjangse for ny prøve, ville jeg sagt at på grunn av denne hendelsen kommer jeg ikke inn på ønskede skole, og jeg ville presisert at lærern har ødelagt mine utdanningsmuligheter på den skolen. Sørg for at om de velger noe du taper på, så skal du faen meg gi dem dårlig samvittighet for det! evt. gå til lokalavisen, forklar saken, og annbefal at andre elever styrer unna denne skolen! Marius Lenke til kommentar
MRN Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg forstår læreren, jeg. iPoden er et elektronisk hjelpemiddel. Denne kan tydeligvis vise bilder, og brukeren hadde bilder om prøven lagt inne på iPoden, og ikke nok med det, disse bildene var synlige da læreren fratok brukeren iPoden. Jeg ser det som at læreren IKKE har snoket i privatlivet til brukeren. Du burde få en ny prøve, etter å ha forklart deg til læreren og kanskje til klasseforstander/rektor/foreldre. Du burde få stryk, fordi bildene (de som du ikke så på, men som du hadde tilgjengelig) kunne ha manipulert prøveresultatet. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 gikk jeg ut av disse bildene LESER i det heletatt folk INNLEGGENE før de svarer? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det er vel bare å kreve en ny prøve det? Kan du virkelig det du skal vil det ikke være noe problem ... Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Om det var meningen å jukse eller ikke hadde du tilsvarende lærebok/notater i fanget under prøven. Dette er jeg ikke enig i. Om jeg hadde hatt naturfagboken på pultet min, lukket, så hadde jeg ikke jukset, men bare glemt å lagt den ned før jeg startet med prøven. Om en annen en hadde fått lov til å ha den lukket på pulten har han jukset like mye som det jeg hadde hatt med å ha den lukket. 7914237[/snapback] Han hadde den ikke "lukket på pulten", men skjult og tilgjengelig i fanget. Om han har prøvd å jukse eller ikke har han hvertfall gjort sitt beste for å få det til å se sånn ut. evt. gå til lokalavisen, forklar saken, og annbefal at andre elever styrer unna denne skolen!Godt råd! "Jeg satt med notater i fanget under en prøve, of de teite lærerne tror jeg jukset!" I stedet for et eventuelt lite trekk i karakter får han i tillegg et stort "JEG ER DUM" i avisa. Da mangler jo bare den glimrende ideen om forsøk på utpressing da, med enda en sjanse for nedsatt karakter, og sannsynligvis en forklaring fra forskjellige personer om at han begynner å bevege seg mot kriminell grunn... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Å gå til media er den mest idiotiske ideen til no, er det noko som i det heiletatt tenker på konskvensen det forslaget vil ha for eleven? 1) Ein eventuell forhandlingssituasjon med skulen blir lik null. 2) Når nokon står fram med buksene nede så blir det aldri godt utkomme for ein sjølv Men det er ein del aspekt her som eg føler eg uklart, tolkninga på juks er ut til å vere at ein bevist jukser. Derimot viss nokon ser på sitatet frå høgskulen angåande juks så vil dette tilfellet vere juks uansett, læraren må ikkje ta eleven direkte i jukset men bevise at eleven hadde muligheiter til å jukse. Ipoden mellom beina var vel temmeleg åpenbar. I tillegg så må eg berømme læraren for å vere så teknologisk oppegåande at navigering på ein ipod er ingen problem, eller låg kanskje bildene veldig lett tilgjengeleg? Om du skal vinne fram med dette så må du gå til rektor å legge fram den rette versjonen, er det for stor forskjell mellom din versjon og lærarens så trur eg diverre at rektor går for lærarens versjon. Ta med foreldra dine og legg fram den sanne versjonen. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Lurer på hvorfor læreren satt og fiklet med iPoden til en elev... Mobilen min kan ta bilder, men hvis den hadde blitt dratt inn av en eller annen grunn så kan jeg love deg at det hadde blitt styr hvis en lærer satt og kikket rundt i mobilen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå